darooo Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Witam, Ostatnio mam problem z wyłączająca się turbiną. Aby nie pisać wypracowania będę się streszczał. Zimny silnik 2'000 - 2'500 turbina się wyłącza, letni silnik 2,500 - 3'000 turbo nie ma. Jak złapie temperaturę to wydaje mi się, że rzadziej pada. Tu są moje pełne logi z przed 3 miesięcy http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_prosba_o_analize_logow_pierwszy_raz-t91292.0.html;msg1038139#msg1038139 otrzymałem komentarze, że to zdrowy AFN. Miedzy czasie zostało zrobione (wymienienie tylko rzeczy które mogą mieć ewentualny wpływ na prace silnika): rozrząd, paski, filtr powietrza, filtr oleju, olej, termostat, płyn chłodzący, oraz został zatkany EGR w miejscu pokazanym na fotce poniżej (do weryfikacji czy oby to nie jest problemem). W zakresie 2'000-3'000 słychać z pod maski metaliczny dźwięk, mechanik - kuzyn mówi, że gdzieś jest mała nieszczelność. Sfotografowałem i zaznaczyłem w którym to miejscu z pytaniem czy w ogóle to może mieć związek z moim problem. Jeśli tak proszę mi powiedzieć jak nazywa się element i pomiędzy czy a czym on jest bo nawet nie wiem jak to wytłumaczyć sprzedawcy w sklepie. Co do ostatnich dobrych logów, styl mojej jazdy to dynamiczny a nawet bardzo, nie mam mowy aby dusił turbinę wysokimi biegami i małymi obrotami, biegi zmieniam powyżej 3'000 (oczywiście pamiętając o temperaturze). Naprawdę staram się dbać o jego kondycje i poprawną eksploatacje. Po zapięciu VAGa dwa błędy: Control Module Part Number: 028 906 021 GN Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1422 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06325 2 Faults Found: 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 28-10 - Short to B+ - Intermittent 00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference -- 519 Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G 71 zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania Doczytałem się, że albo zajechane turbo - zapieczone kierownice (przez 3 miesiące mogło się takie coś stać?), dwa to zawór N75 (oby nie bo to trochę drogie) lub nieszczelność w układzie. Co do dźwięku i tych błędów zacząłem od macania węży ale nic ciekawego nie znalazłem prócz, pierwsza fotka to pogląd w którym miejscu, dwie pozostałe zbliżenie. Czy takie coś może być powodem? Sprawdzić tylko węży widoczne tu, te cienki i od filtra powietrza i to wszystko? Czy to dobre miejsce zatkania EGR? A teraz logi turbiny czyli wszystko poniżej tylko grupa 011 (linki bezpośrednio do zdjęć) wersja statyczna: http://img16.imageshack.us/img16/8150/011statycznie.png basic settings: http://img16.imageshack.us/img16/433/011bs.png dynamiczne 2 bieg: http://img36.imageshack.us/img36/1948/0112bieg.png dynamiczne 3 bieg: http://img36.imageshack.us/img36/3329/0113bieg.png dynamiczne 4 bieg: http://img35.imageshack.us/img35/9239/0114bieg.png Po tych testa spróbował porządnie okleić ten wąż (wiem, że to nie zda egzaminu) ale czy jest chodź małą poprawa? dynamiczne 3 bieg po uszczelnienie: http://img36.imageshack.us/img36/8048/0113bieguszczelnione.png dynamiczne 4 bieg po uszczelnienie: http://img200.imageshack.us/img200/9439/0114bieguszczelnione.png Wszystkie pliki CSV i PNG opisane do pobrania w jednej paczce: http://www.mediafire.com/?jycodh1mdkz 0,8 MB I teraz pytanie o co chodzi z tym wszystkim? _________________________________________________ A teraz tak jak by drugi temat w temacie, mianowicie prędkość nagrzewania się samochodu. Termostat wymieniony 3 miesiące temu na marka "Geats" czy coś w tym rodzaju, świeży płyn, żadnych ubytków itd. Rano 2 stopnie jadę do pracy pierw z 8 km trasy więc jak ludzie pozwalają 4 bieg 80-100 km/h lub 5 bieg 110-130 km/h bez piłowania silnika ale również bez jego duszenia. Następnie z 5 km po mieście i czasem jest tak, że jak dojadę do pracy na blacie nie mam jeszcze 90 stopni czasami jest... aż boje się co to będzie zimą. Samochód nim zacznie dmuchać ciepłym powietrzem minimum 5 km mojej trasy. Termostat niby ok bo patrząc na kod klimatroniak (kanał 49, pokrywa się z zegarem) pokazuje temperaturę 74 stopnie i kadząc ręke na chłodnice jest zimna, czyli jeszcze się nie otwarł. Za radą @przemika http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_prosba_o_analize_logow_pierwszy_raz-t91292.0.html;msg1038832#msg1038832 (punkt 2) zrobiłem logi po nocnym postoju na 007 oraz po porządnym rozgrzaniu dokładnie po testach powyżej. Czy to normalne, że tak długo nabiera temperatury? Ten silnik jest tak wydajny czy co? 007 zimny po nocy na kanale 49 pokazuje 45, temperatura na dworze 3 stopnie: http://img98.imageshack.us/img98/4908/zimny07.png 007 ciepły na kanale 49 pokazuje 93, temperatura na dworze 7 stopni: http://img197.imageshack.us/img197/6186/ciepy07.png Mam nadziej, że dotrwał ktoś do końca Jako, że to mój pierwszy TDI dopiero ogarniam temat doładowania, więc jak ktoś będzie wysuwał wnioski proszę napisać jak dziecku co "zrobić/wymienić" bo ogólnie z mechaniką u mnie w miarę, rozrząd ze zdjęciem przodu zrobiłem :> Edit: Jeśli mam zrobić jakieś inne grupy proszę pisać bo kabel będę miał tylko przez parę dni.
przemik Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Pierwsza czesc: - wąz wymien - najlepiej nowy albo uzywany ale musi byc dobry - turbo - zapieczone kierownice spalin ot co -regulacja cisnienia doladowania kuleje ale mysle ze jest szansa to rozjezdzic, ba na 4 biegu jest prawie dobrze Druga czesc: - z doswiadczenia forumowego wiemy ze termostat kupujemy w ASO(bodajrze firmy BTT + oring) i masz spokoj w kuchni - musze Cie zmartwic - moj AFN zaczyna dmuchac cieplym powietrzem po 2 km, a wskazówka zegara jeszcze nie dotyka 60 *. Aczkolwiek log 007 na zimnym i nagrzanym silniku prezentuje sie OK. Po normalnym przejechaniu (srednio dynamicznie) 8 -10 km płyn powinien miec ~90* sprawdzane w 007 stat. Pytanie po jakim czasie sie to dzieje u Ciebie. Pozdrawiam
darooo Opublikowano 19 Października 2009 Autor Opublikowano 19 Października 2009 Dzięki za odpowiedź. Zacząłem trochę "studiować" temat doładowania i czy problemem jest to (poniżej kawałek logu 011 na 3 biegu) iż 3 kolumna w zakresie obrotów 1'500 a 2'100 jest o "wiele" za wysoka niż w kolumnie numer 2? Za mocno pompuje powietrze, a turbina się wyłącza dla bezpieczeństwa? To jest ten notlauf? Czyli kierownice na turbienie są źle ustawione (bo są zapieczone)? Czy na podstawie postu powyżej możemy wyeliminować N75? Element który mam nacięty transportuje powietrze z "puszki" pod lewym reflektorem do silnika? Mijając po drodze zawór recyrkulacji spalin który ja zatkałem więc do turbiny to nie dochodzi? Co mam wołać w sklepie? Gumowe kolanko, łącznik pomiędzy czym a czym? I pytanie najważniejsze dlaczego kierownice się zapiekły? Jeżdżę bardzo dynamicznie, czy utrzymywanie na trasie 1'800-2'000 RPM to za mało, dusze go? Co zmienić w stylu jazdy aby nie pogłębiać tego (3 miesiące temu logi prawie dobre). - turbo - zapieczone kierownice spalin ot co -regulacja cisnienia doladowania kuleje ale mysle ze jest szansa to rozjezdzic, ba na 4 biegu jest prawie dobrze Zapieczone kierownice spalin czyli po prostu kierownice, tylko jedne są? Regulacja ciśnienia doładowania - to jest coś elektronicznego czy mechanicznego bo piszesz, że jest szansa to rozjeździć? Czyli podsumowując jest do uratowania bez wyciągania turbiny na stół? Oraz jak mam teraz jeździć (obecnie 2 i 3 bieg zmieniam powyżej 3'000 oczywiście jak się już "trochę" nagrzeje, rano bez katowania). Jak rozjeździć te kierownice?
odzim Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 pedal w podloge wtedy kierownice ustawione na max ładowanie i nie musisz do 4000tys czeakc tylko z niskich obrotow wciskac gaz w podłoge odpuscic i znowu wykonywac w miare czesto masaz pedalem gazu i moze sie rozruszaja kierownice ,poza tym turbo ci ladnie z dolu sie podnosi zawór n75maz sprawny i dobrze wysterowanyprzy 3500 powinien miec 60-65 %[br]Dopisany: 19 Październik 2009, 21:09_________________________________________________masz katalizator jeszcze ?
darooo Opublikowano 19 Października 2009 Autor Opublikowano 19 Października 2009 masz katalizator jeszcze ? Tak. To jakiś problem? Wracając do mojego postu wyżej z kawałkiem logu 011 na 3 biegu, poniżej czerwonego w 3 kolumnie następuje diametralny spadek wartości względem tego co było przed chwilą, a niby kolumna 3 ma się pokrywać z wartościami z kolumną numer 2? I mniejsze wartości w 3 względem 2 mogą byś spowodowane niepoprawnym wydostawaniem się spalin? Tzn. tak jak by je kat blokował? Użytkownik lukaszr w: http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html Pisze: "jeżeli wartość w poz. 3 jest niższa niz w poz. 2, to spowodowane może być to uszkodzeniem turbosprężarki, zaburzoną dynamiką gazów spalinowych [np. zatkany katalizator] bądź problemem związanym z podciśnieniem."
przemik Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Dzięki za odpowiedź. Zacząłem trochę "studiować" temat doładowania i czy problemem jest to (poniżej kawałek logu 011 na 3 biegu) iż 3 kolumna w zakresie obrotów 1'500 a 2'100 jest o "wiele" za wysoka niż w kolumnie numer 2? Za mocno pompuje powietrze, a turbina się wyłącza dla bezpieczeństwa? To jest ten notlauf? Czyli kierownice na turbienie są źle ustawione (bo są zapieczone)? Do notlaufu(trybu awaryjnego) jeszcze masz daleko.. faktycznie to takie zabezpieczenie przed rozsadzeniem wezy lub urwaniem wirnika. Kierownice w turbinie są zle zapieczone dlatego zle regulują cisnieniem doładowania - to tak w skrócie. Czy na podstawie postu powyżej możemy wyeliminować N75? Na 99 % mozna... Element który mam nacięty transportuje powietrze z "puszki" pod lewym reflektorem do silnika? Mijając po drodze zawór recyrkulacji spalin który ja zatkałem więc do turbiny to nie dochodzi? Co mam wołać w sklepie? Gumowe kolanko, łącznik pomiędzy czym a czym? Ta "puszka" pod lewym reflektorem to nic innego jak INTERCOOLER... a waz ktory Ci pękł to wąż łaczacy intercooler z rurą plastikową gorną... najlepiej spisac numer z samej rury. Do turbiny nie dochodzi bo w tym miejscu powietrze jest juz daleko za turbina przeplywomierzem i czujnikiem cisnienia doladowania... mija zawór recyrkulacji spalin - ale tylko w przelocie I pytanie najważniejsze dlaczego kierownice się zapiekły? Jeżdżę bardzo dynamicznie, czy utrzymywanie na trasie 1'800-2'000 RPM to za mało, dusze go? Co zmienić w stylu jazdy aby nie pogłębiać tego (3 miesiące temu logi prawie dobre). W sumie moglbym zadac to samo pytanie...(mialem podobny przypadek) stylu jazdy nie zmieniaj... jedną z teori na szybkie zapiekanie sie kierownic jest to iż nadmierna ilosc oleju wydostaje sie poprzez łozysko na wirniku powodujac iz szybciej olej "zwęgla" sie w czesci goracej zasyfiajac VTG, druga mi znana teoria to uklad wtryskowy w kiepskim stanie. - turbo - zapieczone kierownice spalin ot co -regulacja cisnienia doladowania kuleje ale mysle ze jest szansa to rozjezdzic, ba na 4 biegu jest prawie dobrze Zapieczone kierownice spalin czyli po prostu kierownice, tylko jedne są? Regulacja ciśnienia doładowania - to jest coś elektronicznego czy mechanicznego bo piszesz, że jest szansa to rozjeździć? To podstawowa rzecz dzieki ktorej mozesz sie cieszyc mocą swojego AFNa - jest realizowana poprzez czesc elektroniczą (ECU) i czesc mechaniczną - sprezarka wraz z kierownicami VTG, N75 i cały uklad podcisnienia Czyli podsumowując jest do uratowania bez wyciągania turbiny na stół? Oraz jak mam teraz jeździć (obecnie 2 i 3 bieg zmieniam powyżej 3'000 oczywiście jak się już "trochę" nagrzeje, rano bez katowania). Jak rozjeździć te kierownice? Juz dzis to komus pisałem - mozna zrobic prosty test na to czy stan syfu w sprezarce sie zmniejsza - zrob 5 prób dynamicznych 011 i zaloguj je kolejno - wstaw z opsiem "pierwsza" druga" etc etc... zobaczymy co sie bedzie działo. Z katalizatorem nic nie rob jest drozny. Pozdrawiam
odzim Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 "druga mi znana teoria to uklad wtryskowy w kiepskim stanie" to jest celna teoria , jezeli masz batorego za soba i zalozyl bys nawet nowa turbine stana w niej kierownice po 10tys gwarantuje
darooo Opublikowano 19 Października 2009 Autor Opublikowano 19 Października 2009 Kwestia naciętego węża. Czyli nie jest to bezpośrednio związane z moim problemem? Bo to tylko chłodnica powietrza, związana w jakiś tam pośredni sposób bo im ona gorzej chłodzi tym powietrze ma wyższą temperaturę, co za tym idzie gęstość co przekłada się na mniejszy ładunek dostarczony do silnika - mniejsze doładowanie... Jeżeli do notlaufu mi daleko to co ja teraz "przechodzę" bo to się robi nie bezpieczne, lewy pas, 80 km/h 3 bieg, podłoga i kurna zamiast ja wyprzedzić samochody z prawej one mnie zaczynają wyprzedzać... Zapiekające kierownice, no myślę, że chyba coś źle robię, samochód kupiony z 3,5 miesiąca temu, logi sprzed 3 miesięcy ok i nagle go tak zajechałem...? Na początku po kupnie stało mi się takie coś 3 razy, później przerwa na 2 miesiące i teraz znów. Samochód ma na liczniku nakręcone ponad 270 tyś co pewnie przekłada się na zużycie niektórych części. Tu pewnie masz na myśli "Batorego"? A teraz teoria wtrysków, nie widzę bezpośredniego wypływu układu wtryskowego na mechaniczną prace kierownic Jeżeli możecie przedstawcie to, lub podlinkujcie jakiś temat tak abym mógł później przedstawić ową teorie mojemu mechanikowi (kuzyn warsztat prowadzi, aczkolwiek specem od TDI dogłębnie nie jest, nie zajmuje się diagnostyką komputerową) a wtedy podejmiemy stosowne kroki, komplet wtrysków: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198671 lub o czym mi wspominał kuzyn regeneracja tych co mam, czyli szlifowanie/polerowanie tej końcówki rozpylającej (co Wy na to?). Test serii zrobię jutro i wrzucę. I ostatni temat jaki chce poruszyć to, że dzieje się to o wiele częściej na zimny/letnim silniku jak na rozgrzanym do temperatury roboczej. Podczas takiej jazdy do pracy z 3-4 razy gaszę i odpalam samochód (mam tak mniej więcej o tygodnia z nasilającymi się objawami) a np. podczas dzisiejszych testów dynamicznych (trochę ich było, biegi 2,3,4 potem uszczelnienie i znów) ani razu! Dzięki Panowie za zainteresowanie i pomoc!
k0za Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Ja swoje turbo rozbierałem w lipcu. Przez 3 miechy wszystko było cacy a teraz problem zaczyna wracać Ale uparcie staram się auto mocniej przyciskać aby rozruszać VTG. Póki co pomaga, zobaczymy jak będzie.
odzim Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 slabe wtryski duzo sadzy turbo rozpedzaja spaliny z kolektora wydechowego i duza temperatura , to wszystko daje razem zapieczone kierownice ,spójrz na linka to kilka turbin jakie rozbieralem http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_czyszczenie_kierownic_vtg-t63377.15.html
wojtek26 Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Wymień na poczatek ten pekniety przewód, turbina zamiast pompowac powietrze do silnika to spowrotem puszcza w atmosfere, ten przewód jest przed czujnikiem cisnienia doładowania i czujnikiem temp pow. ssącego. Co do kierownic w turbinie, spróbuj je recznie rozruszac, zdejmujesz przewód z gruszki nad sztanga kierownic zakładasz mały kluczyk ( rozmiaru juz nie pamietam) i zaczysz ruszac góra dół, mozesz sie wspomóc jakims WD. Jak rozruszasz to jedziesz w trase i dajesz mu troche ognia. Jezlei to nie pomoze to wtedy czyszczenie turbiny i kierownic na warsztacie.
darooo Opublikowano 21 Października 2009 Autor Opublikowano 21 Października 2009 Za radą użytkownika @odzim zrobiłem tak parę razy, 4 odcinki po 20-30 razy i nie wiem czy to od tego ale przez ostatnie dwa dni turbo padło 3 razy (trzeci raz przy pierwszym dzisiejszym logowaniu). Logi grupy 011, silnik dobrze rozgrzany. Próba nr. 1 - bum http://img38.imageshack.us/img38/4340/pierwszabum.png Próba nr. 2 http://img38.imageshack.us/img38/5712/drugaw.png Próba nr. 3 http://img21.imageshack.us/img21/6291/trzecia.png Próba nr. 4 http://img514.imageshack.us/img514/264/czwarta.png Próba nr. 5 http://img21.imageshack.us/img21/3161/piata.png Próba nr. 6 - bieg 4 http://img21.imageshack.us/img21/7178/szosta4bieg.png
odzim Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 ostatnie logi wygladaja mozna powiedziec wzorowo, pojezdzij tak troche i sie okarze czy bedziesz musial jednak turbo wyjac i wyczyscic -mi si wydaje ze jednak tak bedzie ;( ale to czas pokarze ,pozdro
przemik Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 Nic nie rob z turbiną - jezdzij tak caly czas... regulacja cisnienia doladowania jest prawidlowa. Pozdr
darooo Opublikowano 22 Października 2009 Autor Opublikowano 22 Października 2009 Dziękuje za pomoc w analizie logów, za udzielone rady i tłumaczenia co, jak i dlaczego Zauważyłem, że najczęściej jest bum po pierwszym porządnym wciśnięciu gazu po jakieś przerwie. Szczególnie jak się jeździło prędzej w miarę długo, że wszystko dobrze nagrzane, później postój z 30 minut i w drogę. Pewnie w czasie postoju to wszystko oblepione mazią i syfem stygnie i unieruchamia kierownice... Myślę, że za około miesiąc może mnie wstawię logi z kolejnych prób, żeby trochę porównać i zobaczyć czy coś się poprawiło. Chyba, że stanie się coś nie oczekiwanego (oby nie!) Dziękówa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się