Leoneq Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Witam Mam problem już dłuższy czas , mianowicie przy wciśnięciu gazu np. na 2 tak od 20 km/h do 40 km/h i nagle odpuszczeniu słyszę głuchy stuk pojedyńczy ( nie jest to paliwo w baku ) ( według mnie po środku - według mechaników z przodu auta dochodzi ten głos) to samo dzieje sie na 3 i 4 przy większych prędkościach ( na jedynce tez ale sporadycznie ) czasami jak wpadnę w dziurę przy pedale wciśniętym do połowy też ten głos sie pojawia. co zrobiłem: 1. Wymieniłem łączniki stabilizatora ( sprawdzili mi tez stabilizator , gumy były w miarę ok ) i końcówki drążków, ustawiłem geometrie 2. Sprawdzili czy wszystkie śruby są dokręcone w zawieszeniu 3. Przy wymianie opon z letnich na zimowe sprawdzili mi też Klocki hamulcowe czy nie są luźne albo czy są podkładki pod klocki 4.Sprawdzili mi tez poduszki i wszystko , mówili tez ze nie ma aż takich luzów na wahaczach (hmm ? ) Zaproponowali mi z warsztatu żebym podjechał za tydzień i sprawdzą mi czy to nie stuka przekładnia kierownicza bo może być nie dokręcona i teraz nie wiem czy dać im żeby mi podszybie rozbierali i sprawdzali, czy do innego mechanika z kolei drugi mechanik powiedział ze na bank jakiś wahacz jest wybity z przodu W poniedziałek jadę do tego drugiego mechanika i mamy się razem przejechać... Jakieś inne propozycje?
chudineze Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Wahacze (banany) zazwyczaj tak się zachowują i tak je słychać
Wąski Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 mam podobny problem.stawiam na przekładnię
Leoneq Opublikowano 30 Października 2009 Autor Opublikowano 30 Października 2009 mam nadzieje ze to wahacz ten banan w poniedziałek podjadę zobaczymy co mi powie to dam znać....
areklp Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Witaj To gwarantowany banan - do wymiany. Zrób następujący test: Zostaw auto na biegu. Przygotuj klucz do okręcenia koła, lewarek, kobyłkę. Podejdź do koła z którego wyrażnie słyszysz ten metaliczny stuk. Jeżeli nie jesteś pewien które to koło to zacznij od któregokolwiek. Podnieś autko na lewarek, podłuż kobyłke, opuść autko na kobyłkę. Podejdź do koła (samochód na biegu), wkładasz klucz na śruby do koła, próbujesz je odkręcić. Samochód jest na biegu, więc ruch kołem jest ograniczony. Kręcisz kluczem (do wymiany) na kole i nasłuc**jesz. Możesz również podczas kręcenia (próby odkręcenia koła) drugą ręką trzymać wahacz - banana by w ten sposób poczuć na nim luz. Jeżeli słyszysz ten metaliczny stuk lub czujesz ręka trzymaną na bananie luz - to masz odpowiedź. Inną formą jest wjazd na kanał i zrobić badanie kontrolne na szarpaku. Przy tej okazji może wyjść coś jeszcze. Lepiej to zrobić dla całości. pozdrawiam areklp
Leoneq Opublikowano 30 Października 2009 Autor Opublikowano 30 Października 2009 Na szarpakach wykryli mi właśnie ze są końcówki stabilizatora wybite i nic więcej...
fireman tom Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Przerabiałem to samo - miałem wybite wachacze. Ani szarpaki, ani mechanicy z breszką nie doszli że to wachacze. Wg nich były ok ale ja się uparłem, wymieniłem caly komplet na Lemfordera i cichutko się zrobiło. Dodam, że stare wachacze miały straszne luzy na sworzniach i na nich pukały. Nie słuchaj mechaników i nie wierz szarpakom, tylko na tym kasę zdzierają. Złap lepiej sam za breszkę, zdejmij koło i włóż ją między dwa dolne wachacze. Poruszaj przy sworzniach i sprawdzisz czy to one pukają.
Wąski Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Przerabiałem to samo - miałem wybite wahacze. Ani szarpaki, ani mechanicy z breszką nie doszli że to wahacze. Wg nich były ok ale ja się uparłem, wymieniłem caly komplet na Lemfordera i cichutko się zrobiło. Dodam, że stare wahacze miały straszne luzy na sworzniach i na nich pukały. Nie słuchaj mechaników i nie wierz szarpakom, tylko na tym kasę zdzierają. Złap lepiej sam za breszkę, zdejmij koło i włóż ją między dwa dolne wahacze. Poruszaj przy sworzniach i sprawdzisz czy to one pukają. samemu bardzo ciężko
Leoneq Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Opublikowano 1 Listopada 2009 Spoko umowie sie jutro z moim znajomym mechanikiem co w garażu naprawia auta pewnie mi pomorze tez ma a4 taka jak moja i wie o co kaman i od razu mi mówił ze to banan... dziękuje za pomoc poinformuje w tygodniu czy to wahacze czy nie
fireman tom Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 samemu bardzo ciężko Owszem ciężko ale mimo iż nie jestem mechanikiem ani żadnym fachowcem od aut to udało mi się ten stukot zlokalizować
pawelp2208 Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 Też ostatnio u mnie pojawił się problem stukania w prawym kole. Słychać je przy ruszaniu do przodu i do tyłu a także przy skręcaniu w prawo, byłem na szarpakach i diagnosta stwierdził, że to właśnie banan ma luz, ale jeszcze kieruję pytanie w waszą stronę czy to napewno banan? bo nie chciałbym żeby po wymianie stukanie nadal pozostało. I jeszcze jedno czy jazda z wybitym jednym wahaczem powoduje szybsze zużycie kolejnych wahaczy? Generalnie chodzi mi o to czy trzeba jak najszybciej wymienić ten jeden aby uniknąć dalszych wydatków?
chudineze Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 Też ostatnio u mnie pojawił się problem stukania w prawym kole. Słychać je przy ruszaniu do przodu i do tyłu a także przy skręcaniu w prawo, byłem na szarpakach i diagnosta stwierdził, że to właśnie banan ma luz, ale jeszcze kieruję pytanie w waszą stronę czy to napewno banan? bo nie chciałbym żeby po wymianie stukanie nadal pozostało. I jeszcze jedno czy jazda z wybitym jednym wahaczem powoduje szybsze zużycie kolejnych wahaczy? Generalnie chodzi mi o to czy trzeba jak najszybciej wymienić ten jeden aby uniknąć dalszych wydatków? Dobrze Ci zdiagnozował ale jak już przy skręcie Ci puka to już on jest nieźle wybity , więc według mnie to jak wymienisz banana to kolejne zaczną się też odzywać, bo już trochę pewnie jeździsz w takim stanie. Proponuje wymienić cały zestaw poczytaj tu na forum było o różnych zestawach i wybierz odpowiedni na swoją kieszeń oraz dobrej jakości.
Wąski Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 He ja wymieniałem banana ok 10 tyś temu na oryginalnego z ASO i się zatarł w środku odgłos jak przegub do tylko w jedną stronę strzela Dramat
fireman tom Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 No to może jakaś reklamacja? Masz jeszcze gwarancję? Zakładam, że tak.
pawelp2208 Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Mi dzisiaj przyszedł "banan" jutro najdalej w piątek wymiana, tylko czy mam coś mówić mechanikowi o dokręcaniu śrub koła? bo on raczej specjalistą w nie jest, a poza tym to też mój debiut w wymianie wahacza
fireman tom Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Chodzi o to żeby wachacz zamontować i nie dokręcać od razu śrub na maksa (chodzi tu o śruby mocujące wachacz a nie koło ). Dopiero jak postawi auto na kołach, pobuja trochę przodem to wtedy powinien dokręcić śruby już na full.
pawelp2208 Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Ok dzięki przekaże to mechanikowi
Wąski Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 No to może jakaś reklamacja? Masz jeszcze gwarancję? Zakładam, że tak. nie mam ,a gwarancja jest do drzwi ASO
Leoneq Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 Po zmianie kół na zimowe ( z 17'' na 15'' ) nie stuka aż tak mocno prawie w ogóle , podjechałem do znajomego mechanika zaczął mi sprawdzać i mówi ze tak na 80% jest wybity prawy banan. Na samej główce tam gdzie gumka to aż takich luzów nie ma, ale po drugiej stronie rusza sie jak szalony... Chyba poczekam do wiosny bo teraz mi prawie w ogole nie stuka przy tych zimowych felgach 15''
Wąski Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 Po zmianie kół na zimowe ( z 17'' na 15'' ) nie stuka aż tak mocno prawie w ogóle , podjechałem do znajomego mechanika zaczął mi sprawdzać i mówi ze tak na 80% jest wybity prawy banan. Na samej główce tam gdzie gumka to aż takich luzów nie ma, ale po drugiej stronie rusza sie jak szalony... Chyba poczekam do wiosny bo teraz mi prawie w ogole nie stuka przy tych zimowych felgach 15'' , co za teoria zmień od razu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się