ardek Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Witam, Jestem nowy na forum i mam wielką prośbę. Zapaliła mi się czerwona lampka z informacją o ciśnieniu oleju. Sprawdzałem poziom oleju i jest OK. Silnik to 2.0 TDI BRD 170 HP. Słyszałem też dziwne dźwięki w silniku, tak jakby zawory stukały. Jaka może być przyczyna i jaki koszty mnie czekają. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Ardek
variocustoms Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Ciśnienie a poziom oleju to 2 różne sprawy, śmigaj do mechaniora ew. ASO niech sprawdzą w czym problem
R Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 zapaliła ci sie czerwona kontrolka i co dalej wszystko pracuje, jezdziles autem czy tylko odpaliles silnik po wyswietleniu tej kontrolki ?? poziom oleju na bagnecie mozesz miec w normie ale co z tego,ze stoi on w misce a pompa go nie zasysa. nie odpalaj go wiecej bo nie dosc,ze zatrzesz do konca silnik to i turbo dodatkowo. W BRD pompa jest na wałkach a nie na zębatkach czyli to odpada. jedynie mógł wytrzeć ci się imbusik od napedu pompy olejowej. musisz rozebrac dół silnika i to sprawdzic. (zmien oznaczenie silnika w profilu)
Musashi Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 jezeli swieci kontrolka niskiego cisnienia oleju, kategorycznie nie uruchamiaj silnika, byc moze, nie jest za pozno.... jest bardzo duze prawdopodobienstwo uszkodzenia pompy olejowej, lub jej napedu. praca silnika grozi zatarciem silnika oraz osprzetu
jaro4444 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 W BRD pompa jest na wałkach a nie na zębatkach czyli to odpada. Kolega wie co napisał czy napisał co wie? W silniku BRD pompa oleju napędzana jest od zespołu wałków wyrónoważających za pomocą zabieraka pompy oleju (imbusa). Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo gniazdo zabieraka mieszczące się w wałku wyrównoważającym. Napęd wałków wyrównoważających przekazywany jest z wału korbowodowego przez zespół 3 zębatek - potrafi się czasem odkręcić sruba mocująca środkową zębatkę i też nie ma wówczas samarowania. Jak napisał Musashi - kategorycznie nie odpalać silnika. Sprawdzić przyczynę braku smarowania - jest szansa, że motor przeżył.
ardek Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam, Samochód już naprawiony!! Z silnikiem wszystko było i jest OK „nie wiem czy to nie cud” ;o) Części które zostały wymienione: - koło napędu (03G 103 305C) - koło (03G 103 488F) - podkładka (03G 103 323A) - piasta (03G 103 580) - zaboierak (03G 115 281D) Przyczyną awarii było (zdjęcia): http://img692.imageshack.us/i/92218937.jpg/] http://img692.imageshack.us/img692/3974/92218937.th.jpg http://img692.imageshack.us/i/98427220.jpg/] http://img692.imageshack.us/img692/8890/98427220.th.jpg Dziękuję bardzo za komentarze i pomoc. Nie wiem czy napisać koszt naprawy? Pozdrawiam Ardek
mxzibi Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 Podaj ile zapłaciłeś to na przyszłość będzie się można do tego odnieść u innych mechaników czy w ASO. Pozdrawiam
ardek Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Opublikowano 14 Listopada 2009 Warsztat to „MEGACAR” Warszawa, Przasnyska 2b POLECAM Koszt naprawy: Części 731 PLN Robocizna 800 PLN Olej + filtr oleju
turdzi Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 Warsztat to „MEGACAR” Warszawa, Przasnyska 2b POLECAM Koszt naprawy: Części 731 PLN Robocizna 800 PLN Olej + filtr oleju Jaki jest przebieg auta ?
akjam Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 A poza tym to już przy takim przebiegu to padło? Autko masz od nowości?
ardek Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Opublikowano 15 Listopada 2009 Auto sprowadziłem 3 miesiące temu z Niemiec i miał na liczniku 72000 kilometrów. Samochód był sprawdzony w ASO i według ASO był w bardzo dobrym stanie i bezwypadkowy. Gwarancji nie ma bo samochód jest (według VINu) z 2007 roku ale zarejestrowany w listopadzie 2006. Mam nadzieję że nie będę miał więcej niespodzianek :>
grzes1150 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Można mówić tu o dużym szczęściu bo jeśli silnik terkotał i paliła się kontrolka to górna część silnika smarowała się resztkami spływającego oleju Chyba nie jechałeś nim jak kontrolka się już świeciła? Swoją drogą to nieźle solidna marka dała d*py z tymi BLB i BRD nie ma jak stare poczciwe AFNy i 1Zety
ardek Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Opublikowano 15 Listopada 2009 To się stało nie daleko domu, jechałem góra kilka set metrów nie przekraczając 1200 obrotów.
halo6 Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Panowie, czy silniki BPW 2.0 140KM mają podobną przypadłość jak opisał kolega???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się