Worf Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 a co sie stanie z momentem na kolach gdy w tym samym samochodzie zmienimy obrecze przykladowo z 16" na 18" ?
Jarol Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 a co sie stanie z momentem na kolach gdy w tym samym samochodzie zmienimy obrecze przykladowo z 16" na 18" ? Nic bo wtedy dajesz niższy profil opony i średnica koła nie zmienia się.
AKWAMARYN_ Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 a co sie stanie z momentem na kolach gdy w tym samym samochodzie zmienimy obrecze przykladowo z 16" na 18" ? Nic bo wtedy dajesz niższy profil opony i średnica koła nie zmienia się. no nie wiem z wlasnego doswiadczenia wiem ze 225/45/17 a 195/65/15 w przyspieszeniu robi roznice(opory) a co do wyskokosci to robilem niedawno test (terenowe auto) i niby te same opony tyle ze jedna miala 225 a druga 235 a wysokosc byla inna :gwizdanie: tzw stosunek wysokości opony do jej szerokości w %
bish - kopt Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 między 225 a 235 na tym samym profilu jest 1cm różnicy na wysokości i w jakiś sposób to sie przenosi na osiągi a jeżeli chodzi o 195/65/15 a 225/45/17 to choć średnica koła jest taka sama to 17" jest cięższa i osiągi będą gorsze ale za to trakcja o niebo lepsza
Yelo Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Co do ostatnich 4 postów: 1. Auto jeździ na oponach, a nie na felgach, więc istatny jest promień opony, nie felgi. 2. Jeżeli odpowiedni dobierzemy rozmiar, to owszem. 3. W jaki sposób zmierzyłeś proporcję pomiędzy rozmiarami? Uwzględniłeś zużycie bieżnika? 4. Różnica 1 cm będzie w szerokości opony, a nie wysokości. Co nie zmienia faktu, że post nie ma nic wspólnego z tematem. Co jeżeli zmieni się średnica koła? 1. Moc silnika się nie może zmienić, zmieni się tylko przełożenie. Przy tej samej prędkości silnik będzie miał inne obroty i może to wpłynąć na przyspieszenie. 2. Pojawia się przekłamanie na liczniku, co może spowodować błędne odczytanie prędkości (należałoby użyć gtecha, lub chociaż GPSa). 3. Większa szerokość opony wpłynie negatywnie na przyspieszenie, ponieważ mamy większe opory. 4. Co ciekawe, przy większym kole moment na kołach wzrośnie, ponieważ zmaleją obroty. Moment wzrośnie liniowo z średnicą koła. Większy moment przełoży się na większy promień i siła przyspieszająca auto pozostanie bez zmian.
bish - kopt Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 4. Różnica 1 cm będzie w szerokości opony, a nie wysokości. Co nie zmienia faktu, że post nie ma nic wspólnego z tematem. . w wysokości również :gwizdanie: - 5mm na profilu co za tym idzie 1cm na średnicy całego koła 4. Co ciekawe, przy większym kole moment na kołach wzrośnie, ponieważ zmaleją obroty. Moment wzrośnie liniowo z średnicą koła. Większy moment przełoży się na większy promień i siła przyspieszająca auto pozostanie bez zmian. ciekawa teoria, może masz racje
Daimos Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 ... 4. Co ciekawe, przy większym kole moment na kołach wzrośnie, ponieważ zmaleją obroty. Moment wzrośnie liniowo z średnicą koła. Większy moment przełoży się na większy promień i siła przyspieszająca auto pozostanie bez zmian. nieprawda, im większa średnica koła tym gorsze przyspieszenie ale większa prędkość max
Yelo Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2010 w wysokości również :gwizdanie: - 5mm na profilu co za tym idzie 1cm na średnicy całego koła Podałeś że opona 225 i 235 przy tym samym profilu ma 1cm różnicy w wysokości. Jest to nieprawda.Przy oponach profilu 50 będzie się zgadzać, ale przy oponie 225(235)/35 będzie to 7mm na średnicy. nieprawda, im większa średnica koła tym gorsze przyspieszenie ale większa prędkość max Oczekuję na jakieś wyprowadzenie wzoru lub inne fizyczne uzasadnienie. Stwierdzenie, że tak jest nic nie załatwia.
bish - kopt Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 [Podałeś że opona 225 i 235 przy tym samym profilu ma 1cm różnicy w wysokości. Jest to nieprawda. Przy oponach profilu 50 będzie się zgadzać, ale przy oponie 225(235)/35 będzie to 7mm na średnicy. podałem że opona 225 i 235 na profilu 45 ma 5mm na różnicy wysokości a co za tym idzie 1cm na średnicy koła 225/45/17 - 634mm 235/45/17 - 644mm http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
Yelo Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2010 między 225 a 235 na tym samym profilu jest 1cm różnicy na wysokości podałem że opona 225 i 235 na profilu 45 ma 5mm na różnicy wysokości a co za tym idzie 1cm na średnicy koła Z tego co napisałeś nie wynikało, że mówisz o profilu 45. 225/45/17 - 634mm 235/45/17 - 644mm http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp W kalkulatorze jest błąd zaokrągleń, powinno być 9mm (ale to tylko dla ścisłości).Cieszę się, że udało się wyjaśnić nieścisłości Przypominam, że wątek jest o mocy i momencie, a nie o obliczaniu średnicy opony.
variocustoms Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 a jak to jest u mnie 450 Nm przy 3000 i 270 KM ale pewnie ok 5000 tys ?
turdzi Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 tak samo , jak wszedzie , na drodze jezdzisz momentem a na wyscigach moca.Co to za roznica czy przyspieszajac bedziesz jechal od 1800 - 4000 tys czy od 4000 tys do 6000-6500
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się