Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zdolnośc rozruchowa akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jakis czas temu pisalem ze czasem mam problemy z odpaleniem jak zalaczy sie klima itp przez uruchomieniem silnika.

Po trasie akumulator ma jakby wiecej sily na odpalanie...ale potem juz roznie.

Wczesniej znajomy zmierzyl mi tylko napiecia przy wylaczonym i wlaczonym silniku i bylo ok.

Dzis bylem w stacji diagnostycznej sprawdzili napiecia, ladowanie i jest ok...ale urzadzenie powiedzialo ze zdolnosc rozruchowa aku to 79% i ze jest do wymiany...

Czy ktos moglby sie wypowiedziec ile % to jest ok?

Akumulator tez twierdzi ze mam go sprawdzic (taka jakby czarna dioda, to jest aku Bosh Silver).

Pozdrawiam.

Opublikowano

Akumulator tez twierdzi ze mam go sprawdzic (taka jakby czarna dioda, to jest aku Bosh Silver).

Jeżeli jest czarny punkt kontrolny to na pewno do wymiany, bateria już umiera, jeszcze trochę czasu i nie odpalisz wogóle

Opublikowano

Akumulator tez twierdzi ze mam go sprawdzic (taka jakby czarna dioda, to jest aku Bosh Silver).

Jeśli wskaźnik naładowania w akumulatorze przybrał kolor czarny oznacza to nic innego, jak to, że akumulator jest rozładowany. Jego stopień naładowania spadł poniżej ok. 60%. Jakiekolwiek sprawdzanie zdolności akumulatora w stanie rozładowania jest bezcelowe, gdyż badanie wykaże, że akumulator ma zaniżoną zdolność rozruchową. Nie wiem u jakiego fachowca byłeś, ale u mnie diagnosta, gdyby zbadał akumulator w stanie rozładowania to by dostał opierdziel, za wprowadzanie klienta w błąd.

czarna dioda, to jest aku Bosh Silver).

Jeżeli jest czarny punkt kontrolny to na pewno do wymiany, bateria już umiera, jeszcze trochę czasu i nie odpalisz wogóle

I tu muszę Spedyt stwierdzić, że jesteś w błędzie. Po kolorze wskaźnika naładowania nie jesteś w stanie stwierdzić, czy akumulator jest już zużyty. On wskazuje stopień naładowania baterii, a nie stopień zużycia. Podam przykład: kupujesz nowy akumulator ze wskaźnikiem naładowania i zaraz po zakupie nie montujesz go do samochodu, tylko podłączasz do niego dwa kabelki i samochodową żarówkę halogenową. Jak żarówka rozładuje akumulator to kontrolka stanu naładowania zmieni kolor na czarny. W mysl tego co napisałeś powinieneś juz zacząć myśleć o zakupie nowego akumulatora, a przecież kupiłeś go kilkanaście godzin temu. Podobna sytuacja może być w drugą stronę. Można wziąć stary 10-cio letni akumulator, który jest zużyty na maxa i gdy będzie on w stanie naładowania to wskaźnik będzie zielony.

Reasumując:

Jesli masz kłopoty z akumulatorem to zanim jakiś fachowiec zacznie Ci sprawdzać akumulator upewnij się, czy Twój akumulator jest naładowany. Jeśli masz akumulator ze wskaźnikiem naładowania (tzw. magicznym oczkiem, kontrolką, światełkiem czy jak jeszcze inaczej to nazywają) to przed przystąpieniem do badania sprawdź czy Twój wskaźnik naładowania odbija (bo ten wskaźnik nie świeci tylko odbija światło) na zielono. Jeśli masz akumulator bez wskaźnika naładowania to najpierw trzeba poprosić diagnostę (choć on o tym powinien wiedzieć i na pewno wie, tylko o tym nie wspomina, bo chce koniecznie sprzedać kolejny akumulator) żeby sprawdził areometrem gęstość elektrolitu w co najmniej dwóch ogniwach. Gęstość elektrolitu w akumulatorze naładowanym to 1,27 - 1,28 g/cm3, choć do zbadania akumulatora dopuszcza się gęstość minimum 1,25g/cm3.

Tyle ode mnie w tym wątku. W razie czego służe pomocą.

Opublikowano

kupujesz nowy akumulator ze wskaźnikiem naładowania i zaraz po zakupie nie montujesz go do samochodu, tylko podłączasz do niego dwa kabelki i samochodową żarówkę halogenową. Jak żarówka rozładuje akumulator to kontrolka stanu naładowania zmieni kolor na czarny. W mysl tego co napisałeś powinieneś juz zacząć myśleć o zakupie nowego akumulatora, a przecież kupiłeś go kilkanaście godzin temu

Mowa była o starym aku, nową baterię można jeszcze naładować

Opublikowano

A uzywanego akumulatora nie można ładować? Jeśli jest rozładowany to go trzeba naładować, aby stworzyć mu optymalne warunki do pracy. Najczęstszym przypadkiem zbyt szybkiego zużycia akumulatora jest to, że pracuje on w stanie niedoładowania.

Podałem tylko przykład, że wskaźnik naładowania, który odbija na czarno nie świadczy jeszcze o tym, że akumulator do niczego się nie będzie nadawał. Z takimi przypadkami mam do czynienia codziennie, gdy klient przyjeżdża po nowy akumulator, bo wcześniej u jakiegoś mechanika czy elektryka ktoś mu sprawdził akumulator i powiedział, że się do niczego nie nadaje. I niejednokrotnie uchroniłem klienta od zakupu nowego akumulatora, gdy przyjechał po nowy akumulator bo miał czarną kontrolkę. A później się okazało, że jeździł na nim jeszcze ze 2 lata. Może się to wydawać dziwne, że zamiast sprzedać nowy akumulator informuję klienta, że jego będzie jeszcze dobry i żeby nie kupował jeszcze nowego. Ale, ja zdobywam klientów zufaniem co do naszej rzetelności w tym co robimy, a nie tylko niską ceną.

Opublikowano

Reasumując zacznij rozglądać się za nowym akumulatorem bo jak auto trochę postoi i zrobi się chłodniej to rozrusznik nie będzie miał siły obrócić.

Opublikowano

A uzywanego akumulatora nie można ładować? Jeśli jest rozładowany to go trzeba naładować

Oczywiście że można stare ładować i przedłużać agonię, w końcu w najmniej odpowiednim momencie nie odpalić auta. Ty masz swoje doświadczenia z akumulatorami a ja mam swoje.

Targałem baterie z aut do domu do ładowania jak nie miałem garażu, ładowałem nie raz i dlatego wolę wydać kilka zł na nową baterię i na sprawdzenie ładowania niż męczyć się.

Poza tym niech się autor wypowie jak rozwiązał swój problem :)

Opublikowano

A uzywanego akumulatora nie można ładować? Jeśli jest rozładowany to go trzeba naładować

Oczywiście że można stare ładować i przedłużać agonię, w końcu w najmniej odpowiednim momencie nie odpalić auta. Ty masz swoje doświadczenia z akumulatorami a ja mam swoje.

Targałem baterie z aut do domu do ładowania jak nie miałem garażu, ładowałem nie raz i dlatego wolę wydać kilka zł na nową baterię i na sprawdzenie ładowania niż męczyć się.

Poza tym niech się autor wypowie jak rozwiązał swój problem :)

Z całym szacunkiem dla Ciebie, ale przeczytaj ze zrozumieniem moje posty.

Nie mam zamiaru kwestionować kogokolwiek doświadczenia w jakiejkolwiek dziedzinie, nie mniej jednak z racji tego, czym się zajmuję nie mogę po prostu czytać rzeczy typu

Akumulator tez twierdzi ze mam go sprawdzic (taka jakby czarna dioda, to jest aku Bosh Silver).

Jeżeli jest czarny punkt kontrolny to na pewno do wymiany, bateria już umiera, jeszcze trochę czasu i nie odpalisz wogóle

Przeczytaj mój post odnośnie odbijania światła we wskaźniku naładowania akumulatora jeszcze raz, w którym chciałem zaznaczyć, że czarna barwa we wskaźniku nie oznacza, że akumulator jest niesprawny. Nie twierdzę też, że jego akumulator jest sprawny, bo to bym mógł zrobić, gdybym mógł sprawdzić ten akumulator.

P.S. odnośnie doświadczenia: każdy ma jakieś swoje doświadczenia i pomysły na rozwiązywanie podobnych problemów, które pojawiają się znów po pewnym czasie. I od tego jest to forum by sobie pomagać. Ja z racji tego, czym się zajmuję również chcę pomóc. A w tej dziedzinie, uwierz mi mam bardzo wiele doświadczenia. Sprzedaję grubo ponad 10.000 akumulatorów rocznie, drugie tyle w ciągu roku sprawdzamy. Obsługujemy reklamacje sieci handlowych, np. Tesco. Posiadam odpowiednie certyfikaty do rozpatrywania reklamacji, wydane przez producentów polskich i zagranicznych. Moja wiedza wywodzi się nie tylko z doświadczenia ze swoich przypadków, które mi się przydażyły, lecz ze szkoleń, które przeszedłem i doświadczenia zdobytego na wielu takich przypadkach moich klientów.

Opublikowano

P.S. odnośnie doświadczenia: każdy ma jakieś swoje doświadczenia i pomysły na rozwiązywanie podobnych problemów, które pojawiają się znów po pewnym czasie. I od tego jest to forum by sobie pomagać. Ja z racji tego, czym się zajmuję również chcę pomóc. A w tej dziedzinie, uwierz mi mam bardzo wiele doświadczenia. Sprzedaję grubo ponad 10.000 akumulatorów rocznie, drugie tyle w ciągu roku sprawdzamy. Obsługujemy reklamacje sieci handlowych, np. Tesco. Posiadam odpowiednie certyfikaty do rozpatrywania reklamacji, wydane przez producentów polskich i zagranicznych. Moja wiedza wywodzi się nie tylko z doświadczenia ze swoich przypadków, które mi się przydażyły, lecz ze szkoleń, które przeszedłem i doświadczenia zdobytego na wielu takich przypadkach moich klientów.

wow zaimponowal mi kolega.

a jaki aku by kolega polecal do tdi? tzn. jakiejs konkretnej firmy wytrzymuja dluzej lub sa lepsze? ojciec w starym fordzie mial centre ktora wytrzymala 10 lat ... szok! nastepny ale nie wiem juz jaki konczyl sie po 2 latach...to juz w sumie chyba takie male OT bylo ;)

Opublikowano

jaki aku by kolega polecal do tdi? tzn. jakiejs konkretnej firmy wytrzymuja dluzej lub sa lepsze? ojciec w starym fordzie mial centre ktora wytrzymala 10 lat ... szok! nastepny ale nie wiem juz jaki konczyl sie po 2 latach...to juz w sumie chyba takie male OT bylo

Z polecaniem akumulatorów jakiejś konkretnej firmy jest tak samo, jak z polecaniem (doradzaniem) komuś jakie autko powinien sobie kupić (w naszym przypadku będzie to oczywiście :a4fan:). Każdy ma jakichś faworytów i wśród akumulatorów ja też takich mam. Obecnie na dzień dzisiejszy do samochodów z silnikiem diesla proponuję akumulatory o zwiększonym prądzie rozruchowym, a wśród nich moich faworytów czyli Vartę Blue High Performance (nie mylić ze zwykłą Vartą Blue) oraz Centrę Futurę (tu dodatkowo mamy 1 rok gwarancji oraz dwuletni Assistance).

Opublikowano

Polecam Centre w poprzednim samochodzie który sprzedałem miałem ją 7 lat i kręcił bez problemu nawet na mrozie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...