VTG Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Mam problem z autkiem otórz wydaje mi się że jest słaby z dołu, od 1900obrotów jedzie jak szalone ale od 1000-1600 jest słabe tak jakby turbo nic nie pompowało. Podejrzewam zawór EGR dlatego zrobiłem grupe 003BS oraz myśle nad wycięciem katalizatora i wstawieniu rurki. Poniżej załączam logi z mojego auta zrobione przy 90stopniach na Vagu przy obciążeniu na 4 biegu na każdym biegu jest tak samo. Gdy zmieniam biegi i obroty idą od 1200 to chwilke trzeba czekać zanim auto zaczynie przyspieszać jeśli jest zmiana biegu a następny i na następnym biegu mam co najmniej 2tys obrotów auto przyspiesza od razu gwałtownie. Proszę o rady Log (0) Log (1) Log (2) Log (3) Log (4) Log (5) Log (6) Log (7) Log (8) Log (9)
spanky Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Podejrzewam zawór EGR dlatego zrobiłem grupe 003BS jasne .... Ty podejrzewasz ... [bo wkleje mail'a ] zaslep egr na probe i zobacz jaka bedzie reakcja auta ... [choc ja nie widze sensu] poza tym od 1200 rpm kazdy bedzie tak sie zachowywal i nie radze tak jezdzic autem od tak wysokich obrotow ... pisalem Ci to w mail'u ale moze jak napisza Ci inni to bedziesz spal spokojnie i przestaniesz szukac dziury w doopie ... z logow z autem wszystko jest OK ...
VTG Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 Ty mi powiedziałeś o tym 003BS więc zrobiłem. Auto idzie jak burza ale od 1900obrotów, a tutaj jechałem od tysiąca na 4 biegu żeby to wszystko się powoli działo i żeby było widać te niedoładowania, poprzednio miałem AFN i tam to szło od razu a tutaj przy zmianach biegów musze poczekać około sekundy aż zacznie przyspieszać chyba że ma 2 tys obrotów to od razu przyspiesza bez czekania. Auto chcę zczipować na Mineralnej więc muszę doprowadzić je do serii ostatnio jeździłem Ibizą ASZ i ona od dołu lepiej się zbiera.
spanky Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Ibi jest lzejsza i stad to wrazenie ... mozesz wywalic katalizator i zaslepic egr jak pisalem ... [tylko po co ?] ale najlepiej popatrz na logi innych AWX-ow i porownaj ... p.s po sofcie dol sie poprawi.
VTG Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 No ale nie jest normalne to że zmieniam bieg z 4 na 5, auto na 5 ma powiedzmy 1500obrotów i czeka przez sekunde z wciśniętym pedałem gazu na przyspieszenie. Tak jakby się lękało przyspieszyć Sekunda mija i auto zaczyna przyspieszać Ibiza ASZ (130) przyspiesza od razu:). Egr wolałbym zostawić autem dojeżdżam na uczelnię i muszę nim przejechać co najmniej 6-7km żeby się zagrzał do 90stopni. Po zaślepieniu EGR będzie jeszcze dłużej. Katalizator myślałem założyć taki w środku jest rura przelotowa: http://www.allegro.pl/item827500561_katalizator_zamienik_audi_a4_19tdi_100_130hp_2001r.html
przemik Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=97890 :)
dejf Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Sądzę że klepanie pedału przyspieszenia w podłoge na wysokich biegach od 1500rpm nie jest czynem godnym pochwały, a raczej potępienia - układ napędowy doznaje cierpienia i wacha spala się też na potęgę przy słabym odejściu...
Leman Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 wywal katalizator termostat lekko podupada logi dynamiczne robimy z wciśniętym gazem na 100%
VTG Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 Z termostatem słyszałem od Spankiego. Ale wymieniony mam termostat na nówex orginalny vw-audi i czujnik zielony także orginalny, poprzednio siedział czarny. Auto bardzo długo się rozgrzewa musze przejechać około 8km żeby sie pojawiło 90stopni na blacie. Po czym szanowni koledzy wnioskują że termostat podupada? Od czego zaczać w układzie chłodzenia? Może czujnik temperatury kupiłem zły ale wg Etki powinien być zielony 4 piny o tym numerze a w silniku siedział czarny, ale podobno są zamienne. Termostat kupiłem w skodzie bez pudełka ale są na nim numery orginału i magiczne 87stopni. Auto stanowczo za długo się rozgrzewa ale później trzyma temperaturę. Prosze o pomoc. a z katem to nie wiem bo już teraz troche poddymia, nie chciałbym żeby za mną było czarno. Egr na pewno wyczyszczę dolot także.
dejf Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Wg mnie 8km to norma do osiągnięcia 85-90st.
VTG Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 Mój Afn dużo szybciej się rozgrzewał. A może ten kulejący termostat, może kupiłem jakiś odpad produkcyjny. Po czym widzicie że termostat kuleje i jaki kupić?
dejf Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Taka ilość km jest moim zdaniem prawidłowa przy obecnej temperaturze (jeszcze zalezy do ilu obr/min jedziesz i jakie żądanie temp masz ustawione na klimatroniku). Jeżeli motor sie długo nagrzewa (tzn nie za długo ale nie na momencie) i szybko traci ciepło tzn ze ma dobre chłodzenie i jest w bdb stanie - to opinia nie jednego mechanika. Mojego kolegi AJM też potrzebuje mniej wiecej takiej ilosci km aby sie nagrzał (termos ma nowy). To norma - moim zdaniem masz wszystko ok i ja bym nic nie robił, nie wycinal zadnych katów (chyba ze masz grubo ponad 200kkm) ani nie zaslepial EGR - czyt. nie szukał dziury w całym. Zalej sobie jakiś uszlachetniacz - może Ci sie dół poprawi
VTG Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 Może i szukam ale jeden z kolegów na podstawie loga 10 spytał czy miałem gaz w podłodze a ja powiedziałem że miałem, wg tego loga wynika że nie miałem. Może uszkodzony mam pedał gazu i z opóźnieniem podaje wartość do sterownika co by tłumaczyło chwilke czasu zanim auto zacznie przyspieszać. Koledzy wyżej piszą że termostat kuleje niech powiedzą czemu tak twierdzą może czujnik. Nie ma problemu wymienić go jeszcze raz tylko trzeba mieć pewność. Mój poprzedni Afnik nie miał kata chodził pięknie ale dymił miał egr rozgrzewał się dość szybko. Tutaj jest czas zwłoki zanim auto zacznie przyspieszać.
dejf Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Z logów widać ze od najniższych obrotów turbina daje prawidłowe ciśnienie. Pamiętaj że na 4ce czy 5tce od 1500rpm ten samochód nie będzie jechał tak żwawo jak od 1800 (na niższych biegach co innego..). Nawet programem nie dobrze jest dawać tyle 'koksu' żeby zapindalał od 1500rpm bo Ci sie układ napędowy rozleci z czasem. Jeżeli nie ma błędów na VAG-u to ja bym sie niczym nie przejmował.
VTG Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Opublikowano 25 Listopada 2009 Mam taki też błąd może któryś z szanownych forumowiczów wie o co chodzi? VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 019 CG Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1366 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 63351 1 Fault Found: 17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Open Circuit P1588 - 35-00 - -
dejf Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Coś z poduszkami elektro-hydraulicznymi pod silnikiem... Sprawdź styki
VTG Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Opublikowano 25 Listopada 2009 Mógłbyś mi powiedzieć jak one się nazywają mam Elsewin i sprawdze jakie mają oznaczenie. Gdzie ich szukać, błąd mam już długo. Za co odpowiadają te poduszki?
dejf Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 To są poduszki silnika-amortyzacja, mocowanie silnika. Sprawdz najpierw wtyczki czy wszystkie są wetknięte. Moze ktos wymienial kiedys i wlozyl normalne olejowe a wtyczki wiszą sobie bezwladnie. Nie wiem jak one sie dokladnie nazywaja.
VTG Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Opublikowano 26 Listopada 2009 Spoko zwróce uwagę, czyli w najgorszym przypadku wymiana poduszek. W B5 i w passacie nie miałem takiego ustrojstwa po co własciwie są w nich czujniki?[br]Dopisany: 25 Listopad 2009, 21:23_________________________________________________Znalazłem ją tylko ta w B6 jest elektryczna reszta nie. Jest dokładnie pod zbiorniczkiem wyrównawczym jest do niej przymocowana łapa.[br]Dopisany: 25 Listopad 2009, 21:30_________________________________________________a jednak coś nie tak z tym awx dzisiaj sie mu pogorszyło i nie ma już dołu teraz ładuje od 2000 poniżej bardzo słabo się wkręca, i to z dnia na dzień sie stało bez żadnej ingerencji.
dejf Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Może zrob logi ponownie... Ale nie wiem czy na odleglosci któryś z naszych klubowych speców bedzie w stanie cos wiecej zasugerować... Kiedys czytalem ze N75 moze sie zawieszac a komp nie wypluje tego bledu. Moze warto podmienic? Jak nie, pozostaje wizyta u mechanika-magika/tunera.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się