k0za Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Przy wymianie oleju nalałem prawie do max poziomu. Po przejechaniu 7tys km mam trochę ponad pół na miarce. Nie jest to może jakiś wielki ubytek ale poczytałem trochę o problemach z odmą i przypomniało mi się, że u mnie cała ta zaznaczona rurka była w oleju. Jak również był usyfiony wąż wychodzący z turbo. Co z tym zrobić? Dostanę samą odmę do AJM ? A może odpiąć tą rurkę i poprowadzić pod auto a gruby wąż od turbo zaślepić?
midqard Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 ... A może odpiąć tą rurkę i poprowadzić pod auto a gruby wąż od turbo zaślepić? tak tez zrob. (jakis OCT lub inne wynalazki) Znam przypadki ze wymienili pokrywy zaw. i dalej lecial olej. (pokrywa nowa z AS0) Koledze w vw canndy 2 razy wymieniali poktywe w aso (przy 1 mniej oleju lecialo niz przy drugiej )
midqard Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 co to OCT ? oil catch tank - zbiorniczek na olej http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t72408.0.html;highlight=co+i+jak+wyczyscic+przed
k0za Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Opublikowano 25 Listopada 2009 A to coś słyszałem Jaka jest przewaga tego rozwiązania nad bezczelnym poprowadzeniem odmy pod auto i zatkania dziury na wężu od turbo?
Sztomel Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 A to coś słyszałem Jaka jest przewaga tego rozwiązania nad bezczelnym poprowadzeniem odmy pod auto i zatkania dziury na wężu od turbo? przewaga jest taka, że odma nadal krąży w zamkniętym obiegu spełniając normy ekologiczne a drugie rozwiązanie (to bezczelne) jest tańsze w wykonaniu (tylko koszt węża ogrodowego lub podobnego); nie zatyka się węża "od turbo" tylko "do turbo" - prostuję bo jeszcze ktoś to może dosłownie zrozumieć i zatka sobie dolot powietrza doładowanego za turbiną
jajcosz Opublikowano 6 Czerwca 2013 Opublikowano 6 Czerwca 2013 trochę odkopię, czy można samą odmę do AJM'a kupić , czy trzeba całą pokrywę ?
Sztomel Opublikowano 12 Czerwca 2013 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Pytanie tylko w jakim celu całą pokrywę gdyż odma w pokrywie się nie zasyfia (info poparte doświadczeniem forumowiczów i moim własnym na 99%) a gdzieś czytałem, że producent każe ją wymieniać w całości - to teoria producenta i nie dziwię się bo gdybym sprzedawał pokrywy do silników TDI PD to też byłbym za ich wymianą i promował taką akcję . Jeśli już coś promuję na tym lub innym forum to rzeczy, które wymagają najmniej bolesnej ingerencji finansowej w auto a o to mnie chyba nikt nie pozwie do sądu - tak myślę.
jajcosz Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 a tak się pytam bo te starsze modele miały wymienną odmę, czyli jak w moim się sączy z niej to wymiana nic nie da, znaczy się ten typ tak ma.
Sztomel Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Wymiana pokrywy zaworów nic nie da a dlaczego ? Bo silnik zużywa się w miarę jego eksploatacji więc z czasem coraz więcej gazów spalinowych przedostaje się do skrzyni korbowej i większa jest częstotliwość wydalania tych gazów odmą niż w silniku nowszym, mniej wyeksploatowanym. Im większa częstotliwość gromadzenia się gazów spalinowych w skrzyni korbowej tym odma więcej ich wyrzuca zaworem w pokrywie zaworów zabierając ze sobą drobinki chmury olejowej i tym więcej oleju dostaje się z odmy do dolotu. Ja mam nowszy typ silnika na pompie wtryskowej w Golfie niż te w A4 na pompie wtryskowej i zawór ciśnieniowy w pokrywie (ten czarny dysk) jest w 100% sprawny (membrana wewnętrzna nieuszkodzona a sprężyna jeszcze dobrze ją dociska). Kupując auto z przebiegiem 18 tyś. km dolot powietrza za odmą miałem praktycznie suchy. Im silnik miał większy przebieg tym tego filmu olejowego na ściankach rury dolotu powietrza do turbo było coraz więcej. Pojawiał się też praktycznie od razu po czyszczeniu rury z tego filmu olejowego. Jak myślicie - co dała by mi obecnie wymiana tego zaworu regulującego ciśnienie w skrzyni korbowej ? - Zupełnie nic a efekt więszej emisji oleju do dolotu i tak pozostanie. Więc po co wymieniać coś co działa sprawnie. Tu przydałby się szlif cylindrów i wymiana pierścieni tłokowych by zmniejszyć drastycznie emisję gazów z drobinami oleju do dolotu mimo, iż wartość ciśnienia sprężania w cylindrach mieści się w normie, by zminimalizować ilość oleju wydalanego odmą ale po co regenerować silnik skoro kompresja jest jeszcze OK - jeśli tylko dla zmniejszenia ilości oleju w odmie to jest to zabieg zupełnie nieopłacalny.
jajcosz Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 a mam takie pytanko, jak uszczelnić rurkę idącą od klawiatury w doł do tego grubego węża do turbiny? Bo cieknie mi olej z odmy na łączeniu, założyłem opaskę zaciskową ale bez rezultatu
radimax Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Witam. A jak można sprawdzic ten czarny dysk tzn zawór odmy czy jest sprawny?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się