Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] A4 B5 3.0 TDI, da się to zrobić?


tomow

Rekomendowane odpowiedzi

witam

ostatnio wpadłem na pomysł aby do budy A4 B5 quattro włozyc silnik 3.0 TDI :)

wysłałem kilka maili do znanych tunerów ale nie uzyskałem żadnej odpowiedzi... :rolleyes:

wiem że jest taki jeden projekt tylko w Audi 80 Coupe ale poki co chyba nie dokonczony jeszcze...

pytanie czy da się to zrobić? czy są jakies techniczne przeciwskazania? do kogo uderzyc z pytaniem o taki swap i nie zostac zlekceważonym...?

budżet to jakieś 40tyś, auto kupie za 10tyś, silnik za 10tyś ... a reszta na dogranie całosci i poskładanie smile.gif w planie FMIC, wydech, soft ...no i gdyby starczyło kasy i możliwosci wieksze turbo :)

ktoś zapyta pewnie że lepiej kupic A4 B7 z tym silnikiem .ale póki co mnie na to nie stac a chciałbym się powozić 3.0TDI, w tej chwili jezdze Ibizą Cuprą 6L po sofcie ale mało mi mocy...

z góry dziękuje za sensowne odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 tysi silnik... a gdzie skrzynia , komputery i reszta osprzetu...

pewnie sie da. tylko po co. podobne osiagi uzyskasz dobrze modzac 1.8T. jest lzejsze , szlaki przetarte i nie trzeba ciac niczego i kombinowac jak odpalic silnik bez calej elektroniki z b7...

moze jakby kupic jakiegos rozbitego anglika jak dawce... ale pewnie nei w tej kasie i wez cos znajdz jak handlarze wszystko na czesci biora..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 tysi silnik... a gdzie skrzynia , komputery i reszta osprzetu...

za 10tysi kupujesz cały kompletny silnik z osprzetem i komputerem, zorientowałem sie w cenach zanim założyłem ten temat

jeszcze lepsze osiagi bede miał jak włoże bigT do mojej Cupry ale nie o to mi chodzi :) ... a 1.8T modzone pali ogromne ilosci benzyny V-power , w gre wchodzi tylko dieselek 4x4 z bardzo duzym momentem obrotowym wiec wybór jest tylko jeden, 3.0 TDI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 tysi silnik... a gdzie skrzynia , komputery i reszta osprzetu...

za 10tysi kupujesz cały kompletny silnik z osprzetem i komputerem, zorientowałem sie w cenach zanim założyłem ten temat

jeszcze lepsze osiagi bede miał jak włoże bigT do mojej Cupry ale nie o to mi chodzi :) ... a 1.8T modzone pali ogromne ilosci benzyny V-power , w gre wchodzi tylko dieselek 4x4 z bardzo duzym momentem obrotowym wiec wybór jest tylko jeden, 3.0 TDI :)

to nie lepiej kupić bmw e46 330xd 204 KM w serii ?

co do swapa to raczej da sie zrobić, wsadzic silnik to raczej nie problem, gorzej z podłączeniem całego osprzętu itp

projekt niby spoko, ale 40 tys moze okazac sie za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w 3.0 Q liczysz na jakie spalanie przy butowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0TDI w trasie nie przekroczy 10... chyba, ze mowimy o autobahnie, nonstop 200+ to bedzie wtedy 12.

W 1.8T wybaczcie... ale bedzie sporo wiecej :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w 3.0 Q liczysz na jakie spalanie przy butowaniu?

licze na jakies 12l max przy pełnym bucie, kilka osób które posiadają A4 B7 z tym silnikiem twierdzą że jeszcze 12l nie udało sie przekroczyć choć bardzo sie starali...

wiadomo że mocno modzona benzyna bedzie palic jak smok... i nie 95 i nie 98 tylko przynajmniej V-power bo wiadomo że przy takich mocach wysrywają sie zapłony... to chyba nie podlega dyskusji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ty herezje wypisujesz...przestań bredzić bo będę kasował takie bzdury

to kasuj :) to akurat nie moje zdanie tylko jednego z lepszych tunerów w tym kraju (nazwy nie podam zeby nie bic piany)

miałem TT z motorem BAM po samym tylko sofcie i przy pałowaniu ciezko bylo zejsc ponizej 15l....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swap na 3.0 może i troche bez sensu , ale ile zabawy, Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

projekt ma szanse, kwestia znalezienia kogos ogarnietego w temacie i wypelnionej sakiewki i duzo cierpliwosci ...

poza tym nic wiecej sie tutaj nie dowiesz, poza gdybaniami, propozycjami [niektore wziete z ksiezyca] itp ... skierowales pytania do tjunerow to czekaj ciepliwie na odpwiedz badz zadzwon i pogadaj przez telefon, ewentualnie podjedz i pogadaj w 4 oczy ..

to tyle w temacie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... to jesz czyste teoretyzowanie...

Wiadomo ze jest z duzo roboty, a zrobic sie da wszystko -kwestia czasu i pieniedzy. Wiadomo ze bedzie trzeba stworzycz jakies czesci, czyli musisz miec do tego mozliwosci. (mam na mysli mocowania silnika, skrzyni i cala reszte, bo mimo ze tego nie robilem to nie wierze zeby istnaly takowe plug&play)

Moja rada: Projekt trudny do przewidzenia pod wzgledem finansowym.

Jezeli jestes pewien ze nie braknie ci kasy w polowie projektu, to rob, bo wrazenia z jazdy moga byc bezcenne. (Osiagi S4 a zuzycie TDI- mysle ze realne, jezeli bedziesz uwazal na wage auta przy budowie.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno OT czy to VIP'a czy kogokolwiek innego i zostaje uciszony.

Temat ma być o tym, co jest w jego nazwie, a nie przepychankach - mam dość ostatnio ciągłych kłótni na forum więc i tutaj uprzedzam, że nie mam zamiaru respektować zbędnych postów więc uspokójcie się, a swoje przepychanki proszę załatwiać poza forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sam sie dobrze na tym nie znasz , albo nie masz zaufanego mechanika w dodatku artysty :decayed:

To te 40 tyś to mało ....

Gra nie warta świeczki

Na 3.0 tdi do ilu dojedziesz ...?

Bo na 2.0 TFSI spokojnie 400+ , a i są juz projekty na ponad 500

A jeżeli chodzi Ci o spalanie to kup seryjnego AFN'a w 7 sie zmieścisz :wink4: "albo rybki, albo akwarium "

powodzenia :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony mechanicznej natychmiast odpowiadam, że da się to zrobić. Od elektrycznej i elektronicznej nie podjąłbym się tego.

Lepiej chyba dłubnąć 1,8T i pozostałą kasę przeznaczyć na wizyty przy dystrybutorze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowne zalozenie tego pomyslu jest ciekawe aczkolwiek jak dla mnie to tylko jak sie nie ma co z pieniedzmi robic bo pozniej autko moze byc bardzo awaryjne. Nowe silniki maja mase elektroniki ktora przy zwyklym serwisie niewielu w Polsce ogarnia a co dopiero przekladka i podlaczenie tego do kupy :gwizdanie: pozniej auto tez ciezkie do sprzedania bo wiadomo jaka to rzezba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

póki co pomysł zostaje porzucony...

zebrałem bardzo dużo info na ten temat i głownym problemem jest elektronika czyli magistrala CAN w nowych A4... podłączenie tego zajełoby mase czasu i cierpliwosci... mechanicznie problemu nie ma zadnego

pozatym 40tyś to troche za mało, musiałoby być okolo 50 a to już przestaje miec jakikolwiek sens :rolleyes:

dowiedziałem się że jest już takie autko, ponoc jezdzi i to bardzo szybko ale rzezba była potworna...

ja zaczynam szukać S4 B5 i planuje upgrade na 2xk04 czyli setupik na około 400KM

wszystkim dziękuje za sensowne jak i mniej sensowne odpowiedzi i porady :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...