mpg84 Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Witam. Niedawno zakupiłem A4. Zauważyłem, że w aucie są dwa mierniki tempwratury. Jeden od oleju drugi od płynu chłodzącego. Chciałem się zapytć ile powinna wynosić temp oleju i płynu chłodzącego i po jakim czasię powina osiągnąć swój optymalny poziom ? P.S Przepraszam za banalnść pytania, ale chcę się upewnić, ponieważ mam wrażenie, że silnik się nie dogrzewa do odpowiedniej temperatury, a przynajmniej robi to za wolno.
wojtek26 Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 U mnie temp cieczy osiaga 90 po około 8km jazdy, co do temp oleju to nie przygladałem sie ale troche później.
mstan Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Witam Mój czas jest podobny.Co do temperatury oleju to wygląda podobnie ze względu na chłodniczkę oleju,która w okresie wzrostu temperatury działa jak nagrzewnica, a po rozgrzaniu silnika schładza go do temperatury płynu chłodzącego. Pozdrawiam
mpg84 Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Opublikowano 28 Listopada 2009 Ok. Dzięki. To widze, że niem mam się czym martwić, bo u mnie jest podobnie :>[br]Dopisany: 24 Listopad 2009, 18:20_________________________________________________Pojeździłem juz troche autem. I oto moje spostrzeżenia: temperatura płynu chłodzącego podczas jazdy spada nawet ponizej 80 stopni podczas postoju 90 stopni. Temperatura oleju zawsze w granicach 70-80 stopni. Czy na pewno wszystko jest ok ??? bo na moje oko to nie przymyka przepustnicy podczas jazdy stąd te spadki. Natomiast temperatura oleju 70-80 stopni to chyba trochę za mało ???? ciekawe jakie mi wyjdze spalanie na 100 km. Proszę o odp.
Wandej Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 Ok. Dzięki. To widze, że niem mam się czym martwić, bo u mnie jest podobnie :>[br]Dopisany: 24 Listopad 2009, 18:20_________________________________________________Pojeździłem juz troche autem. I oto moje spostrzeżenia: temperatura płynu chłodzącego podczas jazdy spada nawet ponizej 80 stopni podczas postoju 90 stopni. Temperatura oleju zawsze w granicach 70-80 stopni. Czy na pewno wszystko jest ok ??? bo na moje oko to nie przymyka przepustnicy podczas jazdy stąd te spadki. Natomiast temperatura oleju 70-80 stopni to chyba trochę za mało ???? ciekawe jakie mi wyjdze spalanie na 100 km. Proszę o odp. temperatura plynu musi byc stale 90 stopni Jak spada to do wymiany termostat :gwizdanie:
mstan Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 Witam Niewątpliwie kolega ma racje z termostatem. Pozdrawiam
kod_m Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 a czym skutkuje nie wymienienie termostatu i jeżdżenie z za niską temperaturą płynu chłodniczego? pytam bo sam tak mam (nawet na długiej trasie rzadko przekracza mi 75st C) ale żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem
MIIKEW Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 silnik niedogrzany po pierwsze więcej pali, po drugie nie działa w optymalnych dla siebie warunkach przez co szybciej się zużywa
grzesu3 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Panowie żeby to sprawdzić to na klimatroniku jest kanał 51 ?(51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC)
GRYFI Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 termostat na bank a jeśli chodzi o temp. oleju to powinna ona być nieco wyższa od temp. płynu- około 100 st.
Bogumił Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 To w modelach AEB też były wskaźniki temperatury oleju? Dlaczego ja tego cuda nie mam?
kod_m Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 no to OK, niby termostat, ale sprawdziłem dziś podczas jazdy na klimatroniku i tak: kod 51 po kilku kiloskach jest 90st i tak trzyma a na desce nawet 70 nie ma, wiec o co kaman? jeśli chodzi o kod 49 (czyli chyba olej) to była na klimatroniku ok. 70st ale cały czas szła do góry... nie czekałem aż dojdzie do 100, a ile na desce to nie wiem bo nie mam żadnego wskaźnika. Dodam jeszcze że autko w środku dość szybko mi się nagrzewa i dmucha ciepełkiem...
pan kierownik Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 U Ciebie temperatura cieczy chłodzącej jest na kanale 49. Termostat do wymiany.
Gość mateoos Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 U Ciebie temperatura cieczy chłodzącej jest na kanale 49. Termostat do wymiany. To by wiele wyjaśniało... ja też mam AJM, wskaźnik na blacie pokazuje max. 70 stopni, a na kanale 51 temp. dochodzi do 90 i tam się ładnie trzyma. Byłem pewien, że to jest właśnie temp. silnika, ale skoro w AJM od tego jest kanał 49, to za pół godziny sprawdzę. Ogrzewanie mam mizerne /w porównaniu do samochodów z silnikami benzynowymi/, temp. oleju nie wchodzi powyżej 60 stopni. Nie wymieniałem termostatu, ponieważ sugerowałem się odczytem z kanału 51 - założyłem, że coś nie tak jest z licznikiem /prędkościomierz mnie też oszukuje/.
kod_m Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 to w takim razie, może ktoś zapodać jakąś instrukcje jak wymienić termostat u mnie, bo znalazłem foto-story na forum ale tylko do V6 a to chyba trochę inna bajka
Gość mateoos Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Na odcinku 10 kilometrów temp. na kanale doszła do wartości 65 i nie poszła dalej. Po pracy jadę po nowy termostat.
GRYFI Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 może tu zerknijcie: http://www.a4-klub.pl/smf/all_a4_termostat_i_czujnik_cieczy_chlodzacej-t4535.0.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się