Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana przegubu zewnętrznego


Labiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

tez mam do wymiany przegub lewy i widząc wasze opisy zrobie to sam lecz mam pytanie czy po za łożenu juz wszystkego bende potrzebował klucza dynamometrycznego do przykrecenia śruby "24" którą wkręca se w przegub????? czy po prostu normalnym kluczem do oporu????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie jestem po wymianie przegubu Wasze opisy wymiany są bezcenne wymieniałem pierwszy raz przegub według opisu jaki podał knipex w tej opcji bez niczego odkrecania i po podniesieniu lewarkiem piasty przegub bez problemu wyszedł całość mi zajeła 2h z tym że jakies 70 minut grzebałem sie z tymi zasranymi opaskami do sciskania.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba wcale wyciagac calej polosi do zmiany przegubu zewnetrznego, niepotrzebnie sie narobiles włazac pod auto.

a zdejmujac przegub z polosi wcale nie trzeba walic mlotem, wystarczy po wyjeciu przegubu z piasty wkrecic w przegub spowrotem stara srube zaszlifowana na koncu w szpic ktory trafi w otworek w polosi,

krecac sruba do oporu przegub sam wyskoczy z polosi, trzeba tylko wlaczyc 1 bieg zeby polos sie nie obracala a najlepiej niech druga osoba trzyma hamulec:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do zdjecia starego przegubu zewnetrznego nigdy nie uzywałem młotka wystarczy wkręcic śrube do konca która trzyma przegub do koła i wtedy łatwo powinien zejsc!

Kolego to u ciebie chyba lekko wychodziło.Kiedy załozysz nowe zabezpiecznie to najpierw bedzie problem z poprawnym jego wbiciem przez zabezpieczenie do tego trzeba uzyc młotka i do wybicia tym bardziej:D Wkrecajac srobe do konca czesto bywa taka ze sie wycina przegubem rowki na zabezpieczeniu i schodzi wtedy to cieżkawo bo zabezpieczenie nie chowa sie w rów Hermana:D .Jeżeli schodzi lekko to zabezpieczenie kiepsko trzymało.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje trzy słowa :) Dziś wymieniałem osłonę przegubu po stronie prawej ( czyli od strony pasażera ). U mnie w autku ma silnikczek AJM i Tiptronik. Posiłkowałem się poradnikiem: VW passat CV joint replacement and boot repair,also for Audi A4 and Audi A6

Moje uwagi:

- u mnie śruba piasty to HEX 14 a te śruby półosi to Spline/XZN 10mm ( mam już 3 spliny 12 do kierownicy i 8 do rygla drzwi :) )

- nie miałem pomocnika więc żeby odkręcić śruby półosi wystarczy śrubokręt w tarczę ( wydawał mi się to kiepski pomysł a wyszło genialnie :whistling:) bo szkoda mi było blokady na "P" w skrzyni

- pisaliście gdzieś że po stronie pasażera trzeba opuścić auto na koła żeby przegub wyszedł - miałem cały przód na kobyłkach więc ten pomysł odpadał - wystarczyło pomanewrować półosią przy skręconych kołach w lewo i ładnie wszystsko wyszło

- gdzieś w opisach mowa o czujniku ABS - udało mi się go nie uszkodzić pomimo tego że nie wyciągnąłem go z piasty

- w AJM ten sposób ze śrubą nie do zrobienia gdyż w półosi otwór w środku jest większy niż ten od strony piasty - półoś w imadle , drewniany klocek i dwa strzały młotkiem i już można było łapać przegub

Całość zajęła mi około 2 h :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje trzy słowa :) Dziś wymieniałem osłonę przegubu po stronie prawej ( czyli od strony pasażera ). U mnie w autku ma silnikczek AJM i Tiptronik. Posiłkowałem się poradnikiem: VW passat CV joint replacement and boot repair,also for Audi A4 and Audi A6

Moje uwagi:

- u mnie śruba piasty to HEX 14 a te śruby półosi to Spline/XZN 10mm ( mam już 3 spliny 12 do kierownicy i 8 do rygla drzwi :) )

- nie miałem pomocnika więc żeby odkręcić śruby półosi wystarczy śrubokręt w tarczę ( wydawał mi się to kiepski pomysł a wyszło genialnie :whistling:) bo szkoda mi było blokady na "P" w skrzyni

- pisaliście gdzieś że po stronie pasażera trzeba opuścić auto na koła żeby przegub wyszedł - miałem cały przód na kobyłkach więc ten pomysł odpadał - wystarczyło pomanewrować półosią przy skręconych kołach w lewo i ładnie wszystsko wyszło

- gdzieś w opisach mowa o czujniku ABS - udało mi się go nie uszkodzić pomimo tego że nie wyciągnąłem go z piasty

- w AJM ten sposób ze śrubą nie do zrobienia gdyż w półosi otwór w środku jest większy niż ten od strony piasty - półoś w imadle , drewniany klocek i dwa strzały młotkiem i już można było łapać przegub

Całość zajęła mi około 2 h :decayed:

Witam.Też kilka dni temu wymieniałem przeguby w moim AJM i jak wyżej koledzy piszą da się zdjąć przegub bez młotka samą śrubą, ale trzeba dorobić kawałek pręta który wkładamy w otwór śruby która nie dochodzi do pół ośki tylko do tego pręta wyciągając przegub.Myślałem nad tym z godzinę:facepalm:,wypiłem w tym czasie 2 tyskie:drinks:,a wszystko przez to że zapomniałem założyć tego stożka i założyłem z pośpiechu nowy przegub.Młotkiem szkoda walić,więc potrzebna była pauza żeby pomyśleć:wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje trzy słowa :) Dziś wymieniałem osłonę przegubu po stronie prawej ( czyli od strony pasażera ). U mnie w autku ma silnikczek AJM i Tiptronik. Posiłkowałem się poradnikiem: VW passat CV joint replacement and boot repair,also for Audi A4 and Audi A6

..........

Całość zajęła mi około 2 h :decayed:

Witam.Też kilka dni temu wymieniałem przeguby w moim AJM i jak wyżej koledzy piszą da się zdjąć przegub bez młotka samą śrubą, ale trzeba dorobić kawałek pręta który wkładamy w otwór śruby która nie dochodzi do pół ośki tylko do tego pręta wyciągając przegub.Myślałem nad tym z godzinę:facepalm:,wypiłem w tym czasie 2 tyskie:drinks:,a wszystko przez to że zapomniałem założyć tego stożka i założyłem z pośpiechu nowy przegub.Młotkiem szkoda walić,więc potrzebna była pauza żeby pomyśleć:wallbash:

dla mnie z walnięciem młotkiem nie było problemu bo miałem półoś w imadle , raczej nie próbowałbym tego na aucie robić

tu bardziej w temacie bo opis z passata B5 ja wyciągnąć półoś:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w ta sobote rowneirz wymienilem przeglub zewnetrzny w mojej furce ,czas pracy ok 2h.

Popuscilem na zwrotnicy gorne wahacze oraz koncowke,wszystko sie ladnie odchylilo,przeglub sciagnalem zakladam nowy i skladamy.Dobranoc. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

końcówkę??? drążka?

dobra uwaga :facepalm: koncowka dr.

a zbieżność sprawdzona? :wink: jak wiesz często śruby od wahaczy czy drążków są zapieczone ( wymieniałem ostatnio i śruba końcówki drążka poddała się po 5 minutach perswazji siłowej :decayed: no ale nie była ruszana od nowośći ) i dlatego lepiej ich nie ruszać , jak widać miałeś szczęście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie czy ma jakies znaczenie zbicie drazka ze zwrotnicy ??!! Przeciez drazka nei odkrecalem.

Ogolem zabieg na plus. za miesiac druga strona :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pany dla sprostowania nie ma opcji przestawienia zbieznosci jesli sie odkreci i wyjmie ze zwrotnicy koncowke drazka...kazdy sposob jest dobry i kazdy ma swoje plusy i minusy-jak kto woli....

co ja dodam

1.pamietac zeby nie zassalo oslony przegubu do srodka bo wtedy spowoduje to jej szybsze zuzycie

2.uzywajcie oslon lobro,spidan,rullive okolo 25-35zl(wytrzymuja ok 1-2 lat)

3.nie uzywajcie oslon hitamasi za 7-15zl (wytrzymuja 2-3 miesiace)nawet nie wiecie jak szybko guma parcieje w tych oslonach

4.jestem w tym przypadku zwolennikiem ori oslony koszt 60zl(guma z plastykiem bardzo trwale) tylko sa 2 problemy

do ori oslony trzeba zastosowac jak najgrubsza opaske bo te cieniutkie z niektorych zestawow niewytrzymuja naciagu lub sie latwo zeslizguja,ori opaski sa bardzo mocne lecz zalozyc je na przegub graniczy z cudem bez jakiegos naciagacza o ktorym niemam zadnego info

5.opasek skrecanych kluczem np.7,8 nie polecam bo przy skrecie na maxa karb oslony odciskuje sie o opaske co moze doprowadzi do zerwania gumy9bardziej tu chodzi o duza opaske......

zycze milych wymian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczyłoby przeczytać wątek i mój post nr 65 na poprzedniej stronie - to nie torx tylko spline 10 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieniłes na nowy ? czy uzywany ? Ja wymiałem juz 3 razy pierwszy jakis z allegro za 70 PLN i odrazu pykał jak u Ciebie potem wziołem z wyzszej półki było OK 2 miechy ;/ A trzeci kupiłem od kolegi z forum używany ale bez luzów i pół roku juz spokuj :) Te cześci które robią teraz to porazka ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesienią 2010 miałem zakładany przegub firmy LPR koszt coś koło 200 zł - do dziś jeździ bez problemów , tylko osłona była wymieniana dwa dni temu bo miała 1 cm pęknięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...