Jump to content

[B6 AVF] Brak ciągu przy przyspieszaniu


Pavlo1979
 Share

Recommended Posts

Witam

Pojawił się w moim Audi A4 1,9 TDi 131 KM 2004 rok problem z przyspieszaniem, po zawróceniu na rondzie 360 stopni nagle wciskając pedał gazu pojawił się brak przyspieszenia, normalnie auto wyrywa jak rakieta a tu nic, jakbym miał przyczepę 2 tonową z tyłu i dodatkowo wskazówka obrotomierza jakby taka ciężka się zrobiła, jakby wolniej na obroty wchodził, obdzwoniłem różne miejsca, jedni mówili, że to problem z turbiną, że po zamulającej jeździe w mieście kierownica spalin przy turbinie się blokuje i nie kieruje odpowiedniego strumienia, inni mówili że to przepływomierz, na chwilę obecną nie wiem na 100%, umówiony jestem na poniedziałek do mechanika,

P.S.

Problem znika po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika, obroty idą jak szalone, nie słychac z jednostki napędowej żadnych nie znanych do tej pory odgłosów,

Z góry dzięki za wszelkie pomocne informacje z Waszej strony

Pozdrawiam

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Problem znika,a pozniej sie pojawia ponownie tak?

Link to comment
Share on other sites

Tak dokładnie, pojawił się dosłownie 2 dni temu kiedy zjechałem z ronda i tak jak codziennie wcisnąłem w gaz a tu nic,problem wystąpił dopiero 2 razy, i po ponownym zgaszeniu i uruchomieniu problem znikł, sprawdzałem CHECK engine ale nic nie pokazuje.

Link to comment
Share on other sites

moze bys tak kolego logi wykonal??? :cool1:

sadzisz, ze forum to telewrozka? :decayed::wink4:

na podstawie twojego opisu, mozemy tylko gdybac, albo to albo siamto

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Od miesiąca mam podobny przypadek w mojej A4 (1.9 TDI 110 km 1997r). Przebywam obecnie w Wielkiej Brytanii za tydzień wracam do kraju, co mogę zrobić. Po przejechaniu około 10 - 30 km turbina przestaje działać, po ponownym odpaleniu działa prawidłowo przez jakiś czas.

Proszę o pomoc.

Z góry wielkie dzięki !!!

Link to comment
Share on other sites

na następny tydzień jestem umówiony do mechanika, podłączy pod kompa i zobaczymy co jest nie tak, ale dziwne jest to że przez 2 ostatnie dni nic się nie dzieje, jest w porządku mam nadzieje :>, pozdrawiam, napiszę kiedy coś się wyjaśni[br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 18:30_________________________________________________Witam ponownie,

Problem jaki się pojawił, znikł po zatankowaniu na mojej starej stacji SHELL, znajomy zasugerował że takie objawy mogły powstać po dostaniu sie wody do paliwa, od momentu zatankowania do pełna problem się już, odpukać, nie pojawił, ale mimo wszystko auto stoi u mechanika i wymienia sobie rozrząd na zimkę, pozdrawiam i dzięki za sugestie!!! :hi:

Link to comment
Share on other sites

a nie jest tak ze problem pojawia sie u Was po osiągnięciu 3 tys obrotów na 4 lub 3 biegu ? łapie wam tryb awaryjny i bproblem jest z przeładowaniem ciśnienia , zawór N75 do kontroli węże podciśnienia również

Link to comment
Share on other sites

Problem jaki się pojawił, znikł po zatankowaniu na mojej starej stacji SHELL

Problem znowu się pojawi - masz to jak w banku bo nie jest on spowodowany tankowaniem złego rozwodnionego paliwa, jeśli już auto stoi u mechanika to niech wykona logi dynamiczne i zgraj je sobie na pendrive'a a potem wklej na forum, problem wystąpił 2 razy a zacznie coraz częściej.

Link to comment
Share on other sites

ja tak miałem w a3 1.9tdi 110km

była to wina turbiny i zapieczonych łopatek

auto przechodziło w tryb awaryjny

w którym jest bardzo mało mocy a prędkość max to ok 110KM

komputer tak robi by nie przegrzać silnika

ale może być to Coś innego i oby tak było bo mnie ta naprawa kosztowała nową turbinę (z wymianą prawie 2500)

Link to comment
Share on other sites

Witam

Klasyczny tryb awaryjny. Powód prawdopodobnie zasyfione turbo i tu nic nie pomoze nawet paliwo ekstra.

Ale na 100% bedzie wiadomo jak zrobisz logi dyn i sts. Bo to moze być i inny powód. Np zawór N 75. itd itp. LOGI, LOGIII.

Pozdro

ZC

Link to comment
Share on other sites

U mnie dokładnie to samo co u kolegów na 3 i 4 biegu przy 3000-3200 obrotach silnika nagły brak mocy na 2-3 sekundy i tak tylko do 110-120km/h max po zgaszeniu i zapaleniu auta wszystko dobrze do pierwszego przyciśnięcia autka pow 3000 obr

Link to comment
Share on other sites

witam. Posiadam Audi A4 2002 r 1,9TDI 130 KM. Mój problem polega na tym, że praktycznie na każdym biegu auto potrzebuje dłuższej chwili (3-4 sekundy) zanim zacznie naprawde prawidłowo jechać. Np po zmianie biegu na 3ke i wcisnieciu pedału gazu auto początkowo jakby sie dławiło a tak własnie po 3-4 sekundach czuć prawidłowe przyśpieszenie. Jest to bardzo denerwujące np przy wyprzedzaniu. Wymieniłem przepływomierz i nadal to samo. Prosze o pomoc

Link to comment
Share on other sites

witam. Posiadam Audi A4 2002 r 1,9TDI 130 KM. Mój problem polega na tym, że praktycznie na każdym biegu auto potrzebuje dłuższej chwili (3-4 sekundy) zanim zacznie naprawde prawidłowo jechać. Np po zmianie biegu na 3ke i wcisnieciu pedału gazu auto początkowo jakby sie dławiło a tak własnie po 3-4 sekundach czuć prawidłowe przyśpieszenie. Jest to bardzo denerwujące np przy wyprzedzaniu. Wymieniłem przepływomierz i nadal to samo. Prosze o pomoc

Zrob logi. Zobaczymy skąd bierze sie ten lag.

Link to comment
Share on other sites

witam. Posiadam Audi A4 2002 r 1,9TDI 130 KM. Mój problem polega na tym, że praktycznie na każdym biegu auto potrzebuje dłuższej chwili (3-4 sekundy) zanim zacznie naprawde prawidłowo jechać. Np po zmianie biegu na 3ke i wcisnieciu pedału gazu auto początkowo jakby sie dławiło a tak własnie po 3-4 sekundach czuć prawidłowe przyśpieszenie. Jest to bardzo denerwujące np przy wyprzedzaniu. Wymieniłem przepływomierz i nadal to samo. Prosze o pomoc

Zrob logi. Zobaczymy skąd bierze sie ten lag.

A tę przypadłość o której wspomina kolega to ja doskonale znam z autopsji... winny EGR. Po odłączeniu przewodu gumowego auto chodzi jak trzeba. Czyszczenie EGR pomogło na tydzień. Co ciekawe po kilku miesiącach jazdy bez EGR mechanik w serwisie nie wiedząc o co chodzi podłączył to z powrotem i jak narazie chodzi prawiodłowo chociaż czasem czuć delikatne szarpnięcia przy dodawaniu gazu. Ewidentnie EGR zamyka się z opóźnieniem i nie wynika ono z przyczyn innych niż zwyczajne mechaniczne zacinanie się zaworu (diagnozowane).

Odnośnie objawów wspomnianych przez kolegów na początku postu to faktycznie to co najprędzej przychodzi do głowy to tryb awaryjny.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mialem identyczny problem gdy chcialem np. wyprzedzic jakaś zawalidrogę w polowie wyprzedzania nagly brak mocy.

Auto powyzej 3000 obrotów wchodziło w tryb awaryjny,po wyłaczeniu silnika i ponownym odpaleniu autko dalej pieknie jechało. Problem zaczą sie nasilac po tygodniu. Dalem auto do zaufanego diagnosty i wykrył błąd sterownika komputera, Wymienił wiec komputer i autko jak naraze smiga bez zarzutu. Koszt to 300 zł komputer, plus w moim przypadku przeprogramowanie immobilaisera 200 zl, plus robocizna oczywiśczie.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

WItam,

Właśnie odebrałem auto od mechanika. Zawór N75 zalany wymieniono go, koszt naprawy 150 zł. Poradzono mi także regenerację turbiny ale nie jest to jeszcze na razie konieczne. Mam nadzieję że dobrze zapamiętałem że to zawór N75 w razie błedu mogę zamieścić zdjęcie tego co zostało wymienione(zalane).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...