zllew Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Witam mam pytanie. Wyczytałem na forum, że świece żarowe powinny się włączyć przy temperaturze poniżej 5 stopni. Od kilku dni są niższe temp, dziś nawet było -2 a moje świece tylko mrugną na około pół sekundy. Dodam, że VAG nic nie wykazuje. Jakieś pomysły? Pozdrawiam Sławek p.s. czy temperatura silnika na wskaźniku powinna wynosić równo 90 stopni? Bo u mnie jest tak poniżej 80...
Dżej Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 A jak odpala? Trzeba długo kręcić? Po odpaleniu silnik nie szarpie, nie kopci? Temperaturę rzeczywistą sprawdź VAGiem. Na zegarze powinno być pokazane 90o, po rozgrzaniu silnika.
lesand Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 świec żarowych nie sprawdzisz VAGiem, http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t45948.0.html;highlight=sprawdzanie+%C5%9Bwiec+%C5%BCarowych
zllew Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 Auto przy niższych temp trochę się zakrztusi ale zapala. Więc gdy świece są niesprawne to kontrolka szybko gaśnie? Czy przekaźnik dalej nimi steruje choć one same nie działają.
Gość Mr. Axe Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 W moim 2.5 TDI AFB świece grzeją tak jak mówisz poniżej 5 stopni, skoro było -2 i się nie załączają to może jest jakiś czujnik temperatury walnięty?? Ja bym na to stawiał aczkolwiek nie jestem tego pewien Silnik po odpaleniu chodzi równo jak zawsze czy troszkę inaczej?
lesand Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Auto przy niższych temp trochę się zakrztusi ale zapala. Więc gdy świece są niesprawne to kontrolka szybko gaśnie? Czy przekaźnik dalej nimi steruje choć one same nie działają. czas świecenia kontrolki nie zależy od tego czy świece są sprawne czy nie, sprawdź świece, jeśli jakaś jest przepalona wymieniasz wszystkie
zllew Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 Autko po odpaleniu chodzi normalnie... czas świecenia kontrolki nie zależy od tego czy świece są sprawne czy nie, sprawdź świece, jeśli jakaś jest przepalona wymieniasz wszystkie Skoro nie zależy od tego to czemu od razu gaśnie? Przypominam, że VAG nic nie pokazał.
lesand Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Autko po odpaleniu chodzi normalnie... czas świecenia kontrolki nie zależy od tego czy świece są sprawne czy nie, sprawdź świece, jeśli jakaś jest przepalona wymieniasz wszystkie Skoro nie zależy od tego to czemu od razu gaśnie? Przypominam, że VAG nic nie pokazał. pisałem że VAGiem nie sprawdzisz czy świece są sprawne cytuję kolegę Sztomel napiszę tylko tyle, że kontrolka świec żarowych nie ma żadnego związku z tym czy świece żarowe grzeją czy nie i czy poprawnie działa ich przekaźnik; kontrolka jest tylko i wyłącznie wizualnym potwierdzeniem samodiagnostyki sterownika silnika oraz sygnalizacją zapisanego trwałego błędu przez sterownik, zapalając się a następnie gasnąc (podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce) sygnalizuje nam, że sterownik silnika ma zasilanie, jak nawet nie mignie a wykluczymy uszkodzoną diodę kontrolki lub jej połączenie to silnika nie uruchomimy, czas świecenia tej kontrolki zależy tylko i wyłącznie od tego jaką wartość temperatury płynu chłodzącego podał sterownikowi czujnik G62 - im jest ona niższa tym sterownik dłużej podtrzymuje świecenie tej kontrolki sygnalizując kierowcy (po jej zgaśnięciu) kiedy można uruchomić silnik z prawidłowo podgrzanymi świecami (sterownik tylko przyjmuje, że wszystkie świece są sprawne gdyż tych akurat nie jest w stanie zdiagnozować - brak czujnika temperatury elektrod świec wink4), kolejną i ostatnią rolą kontrolki jest sygnalizowanie kierującemu poprzez jej zapalanie podczas jazdy, że sterownik silnika zapisał trwały błąd krytyczny wymagający w miarę szybkiego jego odczytania np. vagiem i usunięcia przyczyny powstania usterki - tu najczęściej jej migotanie na zegarach może oznaczać uszkodzenie włącznika świateł "stop", które można sprawdzić bez stosowania vaga oraz inne, mające wpływ na prawidłową pracę silnika a wymagające już ich odczytania vagiem.
Daimos Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Kolega bardzo dobrze to opisał. Czas świecenia kontrolki nie ma nic wspólnego z czasem grzania świec. Jak chcesz się upewnić, czy masz sprawne świece to sprawdź je, najlepiej wykręcając każdą po kolei i podłączając na krótko pod aku, oraz zobacz czy pojawia się napięcie na świecach przy niskich temperaturach. Ogólnie jak nie masz problemów z rozruchem to nie masz się czym przejmować
zllew Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 A istnieje szansa, że owy czujnik G62 może być niesprawny a VAG tego nie pokazuje? Do tego dziwi mniej eszcze wskazanie temperatury na liczniku. Wrócę do domu to sprawdzę jaką temp pokazuje VAG.
ksiadz99 Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 mozesz sprawdzic czy jest podawane napiecie na swiece ale musisz miec miernik uniwersalny albo zaroweczke 12V. zdejmij fajke ze swiecy, jeden kabelek miernika (zaroweczki) do akumulatora do (-) lub obojetnie gdzie do masy a drugi do fajki. Druga osoba wlacza zaplon - jezeli pojawi sie napiecie ( (+) podawany na fajke) tzn ze uklad dziala prawidlowo. Jeżeli napiecia nie bedzie to jest problem. Zrob to najlepiej jutro z rana. Sprawdzisz z ten sposob tylko jedna fajke ale na 99,9% jezeli jedna fajka jest sprawa to i pozostale rowniez [br]Dopisany: 31 Październik 2009, 10:51_________________________________________________aha no i oczywiscie do testu jest potrzebna temperatura < 5*
Daimos Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 mozesz sprawdzic czy jest podawane napiecie na swiece ale musisz miec miernik uniwersalny albo zaroweczke 12V. zdejmij fajke ze swiecy, jeden kabelek miernika (zaroweczki) do akumulatora do (-) lub obojetnie gdzie do masy a drugi do fajki. Druga osoba wlacza zaplon - jezeli pojawi sie napiecie ( (+) podawany na fajke) tzn ze uklad dziala prawidlowo. Jeżeli napiecia nie bedzie to jest problem. Zrob to najlepiej jutro z rana. Sprawdzisz z ten sposob tylko jedna fajke ale na 99,9% jezeli jedna fajka jest sprawa to i pozostale rowniez [br]Dopisany: 31 Październik 2009, 10:51_________________________________________________aha no i oczywiscie do testu jest potrzebna temperatura < 5* ewentualnie można wypiąć wtyczkę od czujnika temperatury G62, wtedy podawane jest napięcie na świece bez względu na temperaturę silnika
zllew Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 Koledzy podpiąłem Vag, błędów nie ma ale temperatura coś mi nie pasuje Było to robione na rozgrzanym silniku.
Daimos Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 uszkodzony termostat lub czujnik temperatury
zllew Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 uszkodzony termostat lub czujnik temperatury Jak sprawdzić co padło?
lesand Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 uszkodzony termostat lub czujnik temperatury Jak sprawdzić co padło? jak na wskaźniku masz temp. poniżej 90* to stawiałbym na termostat, u mnie jak padnięty był czujnik to pokazywało 90* lub 0*, nic pomiędzy(oczywiście po nagrzaniu silnika)
Dżej Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 uszkodzony termostat lub czujnik temperatury Jak sprawdzić co padło? Termostat - rozgrzej silnik i sprawdź czy węże chłodnicy dolny i górny są gorące. Jeżeli nie to poszedł termostat.
zllew Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Opublikowano 1 Listopada 2009 Mała zmiana co do świec. Dzisiaj troszkę mrozem przywaliło i świece zapaliły mi się na jakieś 3 sekundy. Nie za krótko? A co do termostatu i czujnika to wydaje mi się, że gdyby czujnik był walnięty to Vag by pokazywał inną temperaturę niż odczyt czujnika... Poprawcie mnie jeśli się mylę.
paput Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 U mnie kręci i kręci i nic. Na laptopie pokazało dwa błędy od świec że uszkodzone także przekaźnik walnięty i jakiś błąd inst. elektrycznej. Gościo mówił że jak świece wymienie to wszystkie te błędy znikną, czy to prawda?
rogerstargard Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 U mnie kręci i kręci i nic. Na laptopie pokazało dwa błędy od świec że uszkodzone także przekaźnik walnięty i jakiś błąd inst. elektrycznej. Gościo mówił że jak świece wymienie to wszystkie te błędy znikną, czy to prawda? najpierw sprawdź zasilanie na świecach czy jest, wypnij G62 wtedy można sprawdzisz nawet jak temperatura silnika jest powyżej 5 st (napięcie przez ok 20 sek.), jeżeli nie będzie sprawdź bezpiecznik (czy nie jest przepalony a następnie czy jest zasilanie 12V) i przekaźnik nr 8 (czy jest główne zasilanie, a następnie czy jest zasilanie sygnału sterującego od komputera). A świec nie ma co wymieniać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się