Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Stukanie przy Ruszaniu i Hamowaniu z Przodu


Leoneq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem już dłuższy czas , mianowicie przy wciśnięciu gazu np. na 2 tak od 20 km/h do 40 km/h i nagle odpuszczeniu słyszę głuchy stuk pojedyńczy ( nie jest to paliwo w baku ) ( według mnie po środku - według mechaników z przodu auta dochodzi ten głos) to samo dzieje sie na 3 i 4 przy większych prędkościach ( na jedynce tez ale sporadycznie ) czasami jak wpadnę w dziurę przy pedale wciśniętym do połowy też ten głos sie pojawia.

co zrobiłem:

1. Wymieniłem łączniki stabilizatora ( sprawdzili mi tez stabilizator , gumy były w miarę ok ) i końcówki drążków, ustawiłem geometrie

2. Sprawdzili czy wszystkie śruby są dokręcone w zawieszeniu

3. Przy wymianie opon z letnich na zimowe sprawdzili mi też Klocki hamulcowe czy nie są luźne albo czy są podkładki pod klocki

4.Sprawdzili mi tez poduszki i wszystko , mówili tez ze nie ma aż takich luzów na wahaczach (hmm ? )

Zaproponowali mi z warsztatu żebym podjechał za tydzień i sprawdzą mi czy to nie stuka przekładnia kierownicza bo może być nie dokręcona i teraz nie wiem czy dać im żeby mi podszybie rozbierali i sprawdzali, czy do innego mechanika

z kolei drugi mechanik powiedział ze na bank jakiś wahacz jest wybity z przodu

W poniedziałek jadę do tego drugiego mechanika i mamy się razem przejechać...

Jakieś inne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

To gwarantowany banan - do wymiany. Zrób następujący test:

Zostaw auto na biegu. Przygotuj klucz do okręcenia koła, lewarek, kobyłkę. Podejdź do koła z którego wyrażnie słyszysz ten metaliczny stuk. Jeżeli nie jesteś pewien które to koło to zacznij od któregokolwiek.

Podnieś autko na lewarek, podłuż kobyłke, opuść autko na kobyłkę. Podejdź do koła (samochód na biegu), wkładasz klucz na śruby do koła, próbujesz je odkręcić. Samochód jest na biegu, więc ruch kołem jest ograniczony.

Kręcisz kluczem (do wymiany) na kole i nasłuc**jesz. Możesz również podczas kręcenia (próby odkręcenia koła) drugą ręką trzymać wahacz - banana by w ten sposób poczuć na nim luz. Jeżeli słyszysz ten metaliczny stuk lub czujesz ręka trzymaną na bananie luz - to masz odpowiedź.

Inną formą jest wjazd na kanał i zrobić badanie kontrolne na szarpaku. Przy tej okazji może wyjść coś jeszcze. Lepiej to zrobić dla całości.

pozdrawiam

areklp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to samo - miałem wybite wachacze. Ani szarpaki, ani mechanicy z breszką nie doszli że to wachacze. Wg nich były ok ale ja się uparłem, wymieniłem caly komplet na Lemfordera i cichutko się zrobiło. Dodam, że stare wachacze miały straszne luzy na sworzniach i na nich pukały. Nie słuchaj mechaników i nie wierz szarpakom, tylko na tym kasę zdzierają. Złap lepiej sam za breszkę, zdejmij koło i włóż ją między dwa dolne wachacze. Poruszaj przy sworzniach i sprawdzisz czy to one pukają. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to samo - miałem wybite wahacze. Ani szarpaki, ani mechanicy z breszką nie doszli że to wahacze. Wg nich były ok ale ja się uparłem, wymieniłem caly komplet na Lemfordera i cichutko się zrobiło. Dodam, że stare wahacze miały straszne luzy na sworzniach i na nich pukały. Nie słuchaj mechaników i nie wierz szarpakom, tylko na tym kasę zdzierają. Złap lepiej sam za breszkę, zdejmij koło i włóż ją między dwa dolne wahacze. Poruszaj przy sworzniach i sprawdzisz czy to one pukają. :hi:

samemu bardzo ciężko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko umowie sie jutro z moim znajomym mechanikiem co w garażu naprawia auta pewnie mi pomorze ;) tez ma a4 taka jak moja i wie o co kaman i od razu mi mówił ze to banan...

dziękuje za pomoc poinformuje w tygodniu czy to wahacze czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samemu bardzo ciężko

Owszem ciężko ale mimo iż nie jestem mechanikiem ani żadnym fachowcem od aut to udało mi się ten stukot zlokalizować :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio u mnie pojawił się problem stukania w prawym kole. Słychać je przy ruszaniu do przodu i do tyłu a także przy skręcaniu w prawo, byłem na szarpakach i diagnosta stwierdził, że to właśnie banan ma luz, ale jeszcze kieruję pytanie w waszą stronę czy to napewno banan? bo nie chciałbym żeby po wymianie stukanie nadal pozostało. I jeszcze jedno czy jazda z wybitym jednym wahaczem powoduje szybsze zużycie kolejnych wahaczy? Generalnie chodzi mi o to czy trzeba jak najszybciej wymienić ten jeden aby uniknąć dalszych wydatków? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio u mnie pojawił się problem stukania w prawym kole. Słychać je przy ruszaniu do przodu i do tyłu a także przy skręcaniu w prawo, byłem na szarpakach i diagnosta stwierdził, że to właśnie banan ma luz, ale jeszcze kieruję pytanie w waszą stronę czy to napewno banan? bo nie chciałbym żeby po wymianie stukanie nadal pozostało. I jeszcze jedno czy jazda z wybitym jednym wahaczem powoduje szybsze zużycie kolejnych wahaczy? Generalnie chodzi mi o to czy trzeba jak najszybciej wymienić ten jeden aby uniknąć dalszych wydatków? :cool1:

Dobrze Ci zdiagnozował ale jak już przy skręcie Ci puka to już on jest nieźle wybity :shocked:, więc według mnie to jak wymienisz banana to kolejne zaczną się też odzywać, bo już trochę pewnie jeździsz w takim stanie. Proponuje wymienić cały zestaw poczytaj tu na forum było o różnych zestawach i wybierz odpowiedni na swoją kieszeń oraz dobrej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He ja wymieniałem banana ok 10 tyś temu na oryginalnego z ASO i się zatarł w środku :evil: odgłos jak przegub do tylko w jedną stronę strzela :) Dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to żeby wachacz zamontować i nie dokręcać od razu śrub na maksa (chodzi tu o śruby mocujące wachacz a nie koło :cool1:). Dopiero jak postawi auto na kołach, pobuja trochę przodem to wtedy powinien dokręcić śruby już na full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może jakaś reklamacja? Masz jeszcze gwarancję? Zakładam, że tak.

nie mam ,a gwarancja jest do drzwi ASO :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie kół na zimowe ( z 17'' na 15'' ) nie stuka aż tak mocno prawie w ogóle , podjechałem do znajomego mechanika zaczął mi sprawdzać i mówi ze tak na 80% jest wybity prawy banan. Na samej główce tam gdzie gumka to aż takich luzów nie ma, ale po drugiej stronie rusza sie jak szalony... Chyba poczekam do wiosny bo teraz mi prawie w ogole nie stuka przy tych zimowych felgach 15''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie kół na zimowe ( z 17'' na 15'' ) nie stuka aż tak mocno prawie w ogóle , podjechałem do znajomego mechanika zaczął mi sprawdzać i mówi ze tak na 80% jest wybity prawy banan. Na samej główce tam gdzie gumka to aż takich luzów nie ma, ale po drugiej stronie rusza sie jak szalony... Chyba poczekam do wiosny bo teraz mi prawie w ogole nie stuka przy tych zimowych felgach 15''

, co za teoria :shocked: zmień od razu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...