HaYeR 0 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Witam! Koledzy mam taki problem. Jeżdżąc na alumach (oryginalne audi) 15" oponki 205/60 wszystko było ok, chodzi mi o kierownicę. Czyli jadąc na wprost kierownica była na wprost. Dzisiaj zmieniłem koła na zimowe, stalowe 15 (nie są krzywe) oponki 195/65 no i gdy auto jedzie na prosto, kierownica w tym czasie jest lekko slręcona w prawo, czyli reasumując gdy mam prosto kierownicę, auto ściaga mi do środka drogi... powiedzcie mi czy to możliwe? Skoro nic nie było ruszane, tylko sama zmiana kół... no i ewentualnie jakie macie sposoby jak to skorygować... Skoro na kołach letnich jest ok a zimowe nie? Z góry dzieki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster 31 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Witam! Koledzy mam taki problem. Jeżdżąc na alumach (oryginalne audi) 15" oponki 205/60 wszystko było ok, chodzi mi o kierownicę. Czyli jadąc na wprost kierownica była na wprost. Dzisiaj zmieniłem koła na zimowe, stalowe 15 (nie są krzywe) oponki 195/65 no i gdy auto jedzie na prosto, kierownica w tym czasie jest lekko slręcona w prawo, czyli reasumując gdy mam prosto kierownicę, auto ściaga mi do środka drogi... powiedzcie mi czy to możliwe? Skoro nic nie było ruszane, tylko sama zmiana kół... no i ewentualnie jakie macie sposoby jak to skorygować... Skoro na kołach letnich jest ok a zimowe nie? Z góry dzieki za info aż nie możliwe co piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaYeR 0 Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 No własnie tez mnie to zastanawia, co może byc tego przyczyną... wczoraj autem smigałem na alufelach i wszystko smigało aż miło... zmieniłem dzisiaj na zimówki a tu... kierownica przy jeździe na wprost jest lekko w prawo skręcona, a to wkurza :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bogumił 0 Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Opony zimowe są zazwyczaj kierunkowe, może w tym tkwi problem, że zakładasz lewe na prawe? ...chyba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaYeR 0 Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Hmm własnie temu też sie przyjżałem... przód mam kierunkowy i założony zgodnie z kierunkiem zaznaczonym na oponach, a tylne opony mam niekierunkowe, czyli założyłem jak popadło... a mimo wszystko dalej problem... Ciśnienie w kołach jednakowe, zarówno w alumach tak i w zimowych stalówkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maraas 0 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Mój ojciec ma podobny problem w Passacie B4, została ustawiona geometria na oponach letnich, następnie zmieniliśmy opony na zimowe (ten sam rozmiar) i po zmianie kół kierownica jest krzywo podobnie jak u ciebie, cholera wie o co tu chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzrybol 0 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam Kolego powiem Ci tak jak miałem Barumy pierwsze oponki to też mi auto ściągało na lewo kiera sama skręcała, po zmianie na zimówki przeszło, więc Barumy poszły do "Żyda" kupiłem oponki Toyo i nie mam już żadnych problemów ze ściąganiem auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaYeR 0 Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Dzisiaj zmieniłem przednie koła na tylne a tylne wrzuciłem na przód i objaw jest dokładnie ten sam... już teraz pomału smiem wątpić, że wcześniej (na letnich) tez miałem krzywą kierownice... ale hmm jakoś tego nie zauważałem... holera wie o co kaman... myśle że auto pójdzie do ustawienia zbieżności... i będzie ok... przynajmniej będe miał pewnośc że auto ma zbieżność ok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIUS 2 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 mam ten problem też pierw miałem opony 235/45/17 (letnie) i na nich robiłem zbierzność potem przesiadłem się na 205/55/16 (letnie) dziśiaj założyłem 185/65/15 zimowe i kierownica jest troche w prawo minimalnie.... dodam że widzę że opony 205/55/16 są równomiernie złóżyte wiec zbierzność jest ok..zimówki mam kierunkowe i założone zgodnie ze wskaźnikami zarówno przód jak tył... niewiem co jest grane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silverse 0 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Witajcie Koledzy! Rownież mam podobny problem. U mnie tez kierownica jest lekko skrecona w prawo podczas gdy auto jedzie prosto. Zmienialem opony z letnich 16' 205/55 na zimowe 15' 195/65 i po zmianie kierownica byla prosto. Natomiast przestawila sie po malym remoncie. Wymienilem mianowicie: 2x koncowki drożków oraz 2x łaczniki stabilizatora oraz 2x tuleje metalowow gumowe z tylu. Po tej operacji wlasnie zauwazylem ze kierownica jest krzywo - podczas jazdy na wprost . Mechanik mowil, ze ustawial zbieznosc, auto jedzie prosto nie sciaga go ale tak kiera krzywa , jeszcze nie zauwazylem zeby cielo mi opony, bo malo jezdzilem. Czy ktos moze orientuje sie co to moze byc? Czy moze zbieznosc zostala zle ustawiona - do poprawki? Nie wiem gdzie ten mechanik ja ustawial i jak to zrobil, moze podjachec gdzies na stacje diag i sprawdzic tak profilaktycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skalarx 1 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Słyszałem że geometrię (raczej samą zbieżność) powinno się robić przy każdej zmianie opon Ale kto by o tym pamiętał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myklas81 0 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 panowie to ze ściaga to wina opon, moga byc nierównomiernie zdarte jedna troche mnie druga bardziej i sciaga, zamien koła na lewa strone i zobacz czy cie sciaga dalej jak tak to opony na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaYeR 0 Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 No tak tylko że wg mnie to jeżeli przód zamienie z tyłem to dziwnym trafem i zbiegiem okoliczności auto dalej ściagało w tą samą stronę i o taki sam kąt, więc hmm dla mnie to dalej dziwne i niezrozumiałe... wg mnie jeżeli na letnich oponach auto jedzie prosto to po wymianie na zimowe tez tak powinno byc, a nie żeby sie bawić za każdym razem w ustawianie zbiezności i 5 dych w D... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzy0 15 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Miałem podobnie ze po zmianie kół kierownica była krzywo wywaliłem te opony i jak reką odjoł,a co lepsze wzioł je mój znajomy do innego auta i u niego było to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harley22 0 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Ja mam taki sam problem tylko u mnie to się zaczeło po zmianie z zimowych na letnie. CO ciekawe rok wcześniej wszystko było ok. Miałem wybitą końcówkę więc zmieniłem obie (febi) ustawiłem zbieżność niestety dalej jest tak samo ;( ;( fotka kierownicy>> http://img638.imageshack.us/i/20100524.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A-rek 22 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 no ale w czym wy macie problem :?: odkrec kierownice, przestaw o pare zabkow i bedzie prosto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdzis 0 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 No rady za***iste naprawdę a że opony nierównomiernie się zdzierają to pewnie że wadliwe albo krzywo napompowane? Co do sprawdzania zbieżności przy każdej zmianie kół to tak samo jak z wyważaniem kół na samochodzie, przydało by się ale nikt tego nie robi. Raczej przy zmianie kół nie powinna zmienić się zbieżność no ale jeśli kiere masz krzywo albo znosi na jedną stronę czy opony się nie równo zdzierają to raczej podstawa żeby geometrie sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harley22 0 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Właśnie po zmianie końcówek ustawiana była zbieżność ale nie pomogło :confused4: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1977andrzej 2 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 U mnie tez bylo podobnie. Kierownica skrecona lekko w lewo i samochod sciagalo w prawo. Na ustawianiu zbieznosci wyszlo, ze podobno mam zwrotnice lewa do wymiany. Zbieznosc ustawiono ale diagnosta powiedzial, ze moze mi nierowno scinac opony dopoki nie wymienie tej zwrotnicy. Opony najpierw zamienialem przod z tylem, a pozniej kupilem nowe na przod i to nie pomagalo. Troche nie usmiecha mi sie kupowanie tej zwrotnicy bo koszt powyzej 1000pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harley22 0 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 A mi do tego coś huczy ale tak jednostajnie i wraz z przyspieszaniem ten huczenie zmienia się w taki szum. Wiem trudno to opisać ale czy to łożysko? Jeśli tak to jak to sprawdzić? :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się