Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Tylne zaciski hamulca. Czy mogą być aluminiowe? Rok produkcji 31.12.1996


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witaj.

Poszedł mi zacisk, a faktycznie to mi mechanik spierdzielił.

Czytałem ostatnio na forum, że od 1997 roku zakładano zaciski aluminiowe. Rok produkcji mojego AFNa to 31.12.1996.

W związku z powyższym czy mogę kupić zacisk aluminiowy jeśli wcześniej był żeliwny? Czy to się różni tylko materiałem produkcji czy są jeszcze jakieś inne różnice?

Opublikowano

Jeżeli wymieniasz to tylko komplet. Aluminiowe mają inne przewody oraz jarzma. O ile jarzma mogą pozostać z żeliwnych, to przewody z powodu innej średnicy muszą być nowe. Inne są też klocki w zaciskach aluminiowych. Wszystkie numery i opisy czynności przy wymianie masz opisane w tym dziale.

Opublikowano

przewody w zaciskach żeliwnych są wkręcane

a w alu przykręcane

reszta jak wyżej

Opublikowano

Dzięki Panowie.

I takiej odpowiedzi chciałem.

Czy jeszcze komuś zdarzyło się, że mechanik rozpierdzielił tłoczek/cylinderek?

Opublikowano

klocek do alu zacisku:

http://moto.allegro.pl/item825665039_klocki_ate_tyl_audi_seat_skoda_vw_rewelacja.html

klocek do zeliwnego zacisku:

http://moto.allegro.pl/item837851470_ate_klocki_hamulcowe_audi_80_100_200_a4_a6_cabrio.html[br]Dopisany: 19 Grudzień 2009, 17:32_________________________________________________

Dzięki Panowie.

I takiej odpowiedzi chciałem.

Czy jeszcze komuś zdarzyło się, że mechanik rozpierdzielił tłoczek/cylinderek?

mechanik czy kowal?

a co konkretnie uszkodził?

Opublikowano

Pewnie kowal, bo na siłę wyciągali tłoczek. Generalnie to mało widziałem bo siedziałem w aucie i pompowałem hamulec.

Opublikowano

po co na siłe???

nie rozumiem .....

wystarczy trochę po pompowac i sam wyskoczy

więc co konkretnie uszkodził???

masz foto?

Opublikowano

Nie mam zdjęć. Mówił mi, że jest walnięty tłoczek/cylinderek i nie będzie latał w pełnym zakresie. Generalnie to jestem wkurzony bo nie patrzyłem im wtedy na ręce i mi wciskają, że tak już było. Tylko dziwne, bo wcześniej był ręczny na piątym, szóstym ząbku a teraz prawie 90 stopni i lewe koło nie hamuje.

Opublikowano

w zacisku raczej cięzko coś uszkodzić :mysli:

no chyba że gwint na trzpieniu w zacisku i w tłoczku :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Opublikowano

Udało mi się dziś kupić używany zacisk z anglika w idealnym stanie. Wymieniony. Ręczny mam tak mocny, że mnie z rolek znów wyrzuca ;)

Dzięki Koledzy za pomoc :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...