Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANA] Temperatura silnika 90 po jakim czasie


kozi291

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak u Was z temperaturą silnika, po jakim czasie macie 90 stopni ? Nie wiem czy u mnie to normalne ale nawet po przejechaniu około 15 km temperature mam 75 stopni w zasadzie to tylko kilka razy zauważyłem że była 90 jak stałem w korku a tak to zawsze jest poniżej. Zastanawia mnie to bo wczesniej jeździłem dizlem i tam dość szybko osiągał 90 stopni i taka temp. była przez reszte czasu jazdy ale może w benzynkach jest inaczej. Dodam jeszcze ze temp. na zewnątrz taka jak teraz około od 5 do 9 stopni. Czy to prawidłowe zachowanie, czy może za wcześnie otwiera mi sie duży obieg wody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pracy mam 8km po mieście to jest jakieś 10 do 15 minut jazdy i jak dojerzdzam na miejsce to mam 70 stopni

A jak u was ze spalaniem ? U mnie po mieście bierze równo 10 l / 100km

Jaka może być przyczyna że tak długo się grzeje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być kilka rzeczy, termostat, sprzęgło wiskotyczne, niedrożny układ lub czujnik.

Takie może trywialne pytanie czy obserwowałeś temperaturę tylko na desce czy na klimatroniku też, bo spalanie nie jest złe, więc może po prostu czujnik walnięty.

Jak ja zmieniłem termostat to ~9 min z temp. 5 do 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim aucie (A3) tez tak miałem, ze się grzał strasznie długo, wymieniłem termostat i było wszystko cacy. Z reguły przy niedogrzaniu silnika winny jest termostat, także na to zwróciłbym największą uwage.

eSa grzeje mi się bardzo szybko, góra 10 minut jazdy i jest juz 90 st. Mówie o wodzie bo olej jednak dlużej ale to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przetestowałem i przypatrzyłem sie wskazówce temp.

Tak więc na zewnatrz było około 5 stopni celcjusza - ale to chyba bez większego znaczenia.

Przejechałem odcinek 30 km z czego połowę po mieście - i tak po miescie przez pierwsze 8km wskazówka podniosła się do 70 stopni ( przy tem 70 stopni sprawdziłem że górny wąż od chłodnicy też się grzeje co chyba wskazuje na to że duży obieg jest cały czas otwarty) potem po około 15 km po mieście tem. wzrosła do około 78 stopni po czym jak wyjechałem z mista i zaczołem jechać jednostajnie to temp zaczeła spadać i spadła do około 72 stopni przez resztę drogi. Wpadłem na genialny pomysł i zasłoniłem chłodnice kartonem po tym zabiegu temperatura wzrosła do około 88 stopni ale nie przekroczyła 90.

Czy u Was też cały czas się kręci duży wiatrak chłodnicy po stronie kierowcy ? Bo u mnie tak ale kręci się on mniej więcej z taką samą prędkością jak alternator.

Podejrzewam termostat - gdzie on jest zamontowany w aucie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczne objawy- wymiana termostatu na oryginalny załatwiła sprawę; obecnie po kilku minutach jazdy łapie 90 stopni i trzyma stabilnie jak skała. Wymianę termostatu zleć jakiemuś warsztatowi- nie jest to specjalnie skomplikowane ale wymaga troche zabiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak chodzi cały czas bezładnie jak silnik zaczyna się przegrzewac to wisco załącza wiatraka termostat masz patrząć z przodu tak pod alternatorem plus minus dostęp z kanału wymiana 20 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat puszcza i wychładza, pewnie nie był wymieniany od nowości i już się trochę wytarł, miałem to samo w 2 audi a na trasie mi sie wychładzały silniki do 60 stopni, wymień jak najszybciej bo to nieekonomiczne, pali więcej paliwka... chyba w twoim termostat jest troszke drogi ok 200 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przetestowane:

silnik po nocy

climatronic na LO: nagrzewa sie do 90C na 3km

climatronic na 21: nagrzewa sie do 90C na 6km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam termostat...

u mnie jest podobnie ale nie bede tego robil - slyszalem ze w 2.8 to kupa roboty jest zeby wymienic to ustrojstwo

Zapewne tyle co w S4.Czyli caly przod odchylic sciagnac pasek rozrzadu z lewej głowicy(patrzac na auto z przodu) odkrecic obudowe i ukazuje sie termostat,robilem to ostatnio :) Czas pracy ok 3-4h,ja robilem ponad 6 bo mi sie nie spieszylo a nie chcialem o czyms zapomniec :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...