Jump to content

[B5 AHU] Rozładowuje akumulator?


m_mruczek
 Share

Recommended Posts

Tydzień temu po 20 godzinach postoju nie mogłem uruchomić samochodu bo zabrakło prądu. Akumulator już się do niczego nie nadawał i wymieniłem na nowy.

Ale teraz widzę ze dalej jest coś nie tak, bo jak samochód postoi np 15 czy 16 godzin to po przekręceniu kluczyka świece żarowe dłużej się grzeją i rozrusznik musi więcej pokręcić żeby silnik odpalił. Jak stoi np mniej niż 10 godzin to nie ma problemu.

Może wiecie o co tu chodzi?

Dzięki za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

cos Ci prad wysysa,moze swiatlo w bagazniku?

Link to comment
Share on other sites

W pierwszej kolejności to zmierz jaki jest pobór prądu w stanie spoczynku.

Link to comment
Share on other sites

Ok. 50-80 mA, generalnie to powyżej 100mA już będą problemy w zależności w jakiem stanie jest akumulator.

Link to comment
Share on other sites

aha. czyli na wyżwietlaczu tego miernika jak powinien pokzywać?? elektryk mi mówił że pobiera mi 2.2 ampera, a teraz pobiera mi coś około 1. ale nei wiem jak to nazywa i jak to rozumiec. wiem ze miałem źle radio podłączone i teraz jest lepiej, ale chyba nie do końca. musze jeszcze raz to sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Na zakresie 10A np. wskazanie 0.05 to 50mA , pobór prądu w spoczynku ok 1A to bardzo dużo akumulator szybko by się rozładował.

Link to comment
Share on other sites

bin85 a mógłbyś mi podać (sprawdzić) na jakich numerach bezpieczników masz prąd?? oczywiście w stanie spoczynku, bez kluczyka w stacyjce. kurde, no nie wiem czy mam coś nie tak, czy wszystko dobrze, bo generalnie auto z rana pali mi nie za dobrze. Oddałem nowy akumulator na gwarancje, zobaczymy co mi powiedzą. Wstawiłem stary, wydaje mi się że jest lepiej, ale nie wiem do końca

Link to comment
Share on other sites

Chodzi Ci o to na których bezpiecznikach jest napięcie czy przez które płynie prąd bo to jest różnica?

Link to comment
Share on other sites

:gwizdanie: nie wiem, :kox: bo się na tym nie znam. ja sprawdzałem poprostu kontrolką po bezpiecznikach:P i jak się swieciła to jest prąd, a jak nie, to nie.

Rozumiem Ciebie ze to jeest różnica, ale ze względu na to że nei mam miernika, nie jestem w stanie tego sprawdzić. Chyba kupie te ustrojstwo :naughty:

Link to comment
Share on other sites

No bez miernika nic nie zdziałasz kup za kilkanaście złotych miernik np. taki http://sklep.autodata.pl/galerie/m/miernik-uniwersalny-m830_272.jpg wtedy pomiar prądu i dopiero będzie wiadomo czy coś Ci "kradnie prąd".

Link to comment
Share on other sites

Generalnie wszytko co działa bez kluczyka jest podejrzane radio, centralny zamek, oświetlenie bagażnika, zegary itp ale jak napisałem bez miernika ani rusz.

Link to comment
Share on other sites

max 0,07 0,70mA powinno byc czyli przekazniki itd. to norma

u Ciebie moze radio jest zle podłaczone i pobiera prąd u mnie wynosi to 0,12 wiec bdb duzo

sama lampka pozostawiona na noc to 0,5 :blink:

Link to comment
Share on other sites

na dniach kupie miernik. a możecie mi powiedzieć, jak sprawdzić te napięcie?? tzn chodzi mi jak ustawić na mierniku aby pokazał (bo w tym to jestem zielony) no i jak podpiąć.. czyżby odpiąć klemę minusową(-) i dotknąc miernikiem klemy minusowej i akumulatora?? dobrze mysle??

Link to comment
Share on other sites

Tak odpinasz kleme może być minusowa i tak minus miernika na minus akumulatora a plus miernika na odpiętą kleme jeżeli podłaczysz na odwrotnie nic się nie stanie na wyświetlaczu miernika pojawi się minus. A jeżeli chodzi o miernik to tak czarny przewód wpinasz do COM (minus) a czerwony do 10A DC i na mierniku ustawiasz zakres 10A. Jeżeli pobór prądu będzie mniejszy od 0,2A wtedy można czerwony kabel w mierniku przepiąć do gniazdka V,Ω,mA i zmienić na zakres 200m wtedy będziemy mieli dokładniejszy odczyt. Jeżeli prąd będzie większy od 0,2A to nie mierzymy na zakresie 200m!

Link to comment
Share on other sites

kurde, bin85 szkoda że nie mieszkamy gdzieś nie daleko siebie :polew: byłoby troche do obgadania i podłubania w miarę możliwosci czasowych :polew: dzieki za sugestie. postaram się niczego nei zepsuć, bo w takich elektrycznych sprawach, to nie mam dużego doświadczenia :tongue4: bardziej wmechanice :tongue4:[br]Dopisany: 21 Listopad 2009, 09:07_________________________________________________A wiec tak. kupiłem miernik i na zakresie 10 A pokazuje 0.10 a jak przełączyłem na zakres 200m pokazywal 1.0 Czy coś mam skopane? dodam że jak rano odpalam auto to ma dosć ciężko. jesli coś jest nie tak, to proszę podac mi ile powinien wskazywać aby nie rozładowywała aku. i co ewentualnie sprawdzić miernikiem (poprosze do dokłądne dane jak ustawić miernik itd, bo poprostu się na tym nie znam) :rolleyes: jak pisałem wcześniej, bardziej w mechanice :cool1:

Link to comment
Share on other sites

Coś źle zmierzone. Ale przy takim poobrze nie powinno zbyt szybko rozładowywać aku...

Link to comment
Share on other sites

pewnie źle mierzysz, pamiętaj że przy zmianie zakresu pomiaru z 10A na 200mA musisz inaczej podłączyć przewody do miernika (dokładnie tak jak kolega bin85 napisał)

po drugie 0,1A to nie tak dużo :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę dokładność miernika przy zakresie 10A, to może być pewnie prawie 0,2A ;) Ale to i tak nie powinno rozładować aku przez 20h (4Ah to przecież niewiele).

Link to comment
Share on other sites

Witam, 0,1-0,2 A to nie tak dużo i jeżeli jeździsz codziennie a aku jest w dobrym stanie to nie zdąży się rozładować do konca ale jak wspomniałeś problemy z rozruchem mogą być, tak czy inaczej jest to już poza granicą najlepiej gdyby nie przekraczał 0,1A czyli 100mA ale to musisz przepiąć czerwony kable w mierniku do gniazdka z opisem "mA" i dać zakres na 200mA. A jeżeli na wyświetlaczy pojawi się 1 ale bez zer to znaczy że przekroczyłeś zakres (czyli np. miernik ustawiony na 200mA to prąd który płynie jest większy od 200mA i pozostaje pomiar na zakresie 10A)

1XQnsJ.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czarny przewód miernika (COM) do minusa akumulatora, a czerwony (V,Ω,mA) do plusa akumulatora, miernik ustawiony na zakres 20V = można też na zakresie 200 lub 1000 wtedy wynik będzie mniej dokładny, oczywiście jeżeli przewody podłączysz odwrotnie czyli czerwony w mierniku do minusa akumulatora to nic się nie stanie na wyświetlaczu pojawi się minus.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj gdy auto stało opkoło 45 h i na dworrze było koło 0 rano podchdzę do audiki, i .... odpaliło, ale już cieżko, i włączył się brzeczyk i czerwona kontrolka informująca o słabym akumulatorze... jutro odstawiam do elektryka...ech.[br]Dopisany: 04 Grudzień 2009, 12:07_________________________________________________panowie problem rozwiązany. po 1 źle podłaczone radio, a po 2 ??? rozrusznik :gwizdanie: kręcił, wydawało mi się ze ok, ale widocznie gdzieś już sięmasa zapiekła czy coś, bo rozrusznik ogółem wporządku, rozebrałem wyczyściłem z pyłku, złozyłem, zamontowałem i teraz jest gitara:d więc jeśli komuś rano ciezko pali autko, a później jest jużok, to sprawdźcie rozrusznik:) kosztowało mnie to trohęroboty i 30 zeta dla elektryka :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy ktoś jeszcze obserwuje ten temat. Ale mam pytanko wszystko podłączam tak jak bin85 opisał i na mierniku pokazuje mi 0,02 A. a jak przerzucam na 200mA to pokazuje 1 czyli wychodzi poza zakres.Powiedzcie jak to z tym wskazaniem ma być??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...