kudalty66 Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 No niestety, 2.5TDI maja tendencje do "ciekniecia"... moze ktorys z dekli zaworowych Ci puszcza? Jesli nigdy nie byly sciagane (wymieniane uszczelki) to cos moze juz leciec. Ogladales np. waz olejowy od turbiny? Masz pewnosc, ze to olej? u mnie tez sie lało najbardziej z tyłu, powodem były dekle, wymieniłem uszczelki i cisza, teraz juz plam nie zostawiam, znajomy załatwił mi dobre zamienniki nie z serwisu po 50 zeta za sztuke, do tego podkładki pod wtryski i pod przelewy i nowe rureczki przelewów, narazie jest sucho,. Tylko nie wspomne jak mnie plecy nawlały po 12 godzinach nachylania sie nad jedna potem druga głowicą,. pozdro
Greg a4 Opublikowano 19 Lutego 2010 Opublikowano 19 Lutego 2010 co ty opowiadasz za baje !!! z jakiego druszlaka ,ten motorek jest super jak się dba i użytkuje normalnie
kudalty66 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 co ty opowiadasz za baje !!! z jakiego druszlaka ,ten motorek jest super jak się dba i użytkuje normalnie zgadzam sie w 100 % z przedmówcą, uzytkownicy zwykłych starszych silników przyzwyczaili sie że tylko sie leje i nic nie robi, niestety takie silniki juz sie skonczyły, a z tego co mówią o padajacych napinaczach rozrzadu w 3.0 tdi i padajacych napedach pomp olejowych w 2.0 16v tdi ( ciekawe jak te nowe motory bede sie sparawowały po 300 tys km, szczególnie że kazdy serwis nagina na Longlife) w porównaniu nasze 2.5 v6 to naprade dobre motory o niecodziennej kulturze pracy,. pozdrawiam
aruś12 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Ja też zauważyłem wyciek oleju nad filtrem olejowym i pod nim leci aż na sam dół misy olejowej Tylko jakoś dziwnie jak by jeszcze ropa z filtra paliwowego do tego dopływała Nie wiem co się dzieje może tak jak by też była zapchana odma co piszą wcześniej i wywala olej aż na silnik Tylko gdzie to się znajduje żeby wymienić ?
kudalty66 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Tylko gdzie to się znajduje żeby wymienić ? odma kolego jest na srodku silnika pomiedzy pompa paliwa a turbiną, od niej idzie wąż wychodzacy do weza przed wlotem do turbo,. poszukaj na forum, jest fotostory wymiany pozdro
aruś12 Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 To jak by była ona zapchana to będzie też ciekło z wężyka co dochodzi do smarowania turbiny ? bo i tam wyciek się zrobił
kudalty66 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 To jak by była ona zapchana to będzie też ciekło z wężyka co dochodzi do smarowania turbiny ? bo i tam wyciek się zrobił no ale łatwo jest spawdzic zapchana odmę, wystarczy po dłuzszej jezdzie otworzyc maske i odkrecic korek wlewu oleju, jak tam bedzie zauwazalne ujscie cisnienia to na 100 % zapchana odma,.
AdamsDH Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Wymiana odmy bez specjalnych umiejętności mechanika precyzyjnego :-) jest dość prosta. Tak jak w manualu na forum masz opisane, jedynie problemem jest śruba pod turbiną od plecionki pomiędzy turbo a EGR'em. Jednak kup sobie wcześniej jakiegoś dobrego malego kardana i da radę odkręcić i dokręcić. Ja z wymianą odmy walczylem z 6h i poszlo dość gładko. Wczoraj robilem podobne operacje, bo ściągalem dekle i wymieniałem silicon uszczelniający bo pocił mi się już konkretnie.
kudalty66 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Wymiana odmy bez specjalnych umiejętności mechanika precyzyjnego :-) jest dość prosta. Tak jak w manualu na forum masz opisane, jedynie problemem jest śruba pod turbiną od plecionki pomiędzy turbo a EGR'em. Jednak kup sobie wcześniej jakiegoś dobrego malego kardana i da radę odkręcić i dokręcić. Ja z wymianą odmy walczylem z 6h i poszlo dość gładko. Wczoraj robilem podobne operacje, bo ściągalem dekle i wymieniałem silicon uszczelniający bo pocił mi się już konkretnie. kolego ADAMSDH zakładałes dekle na silikon??? a dlaczego nie pokusiłes sie o nowe uszczelki, przecież wiadomo że te uszczelki sa jednorazowe??? Ja ostatnio robiłem w passacie 1.8T , ktos na silikon założył miske olejową, silikon odpadł od bloku i wpadł do oleju a nastepnie zapchał smok oleju, takze ja nikomu nie polecam silikonu tylko nowe uszczelki, do swojego AKNa uszczelki pod dekle kupiłem za ok 70 zeta za sztuke, do tego podkładki pod wtryski, i pod przelewy, no i nowe rureczki do przelewów, poskładałem i nawet kropli wyckeu nie zauważułem,. Odmę, wymieniałem dwa lata temu, leje dobry olej i dość czesto go wymieniam i problemu niema,. pozdrawiam
AdamsDH Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Kudlaty, wiem o tym, że uszczelki są jednorazowe. Jednak problem pojawił mi się na wyjeździe (Norwegia) gdzie raz, że na uszczelki trzeba było czekać (ja nie mogłem) dwa były mega drogie. Wieć zrobilem na specialny silicon, który był dostępny. Ciekło konkretnie więc zrobilem. Będę jeszcze pewnie sie dobierał do turbo (czyszczenie) to sobie wymienię na wcześniej zamówione uszczelki.
aruś12 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 No dobra odkręcam korek wlewu i wali olejem znaczy pryska to znak że jest zapchana ta odma Tylko teraz problem gdzie ona się w moim silniku znajduje Szukałem to znalazłem coś podobnego jak by właśnie to z tyłu silnika pomiędzy filtrem oleju a blokiem jest dekielek przykręcony na 3 śruby bodajże kluczyk 10
kudalty66 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 No dobra odkręcam korek wlewu i wali olejem znaczy pryska to znak że jest zapchana ta odma Tylko teraz problem gdzie ona się w moim silniku znajduje Szukałem to znalazłem coś podobnego jak by właśnie to z tyłu silnika pomiędzy filtrem oleju a blokiem jest dekielek przykręcony na 3 śruby bodajże kluczyk 10 a jaki masz silnik bo w profilu masz 1.9???
aruś12 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 No dobra odkręcam korek wlewu i wali olejem znaczy pryska to znak że jest zapchana ta odma Tylko teraz problem gdzie ona się w moim silniku znajduje Szukałem to znalazłem coś podobnego jak by właśnie to z tyłu silnika pomiędzy filtrem oleju a blokiem jest dekielek przykręcony na 3 śruby bodajże kluczyk 10 a jaki masz silnik bo w profilu masz 1.9??? Tak 1.9 TDI tylko że gdzieś tu widziałem obrazek wcześniej inny kolega podał i wo gule inaczej u mię to wygląda
kudalty66 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 w 1.9 odma to rura która idzie od komory korbowej do góry dekla od głowicy a potem do rury wchodzacej do turbawki, po drodze na tych rurkach jest filtr odmy tzw separator mgły olejowej,. pozdro
aruś12 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 A więc ja zlokalizowałem wyciek oleju był pęknięty wąż odmy dochodzący do bloku silnika
matyj89 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Podłącze sie pod temat. U mnie tez pękł ten wąż. Możliwe ze przez to mogło uciec sporo oleju??
grzes1150 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Panowie, z tego motoru zawsze będzie lecieć jak z durszlaka :/ No też słyszałem że taki urok mają te V6 tdi
kudalty66 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Panowie, z tego motoru zawsze będzie lecieć jak z durszlaka :/ No też słyszałem że taki urok mają te V6 tdi kolego a jaki to ma zwiazek z tematem??? ze złyszenia to sie plotki robią, ja swoim V6 machnałem ostatnio 4300 km przez 3 dni, i jakos oleju nie ubywa i nie cieknie,.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się