Fazii Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 (edytowane) Pojawił mi się problem, wyjęte z b5 2000r. Od kierunków jest chyba ten mniejszy przekaźnik. Jak go naprawić? Prawdopodobnie muszę go wymienić. Dzisiaj naprawiałem przerywacz kierunków na przekaźniku OMRON. Omrona można zastąpić takim --> http://www.tme.eu/pl/details/fra3c-dc12/przekazniki-elektromagn-samochodowe/forward-industrial-co/ Trzeba wylutować przekaźnik Omron. Następnie trzeba dolutować przewody do nowego przekaźnika Na koniec lutujemy przewody do płytki, Później trzeba tylko jakoś upchnąć przekaźnik w obudowie i odizolować czymś od reszty elektroniki. I działa bez problemu Edytowane 5 Października 2014 przez Fazii
Radol Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 Omrona można zastąpić takim --> FRA3C-DC12 FORWARD INDUSTRIAL CO. - PrzekaĹşnik: elektromagnetyczny | TME - CzÄĹci elektroniczne Na pewno nie tylko tym można go zastąpić wystarczy sprawdzić datasheet naszego Omrona G8N-1 co znajdziemy po wpisaniu w google "G8N-1 12DC" i szukać zamiennika który ma przybliżone parametry Zauważyłem, że przekaźnik który użyłeś ma inną rezystancje cewki i maksymalny prąd styków. Jeśli wszystko działa odpowiednio, to wynika z tego, że mamy szeroką game zamienników U mnie jak pisałem wcześniej nie było potrzeby wymiany przekaźnika ponieważ był sprawny.
Fazii Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 (edytowane) Omrona można zastąpić takim --> FRA3C-DC12 FORWARD INDUSTRIAL CO. - PrzekaĹşnik: elektromagnetyczny | TME - CzÄĹci elektroniczne Na pewno nie tylko tym można go zastąpić wystarczy sprawdzić datasheet naszego Omrona G8N-1 co znajdziemy po wpisaniu w google "G8N-1 12DC" i szukać zamiennika który ma przybliżone parametry Zauważyłem, że przekaźnik który użyłeś ma inną rezystancje cewki i maksymalny prąd styków. Jeśli wszystko działa odpowiednio, to wynika z tego, że mamy szeroką game zamienników U mnie jak pisałem wcześniej nie było potrzeby wymiany przekaźnika ponieważ był sprawny. Wszystko juz działa. Przekaźnik odlutowalem, rozwalilem obudowę przeczyscilem alkoholem(okazalo się, ze jest sprawny). Póżniej na całej płytce poprawiłem luty, wyczyscilem ponownie alkoholem sprawdziłem miernikiem i śmiga jedyna różnica jest w tym, że ciszej pika To, że styki przeczyściłeś nie znaczy, że problem całkowicie rozwiązałeś. Pewnie za jakoś czas znowu powróci. Lepiej wymienić przekaźnik na nowy i wtedy jest spokój na lata Edytowane 5 Października 2014 przez Fazii
wachu01 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Przerywacz kierunkowskazow potrafi rowniez sie "zwiesic" jesli sie przegrzeje, po ostudzeniu bedzie dzialal znow prawidlowo, dlatego warto sprawdzic czy radio go nadmiernie nie podgrzewa.
Fazii Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Przerywacz kierunkowskazow potrafi rowniez sie "zwiesic" jesli sie przegrzeje, po ostudzeniu bedzie dzialal znow prawidlowo, dlatego warto sprawdzic czy radio go nadmiernie nie podgrzewa. Kto Ci takich głupot naopowiadał?
wachu01 Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) A nikt, doswiadczylem na wlasnej skorze. Nota bene kolego, jesli piszesz, ze ktos pisze glupoty, czy tez zaslyszal glupoty, to nie dawaj sobie za swoje zdanie uciac reki, bo moze sie okazac, ze bez reki bedziesz chodzil Edytowane 24 Listopada 2014 przez wachu01
Fazii Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) To, że Ci się zawieszał to tylko i wyłącznie wina upalonego styku przekaźnika i każdy kto ma pojęcie o elektronice przyzna mi racje. Idąc twoim rozumowaniem to w każdy upalny dzień powinny się w naszych a4 zawieszać kierunki. Także nadal podtrzymuje moje zdanie, że to co napisałeś nie ma nic wspólnego z prawdą. To może opisz jak rozwiązałeś swój problem? Edytowane 25 Listopada 2014 przez Fazii
wachu01 Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Nie ma sensu sie wyklocac, bo nie jest to miejsce do tego celu. Opisalem swoj przypadek, bo bycmoze komus pomoze to w rozwiazaniu jego problemow. Pewnie co do wiekszosci przypadkow masz racje, niemniej jak wspomnialem wczesniej zalecalbym Ci mniej autorytatywne wypowiadanie sie w przypadkach, ktorych nie doswiadczyles Solution specjalnie dla Ciebie Fazi, bo kazdy, kto zna sie na elektronice i nie tylko domyslilby sie jak pozbylem sie problemu Radio Kiel RD 104 czy jakos tak, calkiem fajny klasyk, chociaz faktem jest, ze nadmiernie sie grzeje. do tego stopnia, ze CD przestaje dzialac po kilkudziesieciu minutach odtwarzania i jest goracy po wyciagnieciu. W trybie radia rowniez grzeje sie niemilosiernie, byc moze cos w nim jest uszkodzone, aczkolwiek gra. A problem rozwiazalem zmieniajac radio na inne. Z gory jednak uprzedze Twoj komentarz, sprawdzilem to wielokrotnie, podmieniajac spowrotem na nieszczesnego Kiela i za kazdym razem objaw byl ten sam, po ponad godzinie przerywacz sie zawieszal, kontrolka kierunkowskazow swiecila na stale, stad jestem zdania, ze winne jest nadmiernie podgrzewajace przekaznik radio. Dalsze dyskusje w temacie mojego przypadku uwazam za zbedne, bo nic merytorycznie nie wnosza
Fazii Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Mimo wszystko jeżeli przekaźnik byłby całkowicie sprawny to nawet grzejące radio nie powinno powodować jego zawieszania
hektor1990dzn Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Ten przelacznik dziala od a6 :-D
Emejcz Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Myślicie, że jak w ogóle nie zapalają się awaryjne ani kierunkowskazy to też wina tego przekaźnika? Sam sobie odpowiedziałem - tak. Edytowane 25 Stycznia 2016 przez Emejcz
Smaller123 Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Możliwe, że nie doczytałem mianowicie, jeżeli nie działają mi tylko i WYŁĄCZNIE kierunkowskazy [lewo,prawo] gdzie światła awaryjne, mijania i drogowe są ok. To jest powiedziane, że to również wina przekaźnika? Szukałem samej wajchy od kierunków w inter-cars'ie itp. to żadnych zamienników nie mają tylko ORYGINAŁ za który chcą jedyne 450zł Pozdrawiam
Emejcz Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 (edytowane) Tak, wina przekaźnika. W przekaźniku są dwa przerywacze - jeden od kierunkowskazów, drugi od awaryjnych. Wymień tego od kierunkowskazów - koszt 2-10zł. Wajchę łatwo sprawdzić jak rozbierzesz przekaźnik. Wystarczy, że przełączysz na któryś kierunek wajchą i zewrzesz w przekaźniku blaszkę odpowiedzialną za kierunek, jak kierunek wtedy się zapali to wajcha ok. Edytowane 31 Maja 2016 przez Emejcz
Elo :) Opublikowano 30 Czerwca 2016 Opublikowano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Edytowane 30 Czerwca 2016 przez Elo :)
thogal Opublikowano 31 Lipca 2018 Opublikowano 31 Lipca 2018 Zmieniłem przerywacz na http://www.tme.eu/pl/details/fra3c-dc12/przekazniki-elektromagn-samochodowe/forward-industrial-co/. fra3c-dc12 . Działa jak trzeba ale nagrzewa się jak dłuższą chwile pochodzą kierunki ciekawe czy nie spali się ale zobaczymy.
wachu01 Opublikowano 31 Lipca 2018 Opublikowano 31 Lipca 2018 oryginal jest na 30amp, wiec nie dziwne, ze sie grzeje. Za 15 zl oszczednosci ... watpliwy biznes.
mo2 Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 Podepnę się. Jak zdjąć ramkę włącznika świateł awaryjnych w konsoli 2DIN ? Myślę, że powinienem wyciągnąć całe symphony aby zdemontować ramkę. Czy to dobry trop ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się