Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Adaptacje silnika - zmiana kanału 05 z 32768 na 32788 - dawka startowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie... Zmieniłem sobie dawkę startową paliwa jw. ponieważ słabo odpalał na ciepłym - po zmianie pali bardzo dobrze, tzn nie od cyka ale po sekundce - i teraz, chciałem się zapytać czy ta zmiana jest duża i czy jest niebezpieczna dla silnika? Wiem, wiem, nie powinno się tam nic grzebać ale może, ta modyfikacja jest dla silnika niezauważalna?. Proszę o komentarz..

Z góry dzięki, pozdrawiam :hi:

Opublikowano

poprostu przesunales cala mape dawki rozruchowej ... jezeli jest poprawa to tylko sie cieszyc ...

p.s zaleczyles problem ... :wink4:

Opublikowano

poprostu przesunales cala mape dawki rozruchowej ... jezeli jest poprawa to tylko sie cieszyc ...

p.s zaleczyles problem ... :wink4:

Dzięki :) A tzw dawka rozruchowa to ilość paliwa przeznaczona tylko na start czy też na pracę silnika na wolnych obrotach?
Opublikowano

poprostu przesunales cala mape dawki rozruchowej ... jezeli jest poprawa to tylko sie cieszyc ...

p.s zaleczyles problem ... :wink4:

Dzięki :) A tzw dawka rozruchowa to ilość paliwa przeznaczona tylko na start czy na pracę silnika na wolnych obrotach?

jak sama nazwa wskazuje tylko na start ...

na wolnych obrotach jest odpowiedzialna tzw.dawka na wolnych obrotach ... :wink4:

Opublikowano

No to super :)

A tak przy okazji info dla innych AKN-owców - login do adaptacji to 26242

Pozdrawiam i dzięki :hi:

Opublikowano

A tak przy okazji info dla innych AKN-owców - login do adaptacji to 26242

Lub 26262 :wink4:

26262 u mnie, i jak czytałem u większości osób z silnikiem 2.5, nie działa (Too many connection problems)

Zatem powtarzam 26242 ;)

Niniejszym oświadczam, że moja "odwieczna" walka ze słabym paleniem na ciepłym silniku została wygrana :D

Opublikowano

Niniejszym oświadczam, że moja "odwieczna" walka ze słabym paleniem na ciepłym silniku została wygrana :D

ciesze sie z wygranej walki - lecz mam wrazenie ze tylko wygrales z objawami .... (podobnie jak grippex). Prawdziwa przyczyna tkwi najprawdopodobniej w pompie wtryskowej i jakos (w najblizszym czasie) skontaktowalbym sie z serwisem boscha w celu diagnozy.

Jeszcze tylko male pytanie: czy w ten sam sposob mozna uleczyc AFB? Bo chyba mam podobny problem...

mozna... z tymi samymi uwagami.

Opublikowano

Niniejszym oświadczam, że moja "odwieczna" walka ze słabym paleniem na ciepłym silniku została wygrana :D

ciesze sie z wygranej walki - lecz mam wrazenie ze tylko wygrales z objawami .... (podobnie jak grippex). Prawdziwa przyczyna tkwi najprawdopodobniej w pompie wtryskowej i jakos (w najblizszym czasie) skontaktowalbym sie z serwisem boscha w celu diagnozy.

Jeszcze tylko male pytanie: czy w ten sam sposob mozna uleczyc AFB? Bo chyba mam podobny problem...

mozna... z tymi samymi uwagami.

Oczywiście jestem tego świadomy, u mnie prawdopodobnie wtryski już są zmęczone. Pompa była już wymieniana... Do czasu wymiany wtrysków trzeba było sobie jakoś poradzić...
Opublikowano

Grzegorz podnosząc wartości w ecu adaptacja kanał 5 musisz wiedzieć, iż nie zwiększasz tylko zmniejszasz dawkę rozruchową i tak analogicznie do każdego kanału. pzdr

Opublikowano

Witam Klubowiczów!

Czy ktoś wie dlaczego nie chodzi "szukaj:" :szukaj:

Opublikowano

Grzegorz podnosząc wartości w ecu adaptacja kanał 5 musisz wiedzieć, iż nie zwiększasz tylko zmniejszasz dawkę rozruchową i tak analogicznie do każdego kanału. pzdr

Napewno nie jest tak jak mówisz, ponieważ sam sprawdzałem. Ktoś napisał o tej odwróconej zależności i wszyscy powtarzają tą, wg mnie pierdołę. U mnie podnosząc parametr na kanale 05 dawka startowa się zwiększała. Trzeba by zweryfikować tą informację z kimś łebskim, Piotrusiem lub Musashim, no chyba, że jesteś absolutnie pewien tej informacji, co by oznaczało, że ja źle czytałem wskazania Vaga :) Pozdrawiam. :hi:
Opublikowano

Co do zmiany dawki rozruchowej Grzesiu, to wyczytałem na tym forum i sam zastanawiam się na ile to jest wiarygodne? Podnosząc wartości w adaptacji widzę, iż zwiększa się dawka startowa w mg na suw tłoka. Możesz opisać jak jest u Ciebie? I czy może ktoś nam powiedzieć do jakiej wartości można bezpiecznie podnieść ową dawkę rozruchu....

a sugerowałem się właśnie tym

"

Witam!

Udało mi się wreszcie uruchomić pełną wersję VAGa i zrobiłem logi grupy 000 i BS000

Zaskakuje mnie ta dawka paliwa - doczytałem na forum, że minimum musi mieć 2mg a u mnie nawet skacze do 1,8.

Skorzystałem również z tematu, który był poruszany w celu korekty, jednak po wpisaniu 12233 i adaptacji nie mam pojęcia jak zmienić dawkę paliwa??? Wyskakuje mi jakas liczba i nie chcę nic zmieniać, żeby nie spierd... POMÓŻCIE i powiedzcie jak można ją zmienić?:

Aha, dawka rozruchowa jest na 21,2-czyli OK.

Będę musiał jeszcze skorygować kąt wtrysku bo jest za duży... Ma być w granicy 49-56 a jest dużo większy?

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .

http://img218.imageshack.us/img218/29/log000i000bsvq8.jpg

Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 21:49

Tutaj jest log z 000

http://img223.imageshack.us/img223/6030/log001el4.jpg

Proszę o pomoc

Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 21:50

sorki za pomyłkę - oczywiście LOG 001"

Opublikowano

Co do zmiany dawki rozruchowej Grzesiu, to wyczytałem na tym forum i sam zastanawiam się na ile to jest wiarygodne? Podnosząc wartości w adaptacji widzę, iż zwiększa się dawka startowa w mg na suw tłoka. Możesz opisać jak jest u Ciebie? I czy może ktoś nam powiedzieć do jakiej wartości można bezpiecznie podnieść ową dawkę rozruchu....

a sugerowałem się właśnie tym

"

Witam!

Udało mi się wreszcie uruchomić pełną wersję VAGa i zrobiłem logi grupy 000 i BS000

Zaskakuje mnie ta dawka paliwa - doczytałem na forum, że minimum musi mieć 2mg a u mnie nawet skacze do 1,8.

Skorzystałem również z tematu, który był poruszany w celu korekty, jednak po wpisaniu 12233 i adaptacji nie mam pojęcia jak zmienić dawkę paliwa??? Wyskakuje mi jakas liczba i nie chcę nic zmieniać, żeby nie spierd... POMÓŻCIE i powiedzcie jak można ją zmienić?:

Aha, dawka rozruchowa jest na 21,2-czyli OK.

Będę musiał jeszcze skorygować kąt wtrysku bo jest za duży... Ma być w granicy 49-56 a jest dużo większy?

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .

http://img218.imageshack.us/img218/29/log000i000bsvq8.jpg

Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 21:49

Tutaj jest log z 000

http://img223.imageshack.us/img223/6030/log001el4.jpg

Proszę o pomoc

Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 21:50

sorki za pomyłkę - oczywiście LOG 001"

Ok, jak będę miał trochę czasu to zajmę się tym bardziej i wrzucę kilka fotek obrazujących całą operację. :)
Opublikowano

Testując w adaptacjach metodą prób doszedłem do tego, iż zwiększanie wartości powoduje zwiększanie dawki np rozruchowej i analogicznie pozostałych. Zmieniając wartości na wyższe w kanale 2 widać jak obroty silnika wzrastają a nie maleją....

Opublikowano

Czyli zasadę odwróconej zależności, czyli im wyższy parametr tym mniejsza dawka, możemy odrzucić i uznać jako nieporozumienie... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...