Firer Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam Jest to moj pierwszy post i już proszę o pomoc Problem polega na braku mocy (B5 1,9 Tdi AJM) Dziś odpaliłem samochód , ujechałem może 500m i po wciśnieciu mocniej gazu zauważyłem, że turbina załącza się znacznie później przy ok 2500 obr , kolejne przyspieszenie - załączyła się przy ok 3000obr, poźniej już wcale. Od tego momentu samochód przyspiesza dużo wolniej , jakby turbina wogóle się nie załączała. Nie pomaga gaszenie i ponowne uruchamianie silnika , moc nie powraca. Podpiąłem Vag'a i co zauważyłem: - w grupie 003 próbie statycznej wartość MAF(rzeczywista) u mnie ok 445 mg/R znacznie przewyższa wartość MAF(rządana) u mnie 250 mg/R przy dodawaniu gazu MAF rzeczywista nie wiele się zmienia. Przy próbie statycznej basic settings MAF rzeczywista również się nie zmienia Czyli podsumowując zawór EGR nie działa poprawnie - w grupie 011 próbie statycznej W trybie BS wartość Actual intake press nie zmienia się ani troche przy przełączaniu N75 ON/OFF i wynosi 969 Obserwowałem sztangę turbiny tak jak na filmiku ale u mnie ona się nie rusza w zwykłym trybie aktualna wartość niewiele się zmienia po dodaniu gazu (np. spec intake 1101 a actual intake 989) Czyli tutaj też coś jest nie tak Co może być przyczyną? uszkodzony EGR? Turbina? a może któryś z wężyków (chociaż wyglądają na całe) i czy można tak jeździć?
Firer Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Opublikowano 20 Listopada 2009 Zapomniałem dodać że żadnych błędów nie widać w Vag'u
jaksebastian Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 ściągnij wężyk z turbinki i sprawdź czy masz podciśnienie raczej niebędzie przy tych objawach szukaj dziurki na wężykach podciśnienia i gruszce
pawelwor Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 Zapomniałem dodać że żadnych błędów nie widać w Vag'u U mnie błędów też nie było, a zaworek nie działał poprawnie
Musashi Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 masz ewidentny brak podcisnienia, wymien wezyki. trudno aby jednoczesnie nie dzialala ani turbina ani EGR. tzn mozliwosci uszkodzena obydwoch zaworkow jest, ale prawdopodobienstwo jest male. wymien wezyki.
Firer Opublikowano 21 Listopada 2009 Autor Opublikowano 21 Listopada 2009 Udało mi się zlokalizować przyczynę problemu Przydał się rysunek http://www.postimage.org/image.php?v=aVdt7Hr Wężyk między dolnym wyjściem N18 a zaworem jednokierunkowym zsunął się z łącznika. Po założeniu wężyka, egr i turbina śmiga jak przedtem. Wielkie dzięki za pomoc
boseron Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 następny szczęsliwiec, zatem mozna zamknąć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się