Skocz do zawartości
IGNOROWANY

tuleje wahaczy


al31

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie, bo choć temat wahaczy jest tu maglowany na wszelkie sposoby to ten temat jakoś jest pomijany.

Reasumując to opinia jest taka że jeśli są jakiekolwiek problemy z wahaczami to się je wymienia i już, koniec tematu. Rozumiem kiedy jest problem ze sworzniem wahacza czyli jabłkiem co powoduje luz i stukanie. U mnie jednak zawieszenie przeraźliwie piszczy. Jakbym jeździł starym skrzyniowym Żukiem. Zlałem zawiechę lewego i prawego koła WD40 ale nie na wiele się to zdało. Osobiście stawiam na tuleje wahaczy. Oczywiście sprawę muszę potwierdzić lub zdementować w warsztacie tylko że ostatnio deszczowa pogoda u mnie i piski ustały :). W związku z tym moje pytanie: Czy tuleje wahaczy w samochodzie typu Audi i VW Passat podlegają wymianie czy nie? Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie tuleje wahaczy nie są elementami przewidzianymi do wymiany, tylko całe wahacze

ale

mamy na rynku moto całą mnogość firm produkujących przeróżne cuda

i między innymi też są produkowane tuleje do owych wahaczy (Febi, Teknorot i wiele innych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio mialem identyczny problem i bardzo prosto go zdiagnozowalem.

Podnioslem sam na podnosniku, odkrecilem kolo, pod piaste podlozylem klocek i zaczalem bujac samochadem.

Do tego potrzeba dwoch osob. Jedna chwieje samochodem a drogi przysluc**je sie.

W ten prosty sposob zdjagnozowalem tuleje na wachaczu.

Inna sprawa, ze mam quattro i u mnie wystapilo to na tyle.

Nie wiem jak sprawa sie ma na przodzie, ale dlaczego mialoby byc inaczej.

Moj kolega, ktory przacuje w sklepie, ktory posiada ogolnopolska siec stwierdzil, ze podrobek nie ma na rynku- mial racje, bo pytalem jeszcze w innych renomowanych sklepach.

Jedynym wyjsciem byl serwis i zamowienie nowych.

Przy wymianie potrzebna prasa i to wszystko.

Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była diagnoza na sarpakach że tuleje wahacza przedniego dolnego tylnego(banan) po wymianie nadal stuka na nierównościach poprzecznych :angry:POMOCY!!!

prosze uzupełnić profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumki stabilizatora (mocowania do nadwozia tegoż) daja się we znaki na poprzecznych (oba koła jednoczeście najeżdzają a szczególnie jak zjeżdzają np ze śpiącego policjanta ;) ) tego na szarpakach nie widać.

Czasami luzu na sworzniu tez na szarpakach nie widać - miałem taki przypadek gość szukał na moją prośbę 10 minut - nic. A mi stuka, okazało sie że górny sworzeń miał luz ale góra-dół a nie na boki (akurato to nie a4 więc jeden sworzeń ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wahacze na sworzniach to na podnośniku szrpanie góra-dół.szarpaki tylko na tuleje.Co do wymiany samych tulei to nie polecam,chyba,ze wahacz prawie nowy, bo to podwójna robota.Załozysz tuleję,usztywni i zaraz sworzen leci i od nowa zabawa.Tyczy sie to w szczególności górnych,bo sami wiecie ile to zabawy?@!Co do dolnych to bym zaryzykował.

pozdro

Wojtek75 :a4fan:

proszę uzupełnić profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie tuleje wahaczy nie są elementami przewidzianymi do wymiany, tylko całe wahacze

ale

mamy na rynku moto całą mnogość firm produkujących przeróżne cuda

i między innymi też są produkowane tuleje do owych wahaczy (Febi, Teknorot i wiele innych)

Nie tylko bo w ETKA tuleje figurują jako część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...