Grzegorz76 Opublikowano 29 Listopada 2009 Opublikowano 29 Listopada 2009 Witam. Mam pytanie... Zmieniłem sobie dawkę startową paliwa jw. ponieważ słabo odpalał na ciepłym - po zmianie pali bardzo dobrze, tzn nie od cyka ale po sekundce - i teraz, chciałem się zapytać czy ta zmiana jest duża i czy jest niebezpieczna dla silnika? Wiem, wiem, nie powinno się tam nic grzebać ale może, ta modyfikacja jest dla silnika niezauważalna?. Proszę o komentarz.. Z góry dzięki, pozdrawiam
spanky Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 poprostu przesunales cala mape dawki rozruchowej ... jezeli jest poprawa to tylko sie cieszyc ... p.s zaleczyles problem ...
Grzegorz76 Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Opublikowano 30 Listopada 2009 poprostu przesunales cala mape dawki rozruchowej ... jezeli jest poprawa to tylko sie cieszyc ... p.s zaleczyles problem ... Dzięki A tzw dawka rozruchowa to ilość paliwa przeznaczona tylko na start czy też na pracę silnika na wolnych obrotach?
spanky Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 poprostu przesunales cala mape dawki rozruchowej ... jezeli jest poprawa to tylko sie cieszyc ... p.s zaleczyles problem ... Dzięki A tzw dawka rozruchowa to ilość paliwa przeznaczona tylko na start czy na pracę silnika na wolnych obrotach? jak sama nazwa wskazuje tylko na start ... na wolnych obrotach jest odpowiedzialna tzw.dawka na wolnych obrotach ...
Grzegorz76 Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Opublikowano 30 Listopada 2009 No to super A tak przy okazji info dla innych AKN-owców - login do adaptacji to 26242 Pozdrawiam i dzięki
darek Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 A tak przy okazji info dla innych AKN-owców - login do adaptacji to 26242 Lub 26262
Grzegorz76 Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Opublikowano 30 Listopada 2009 A tak przy okazji info dla innych AKN-owców - login do adaptacji to 26242 Lub 26262 26262 u mnie, i jak czytałem u większości osób z silnikiem 2.5, nie działa (Too many connection problems)Zatem powtarzam 26242 Niniejszym oświadczam, że moja "odwieczna" walka ze słabym paleniem na ciepłym silniku została wygrana
JasioB Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Jeszcze tylko male pytanie: czy w ten sam sposob mozna uleczyc AFB? Bo chyba mam podobny problem...
tx-didi Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Niniejszym oświadczam, że moja "odwieczna" walka ze słabym paleniem na ciepłym silniku została wygrana ciesze sie z wygranej walki - lecz mam wrazenie ze tylko wygrales z objawami .... (podobnie jak grippex). Prawdziwa przyczyna tkwi najprawdopodobniej w pompie wtryskowej i jakos (w najblizszym czasie) skontaktowalbym sie z serwisem boscha w celu diagnozy. Jeszcze tylko male pytanie: czy w ten sam sposob mozna uleczyc AFB? Bo chyba mam podobny problem... mozna... z tymi samymi uwagami.
Grzegorz76 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2009 Niniejszym oświadczam, że moja "odwieczna" walka ze słabym paleniem na ciepłym silniku została wygrana ciesze sie z wygranej walki - lecz mam wrazenie ze tylko wygrales z objawami .... (podobnie jak grippex). Prawdziwa przyczyna tkwi najprawdopodobniej w pompie wtryskowej i jakos (w najblizszym czasie) skontaktowalbym sie z serwisem boscha w celu diagnozy. Jeszcze tylko male pytanie: czy w ten sam sposob mozna uleczyc AFB? Bo chyba mam podobny problem... mozna... z tymi samymi uwagami. Oczywiście jestem tego świadomy, u mnie prawdopodobnie wtryski już są zmęczone. Pompa była już wymieniana... Do czasu wymiany wtrysków trzeba było sobie jakoś poradzić...
kris2000ch Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Grzegorz podnosząc wartości w ecu adaptacja kanał 5 musisz wiedzieć, iż nie zwiększasz tylko zmniejszasz dawkę rozruchową i tak analogicznie do każdego kanału. pzdr
Tedan Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam Klubowiczów! Czy ktoś wie dlaczego nie chodzi "szukaj:"
Grzegorz76 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 Grzegorz podnosząc wartości w ecu adaptacja kanał 5 musisz wiedzieć, iż nie zwiększasz tylko zmniejszasz dawkę rozruchową i tak analogicznie do każdego kanału. pzdr Napewno nie jest tak jak mówisz, ponieważ sam sprawdzałem. Ktoś napisał o tej odwróconej zależności i wszyscy powtarzają tą, wg mnie pierdołę. U mnie podnosząc parametr na kanale 05 dawka startowa się zwiększała. Trzeba by zweryfikować tą informację z kimś łebskim, Piotrusiem lub Musashim, no chyba, że jesteś absolutnie pewien tej informacji, co by oznaczało, że ja źle czytałem wskazania Vaga Pozdrawiam.
kris2000ch Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Co do zmiany dawki rozruchowej Grzesiu, to wyczytałem na tym forum i sam zastanawiam się na ile to jest wiarygodne? Podnosząc wartości w adaptacji widzę, iż zwiększa się dawka startowa w mg na suw tłoka. Możesz opisać jak jest u Ciebie? I czy może ktoś nam powiedzieć do jakiej wartości można bezpiecznie podnieść ową dawkę rozruchu.... a sugerowałem się właśnie tym " Witam! Udało mi się wreszcie uruchomić pełną wersję VAGa i zrobiłem logi grupy 000 i BS000 Zaskakuje mnie ta dawka paliwa - doczytałem na forum, że minimum musi mieć 2mg a u mnie nawet skacze do 1,8. Skorzystałem również z tematu, który był poruszany w celu korekty, jednak po wpisaniu 12233 i adaptacji nie mam pojęcia jak zmienić dawkę paliwa??? Wyskakuje mi jakas liczba i nie chcę nic zmieniać, żeby nie spierd... POMÓŻCIE i powiedzcie jak można ją zmienić?: Aha, dawka rozruchowa jest na 21,2-czyli OK. Będę musiał jeszcze skorygować kąt wtrysku bo jest za duży... Ma być w granicy 49-56 a jest dużo większy? wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37) 10 adaptacja W adaptacji zaczynamy od : 1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg 2. ustawiamy wolne obroty silnika 3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie) 4. nie 5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa . http://img218.imageshack.us/img218/29/log000i000bsvq8.jpg Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 21:49 Tutaj jest log z 000 http://img223.imageshack.us/img223/6030/log001el4.jpg Proszę o pomoc Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 21:50 sorki za pomyłkę - oczywiście LOG 001"
Grzegorz76 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2010 Co do zmiany dawki rozruchowej Grzesiu, to wyczytałem na tym forum i sam zastanawiam się na ile to jest wiarygodne? Podnosząc wartości w adaptacji widzę, iż zwiększa się dawka startowa w mg na suw tłoka. Możesz opisać jak jest u Ciebie? I czy może ktoś nam powiedzieć do jakiej wartości można bezpiecznie podnieść ową dawkę rozruchu.... a sugerowałem się właśnie tym " Witam! Udało mi się wreszcie uruchomić pełną wersję VAGa i zrobiłem logi grupy 000 i BS000 Zaskakuje mnie ta dawka paliwa - doczytałem na forum, że minimum musi mieć 2mg a u mnie nawet skacze do 1,8. Skorzystałem również z tematu, który był poruszany w celu korekty, jednak po wpisaniu 12233 i adaptacji nie mam pojęcia jak zmienić dawkę paliwa??? Wyskakuje mi jakas liczba i nie chcę nic zmieniać, żeby nie spierd... POMÓŻCIE i powiedzcie jak można ją zmienić?: Aha, dawka rozruchowa jest na 21,2-czyli OK. Będę musiał jeszcze skorygować kąt wtrysku bo jest za duży... Ma być w granicy 49-56 a jest dużo większy? wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37) 10 adaptacja W adaptacji zaczynamy od : 1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg 2. ustawiamy wolne obroty silnika 3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie) 4. nie 5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa . http://img218.imageshack.us/img218/29/log000i000bsvq8.jpg Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 21:49 Tutaj jest log z 000 http://img223.imageshack.us/img223/6030/log001el4.jpg Proszę o pomoc Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 21:50 sorki za pomyłkę - oczywiście LOG 001" Ok, jak będę miał trochę czasu to zajmę się tym bardziej i wrzucę kilka fotek obrazujących całą operację.
kris2000ch Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Testując w adaptacjach metodą prób doszedłem do tego, iż zwiększanie wartości powoduje zwiększanie dawki np rozruchowej i analogicznie pozostałych. Zmieniając wartości na wyższe w kanale 2 widać jak obroty silnika wzrastają a nie maleją....
Grzegorz76 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2010 Czyli zasadę odwróconej zależności, czyli im wyższy parametr tym mniejsza dawka, możemy odrzucić i uznać jako nieporozumienie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się