Gość spedyt Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 Światowym liderem w liczbie samochodów napędzany CNG jest Argentyna. Według danych „The Gas Vehicle Report” w Argentynie znajduje się 1 400 000 tego typu pojazdów. Na drugim miejscu znajduje się Brazylia z 921 tysiącami samochodów na CNG, na trzecim zaś Pakistan z 475 tysiącami samochodów. Polska zajmuje odległe miejsce z 771 pojazdami napędzanymi CNG. Dane wg wikipedii, więc wątpie żeby ktoś z forumowiczów miał taką instalkę
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Światowym liderem w liczbie samochodów napędzany CNG jest Argentyna. Według danych „The Gas Vehicle Report” w Argentynie znajduje się 1 400 000 tego typu pojazdów. Na drugim miejscu znajduje się Brazylia z 921 tysiącami samochodów na CNG, na trzecim zaś Pakistan z 475 tysiącami samochodów. Polska zajmuje odległe miejsce z 771 pojazdami napędzanymi CNG. Dane wg wikipedii, więc wątpie żeby ktoś z forumowiczów miał taką instalkę spoko spoko będzie dużo więcej samochodów. CNG to paliwo z perspektywami.
pre_pl Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 będzie dużo więcej samochodów. CNG to paliwo z perspektywami. dlatego Polacy ładują się w LPG ? Może ktoś napisać dlaczego w Polsce bardziej popularny jest LPG ?
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 będzie dużo więcej samochodów. CNG to paliwo z perspektywami. dlatego Polacy ładują się w LPG ? Może ktoś napisać dlaczego w Polsce bardziej popularny jest LPG ? Instalacje CNG są duuużo droższe, to po pierwsze. Po drugie, w Polsce jest tylko 19 stacji oferujących metan. Po trzecie, jeszcze w stosunku do LPG mało firm jest mało fimr montujących instalacje CNG. Z ciekawostek to powiem wam, że szacuje się, że za 10 lat co dziesiąty samochód w Europie będzie zasilany metanem. Pozdrawiam
Hincó Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Jakoś tak ropki jest na XX lat a gazu ziemnego na XX razy 3 Dużo tego jest w podziemiach, ale instalka ciężka i droga (coś o 10 kołach słyszałem). Renault Kangoo wychodził z taka instalka fabrycznie, można sie zainteresować. No i zasięg ujowy, z butla 70l z małym silnikiem max 150km bez buta w podłodze. Hardcorowcy mogą zrobić sobie stacje do przetaczania metanu z kuchenki do samochodu, ale trzeba być ostrożnym, ale trudne nie jest, ale jednak przydomowa 'stacja' troche kosztuje..
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 a gazu ziemnego na XX razy 3 metan może być w bardzo łatwy sposób uzyskany przez produkcję metodami rolniczymi. To bardzo dużo +
Hincó Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 a gazu ziemnego na XX razy 3 metan może być w bardzo łatwy sposób uzyskany przez produkcję metodami rolniczymi. To bardzo dużo + Czyli energia odnawialna? To czemu my błądzimy, wszyscy po CNG Jakbym miał kase zainteresowałbym się tym bliżej i kto wie.. ale narazie spróbuje z TDI sie zmierzyć ; ]
schiller Opublikowano 18 Maja 2007 Autor Opublikowano 18 Maja 2007 co do metanu to powiem tak: kazda krowa co 40 sekund produkuje troche metanu i to nie sa zadne jaja, ostatnio ogladalem program gdzie przeprowadzali jakie badania i wyszlo ze "one" jesli chodzi o zanieczyszczenie powietrza wcale duzo nie odbiegaja od naszych niunii poniewaz nasze niunie wydalaja CO2 a krowki wlasnie metam ktory jest bardziej uciazliwy...
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 kazda krowa co 40 sekund produkuje troche metanu dokładnie tak jak mówisz. Można również innymi bio-metodami go uzyskiwać. To jest bardzo duży plus. Do minusów można zaliczyć te nieszczęstne zbiorniki. Metalowe są bardzo ciężkie dlatego zastępuje się je zbiornikami z kompozytów polimerowych. Są one cały czas udoskonalane ale jeszcze żadne nie weszły do produkcji na masową skalę stąd też ich ceny. W tej chwili porzuca się kompozyty z włóknem szklanym na poczet innych materiałów o lepszych parametrach. Dzięki temu będzie można "upakować" w zbiorniki więcej metanu. Nawiasem mówiąc ostatnio brałem udział w testowaniu zbiorników na metan
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 typowe testy zmęczeniowe materiału. Testowany zbiornik stoi sobie już chyba z miesiąc. Gaz jest ciagle wtłaczany i odsysany z niego. Sprawdza się oczywiście jego szczelność. Poza tym ewentualne odkształcenia materiału. Nic ciekawego. W próbach technologicznych kompozytu, z którego jest wykonany zbiornik nie brałem udziału więc nie wiem jak wypadły.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się