Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Najlepszy motor - statystycznie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy ktoś pokusił się o obserwację, może wie, bo gdzieś już było jakieś zestawienie, sonda czy dyskusja o statystycznie najbardziej udanym silniku audi - jakaś legendarna niezawodność i efektywność...? Od kiedy posiadłem BLB to już wiem ,że to akurat najmniej udany silnik - moze zmienię, choćby na parę lat starszy, ale pewny :evil:

Opublikowano

Wsadź AFNa lub 1Z - nie do zajeżdżenia :tongue4:

Opublikowano

1. 1.9TDI

2. 1.8T

3. 2.7BiT

ale udane tez sa poprawione wersje ( jesli chodzi o napinacz rozrzadu ) 3.0TDI .... .4.2 to tez udany silnik tylko ze nie trzyma deklarowanej mocy

2.7TDI to tez bardzo udany silnik :good:[br]Dopisany: 18 Grudzień 2009, 14:19_________________________________________________a jesli mialbym dac oznaczenie najbardziej udanego silnika to AFN ;) czyli 1.9TDI 110KM

osiagi lepsze niz 1z spalanie mniejsze ;)....

AWX / AVF etc... tez bardzo udany i zapewniajacy lepsze osiagi / dobry do chipowania ale niestety bardziej sa bardziej wrazliwe na jakosc paliwa w stosunku do starszych silnikow opartych na pompie ( typu AFN 1Z AVG )

Opublikowano

Wsadź AFNa lub 1Z - nie do zajeżdżenia :tongue4:

zaje*iste zejście :cool1:

AWX :good:

Opublikowano

ADR :polew: :polew: :polew: :polew:

dobry do lpg i zwykłej jazdy

dlatego za jakiś czas go sprzedaje :)

Opublikowano

Pany nie zapominajcie o 2.2T kultowym motorze :kox:

Opublikowano

ze starych s4 c4

ja miałem kiedyś cygaro i tam był silnik 1.9 benzyna 5 cylindrowy na lpg hulał jak trza

Opublikowano

a jesli mialbym dac oznaczenie najbardziej udanego silnika to AFN ;) czyli 1.9TDI 110KM

osiagi lepsze niz 1z spalanie mniejsze ;)....

napewno ? :gwizdanie:

bo ja twierdze ze jest lepszy 1.9 TDi VP :)

Opublikowano

ja sadze ze jesli porownywac seryjny 1z do afn

to stawiam na afn bo ma lepsze osiagi ... podobne lub nawet ciut mniejsze spalanie

jedyna wada wg mnie to dwumas w afn zamiast jednomasa w 1z ;)

a czemu sadzisz ze 1z lepszy ?

Opublikowano

ja sadze ze jesli porownywac seryjny 1z do afn

to stawiam na afn bo ma lepsze osiagi ... podobne lub nawet ciut mniejsze spalanie

jedyna wada wg mnie to dwumas w afn zamiast jednomasa w 1z ;)

a czemu sadzisz ze 1z lepszy ?

sądze ze AHH jest lepszy :wink4:

Opublikowano

tel mi łaj ? ;)

a moze by ktos porownal wobe siebie wszystkie 1.9tdi ;P

1z

afn

ahh

avg

ajm

_________________________________________________

awx

avf

itd...

Opublikowano

ja sadze ze jesli porownywac seryjny 1z do afn

to stawiam na afn bo ma lepsze osiagi ... podobne lub nawet ciut mniejsze spalanie

jedyna wada wg mnie to dwumas w afn zamiast jednomasa w 1z ;)

a czemu sadzisz ze 1z lepszy ?

sądze ze AHH jest lepszy :wink4:

ze względu na możliwości rozwoju? :naughty: czyt. pompę

a jeśli chodzi o serię to trudno się nie zgodzić z Nowakiem, AFN/AVG rządzi :evil:

Opublikowano

co dokladnie zmienili w AFN ze wyszedl AVG ? bo z tego co wiem AVG jest nowszym AFN`em :) ale nie wiem co dokladnie zmienili ?

Opublikowano

a moze by ktos porownal wobe siebie wszystkie 1.9tdi

z tego co wiem to tak:

>1Z-nieśmiertelny silnik, chyba najprostsza konstrukcja, turbo bez zmiennej geometrii, jednak 90ps to trochę mało...

>AFN- ulepszona wersja 1Z, turbo VTG, jednomas z 1Z zastąpiony dwumasem, jakie takie osiągi

>AHH- coś jak 1Z ale turbo VTG, tylko czemu on dalej ma 90ps? :mysli:

>AVG- bliźniaczy do AFN, zmiany kosmetyczne tj ECU i kilka czujników

>AJM- dół silnika jak w AFN/AVG, góra poddana modyfikacjom (VP zastąpione pompowtryskami), najmocniejszy z wyżej wymienionych, niestety też najbardziej wrażliwy na jakość paliwa

jeśli coś poyebałem to proszę o sprostowanie :wink4:

Opublikowano

jeszcze było AHU

AJM ma 115km[br]Dopisany: 18 Grudzień 2009, 20:43_________________________________________________widze że nikt nie chwali AKN :kox:

Opublikowano

to ja to ja :naughty:

AKN piękny dźwięk, wytarte wałki :naughty::kox:

Opublikowano

>AHH- coś jak 1Z ale turbo VTG, tylko czemu on dalej ma 90ps? :mysli

to nie jest coś jak 1Z, to jest AFN z mocniejszą pompą wtryskową i mniejszą średnicą dyszy wtryskowych -> zamiast 0.205 jest 0.165, ale założcie 205 -tki i macie od kopa 120-130 koni

AHH - to wersja albo ekologiczna albo podatkowa, tego niestety nie wiem

Opublikowano

zastanwia mnie po co mocniejsza pompa skoro mniejsza średnica dysz :mysli:

Opublikowano

to juz pewnie pytanie do Ingolstadt

Opublikowano

Panowie zapominacie o starym poczciwym AEL (2,5TDI 140KM) :) nadal widuje się lawety z wozami podpięte do C4 i nawet zadyszki nie dostają :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...