mily Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Witam!!! Zaczęła mi migać dioda ogrzewania świec. Po ponownym uruchomieniu autka dioda już nie migała. Zapaliła się po przejechaniu 100km. Jechałem normalnie, nie cisnąłem małej, ani nie przegiągałem na biegach, prawie całą trasę pokonałem na tempomacie ze stałą szybkością. Później już dojechałem do celu i autko pracowało sobie na biegu jałowym ok 10-15 minut, zanim się spakowałem powyjmowałem radia itd. No i w pewnym momencie na tym biegu jałowym nagle zaczęła migać kontrolka. O co mojej niuni chodzi?? Trochę poczytałem ale są różne opinie. Dlatego chciałbym żeby ktoś podpowiedział o co jej chodzi. Dane jak w profilu.
siwy2731 Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 sprawdz Swiece i czy masz stop, bo moze to byc czujnik stopu
Grzesiekkbc Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 U mnie też miga jak stoję na postoju, wystarczy nacisnąć pedał hamulca i po sprawie.
siwy2731 Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 to znaczy ze czujnik jest z kontrola i cos szwankuje
mily Opublikowano 2 Listopada 2009 Autor Opublikowano 2 Listopada 2009 to znaczy ze czujnik jest z kontrola i cos szwankuje Chodzi Ci o czujnik przy hamulcu, bądź przy sprzęgle?? Bo mam tempomat i on nie raz nie chce się załączyć, może dlatego że czujnik podaje że jadę na hamulcu.
Sztomel Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 Bardzo duże prawdopodobieństwo, że szwankuje właśnie czujnik stopu, nie wszystkie jednak jego usterki są związane z brakiem samych świateł stop gdyż jest to czujnik podwójny (4-ro pinowy) i składa się z czujnika F7 i F47, jeden powoduje włączenie świateł stop a drugi w tym samym czasie informuje sterownik silnika o wciśnięciu pedału hamulca, jeśli jeden z nich jest niesprawny to objawia się to sygnalizowaniem błędy przez kontrolkę świec żarowych, do sprawdzenia co jest powodem sygnalizacji błędu niezbędny będzie i tak Vag a jeśli pokaże usterkę czujnika F7/F47 to łatwo sprawdzić, który z nich szwankuje - wystarczy w Vagu wybrać adres 01 Engine, grupa 006 i w drugim polu od lewej jest wskazywany stan pracy czujnika pedału sprzęgła oraz pedału hamulca, bez wciśniętych pedałów wartość powinna wynosić "000", po wciśnięciu pedału sprzęgła pierwsze zero powinno się zmienić na wartość "1" i po puszczeniu ponownie wrócić na wartość "0", identycznie jest z podwójnym czujnikiem pedału hamulca po jego wciśnięciu obydwa ostatnie zera powinny jednocześnie zmienić wartość na "11" czyli wartość w polu 2 powinna wyglądać "011" i po odpuszczeniu hamulca również jednocześnie powinny jedynki zmienić się na zera - jeśli tak nie jest to trzeba rozebrać czujnik (dla chcących) i zregenerować platynki na stykach nadlewając w ich miejsce cynę i szlifując ją tak aby styki łączyły się i rozwierały na nich jednocześnie albo wymienić czujnik na nowy - cena około 39 zł w serwisie Skody (najtaniej).
mily Opublikowano 2 Listopada 2009 Autor Opublikowano 2 Listopada 2009 Bardzo duże prawdopodobieństwo, że szwankuje właśnie czujnik stopu, nie wszystkie jednak jego usterki są związane z brakiem samych świateł stop gdyż jest to czujnik podwójny (4-ro pinowy) i składa się z czujnika F7 i F47, jeden powoduje włączenie świateł stop a drugi w tym samym czasie informuje sterownik silnika o wciśnięciu pedału hamulca, jeśli jeden z nich jest niesprawny to objawia się to sygnalizowaniem błędy przez kontrolkę świec żarowych, do sprawdzenia co jest powodem sygnalizacji błędu niezbędny będzie i tak Vag a jeśli pokaże usterkę czujnika F7/F47 to łatwo sprawdzić, który z nich szwankuje - wystarczy w Vagu wybrać adres 01 Engine, grupa 006 i w drugim polu od lewej jest wskazywany stan pracy czujnika pedału sprzęgła oraz pedału hamulca, bez wciśniętych pedałów wartość powinna wynosić "000", po wciśnięciu pedału sprzęgła pierwsze zero powinno się zmienić na wartość "1" i po puszczeniu ponownie wrócić na wartość "0", identycznie jest z podwójnym czujnikiem pedału hamulca po jego wciśnięciu obydwa ostatnie zera powinny jednocześnie zmienić wartość na "11" czyli wartość w polu 2 powinna wyglądać "011" i po odpuszczeniu hamulca również jednocześnie powinny jedynki zmienić się na zera - jeśli tak nie jest to trzeba rozebrać czujnik (dla chcących) i zregenerować platynki na stykach nadlewając w ich miejsce cynę i szlifując ją tak aby styki łączyły się i rozwierały na nich jednocześnie albo wymienić czujnik na nowy - cena około 39 zł w serwisie Skody (najtaniej). "Sztomel" - skąd Ty bierzesz tą wiedzę, projektujesz te auta czy jak?? Czapki z głów :hi:
Sztomel Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 "Sztomel" - skąd Ty bierzesz tą wiedzę, projektujesz te auta czy jak?? Czapki z głów :hi: Nie, nie, zwyczajnie czytam fora i zapamiętuję to co mnie interesuje, przecież to proste ale wymaga trochę czasu by przyswoić pewną dawkę informacji, jeszcze 1,5 roku temu nie wiedziałem nic o silniku diesla i zasadzie jego sterowania w oparciu o sygnały z czujników itp. cierpliwości a sam będziesz ogarnięty w sposób wystarczający by samemu sobie pomóc i innym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się