Roberto_90 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Witam. Jestem nowy na forum, no i jestem w bardzo młodym związku z moją audiolką. (A4 B5 avant 1.9TDI) (niestety nie wiem jaki to typ silnika i nie wiem jak sprawdzić) No ale jak to bywa młode związku muszą się docierać Problem tkwi w długim czasie dogrzewania się silnika. Został już wymieniony czujnik temp. płynu chłodzącego, oraz termostat. Rano (silnik zimny po całej nocy) Temperatura po około 10km jazdy to około 60-70 stopni (przy włączonym ogrzewaniu na 23 stopnie - Tryb ECON) Dalej już podchodzi do 70-75 i więcej nie ma mowy Gdy wyłączę ogrzewanie to spokojnie powoli dochodzi do 90 stopni. Po ponownym włączeniu ogrzewania temp bardzo szybko spada do około 70 stopni. Macie może jakieś pomysły co to może być?? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
slaweq Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Witam. Jestem nowy na forum, no i jestem w bardzo młodym związku z moją audiolką. (A4 B5 avant 1.9TDI) (niestety nie wiem jaki to typ silnika i nie wiem jak sprawdzić) Typ silnika sprawdzisz na naklejce przyklejonej w bagażniku (tam gdzie koło zapasowe) i w ksążce serwisowej
Jarol Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Podajesz wskazania z zegarów czy z VAGa, bo jesli z zegarów to wskazania sa bardzo nie dokładne i 90 wcale nie oznacza że silnik osiągna taka temperature. Do sprawdzenia termostat bo nowe też trafiają sie wadliwe.
Roberto_90 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2009 W książce serwisowej mam coś takiego Termostat wymienili mi w diagtroniku. Tak samo czujnik temp. To są temperatury z zegarów. Niestety nie mam sprzętu aby sprawdzić vag-iem...
tobi9988 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Sorry za małe OT ale z roku produkcji to B6 a nie B5. :gwizdanie: Co do temperatury silnika to proponuję podjechać na Przasnyską. Mają wszystko co trzeba i działają bardzo sprawnie. Z Diagtronikiem nie mam jakiś miłych doświadczeń. Równie dobrze może sie okazać ze nowy termostat nie jest sprawny.
MAJKI Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Albo nawet B7 Ja mam tak samo z temperaturą na 90 mi wskakuje po przejechaniu 8 km ale bez właczonego ogrzewania a z właczonym ledwo dochodzi na 70 a temp na climatronicu mam tylko na 16 ustawioną....
Roberto_90 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2009 MAJKI i jak długo jeździsz z takimi temperaturami? Nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu na silnik?? Fakt to jest B6:) Diagtronik, mi się wydaje, zły nie jest. Tam pracują "zapaleńcy" Na tej przasnyskiej drogo taka zabawa by mnie kosztowała? PS: Tak przy okazji możecie mi coś więcej powiedzieć na temat tego silnika? I mniej więcej objaśnić oznaczenia z fotki którą wstawiłem?
koper711 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 mi przy sprawnym termostacie po przejechaniu 20 km vag pokazał 84 st, musiałem jeszcze trochę ostro pojeździć zanim osiągnął temp. przy której włącza się duży obieg. Tak że te silniki naprawdę b. długo się grzeją ( spokojna jazda przy -8 st. i włączonym klimatroniku na 19 st). W tej kategorii Tico zostawia Audi daleko w tyle, po 4 km już się grzałem gorącym powietrzem.
tobi9988 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Napisy z fotki "rozszyfrujesz" na http://www.audiklub.org/wyposazenie.html http://www.audiklub.org/silniki.html Czy drogo to pojęcie względne. Tym bardziej że już trochę wymieniłeś. Zadzwoń ewentualnie do nich i porozmawiaj Jak są takie temperatury poniżej -10 to moje auto rozgrzewa się dopiero jak jestem pod robotą czyli po około 12 km. Tak cały czas wskazówka jest nieco poniżej 90 stopni. Moje poprzednie auto grzało się szybciej. koper711 ...ale to nie jest jedyna kategoria w jakiej Tico zostawia w tyle Audi
Roberto_90 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2009 Dzięki za linki i za odpowiedzi. Jeśli u niektórych z Was jest podobna sytuacja, to na razie nie będę nic ruszał. Może jedynie zadzwonię na tą przasnyską albo do diagtronika. Zobaczymy jak w święta zachowa się na trasie:) Do zrobienia ponad 150, więc test akuracik:)
Tedi35 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Pisalem w innym watku ale tu jest chyba lepszy dla mnie bo wracajac do temp to moj po wymianie termostatu (wczoraj) na ori z ASO grzeje niecale 70 po 10km przy tep -10 st celsjusza. Kolega wyzej pisze ze ma po 12 km niecale 90 to juz spoko bo ja po 12 mial bym chyba z 75 skoro po 10 mam 70 prawie. Jak pisalem juz w innym watku moze jeszcze odpowietrzony zle jest. Co myslicie?
piotr2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 witam a jaka moze byc przyczyna jak audi wogule sie nie nagrzewa. Przejechalem 25 km ostro butujac i wskazówka nie drgneła silnik letni a termostat nie puszcza wody na duzy obieg??
Maciek80 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Tak to już bywa z dieslem zimową porą. Też mi się wolno nagrzewa, tam gdzie wiosną czy latem mam 90*C teraz mam 70*C. W dodatku jak już dojdzie do 90 to wystarczy chwila jazdy na wolnych obrotach (np za jakimś zamulaczem) i znowu spada W poprzedniej Asi też tak miałem, ojciec w Pasku TDI też tak ma, kumpel też... Nie ma się czym przejmować, wszyscy tak mają Niech się martwią Ci, którym w TDI się silnik szybko nagrzewa i trzyma temperaturę przy jeździe na niskich obrotach Bo to z ich silnikami coś nie gra
Roberto_90 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2009 MaqK Prawdą jest to co mówisz, ale czy dogrzewając silnik do 90C bez grzania. Po włączeniu klimi na 20 stopni temperatura powinna w ciągu 30sekund spaść do 70-75?? Oczywiście mówię o dość mroźnej pogodzie;)
Maciek80 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Po włączeniu grzania temperatura może spadać ale z 90 do 70-75 *C w 30 sekund to trochę za szybko. Ale coś mi się wydaje że trochę przesadzasz Pewnie to nie jest 30 sek tylko 15 minut I to w korkach
antonio Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 odpalając na wyłączonym ogrzewaniu silnik nagrzewa się szybciej a gdy włączysz ogrzewanie to temperatura spadnie bo zwiększy się obieg natomiast gdy silnik nie utrzymuje temperatury podczas dłuższej jazdy to trzeba sprawdzić VAGiem kondycję termostatu i czujnika temperatury
seegi Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 jak ktoś ma klimatronika na 22-26stopni , wiatraczki na połowę, to nie ma bata, żeby dogrzać klekota do 90'C. daj klimatronik na 18,5 - 19' - nawiew na dwie, trzy kreski,a jak się silnik trochę zagrzeje to później niż zwykle zmieniaj biegi (na troszkę wyższych obrotach), i wtedy będzie 90'C na budziku. pozdr. Kuba
Roberto_90 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2009 MaqK Dobrze wiem w jakim czasie spada temperatura. I Twoje insynuację nie wnoszą nic do tematu. Potrafię oszacować czas i tak jak mówiłem jest to 30s czasami minuta. przy temp około 20-21 stopni na 4-5 kresek.
Kredek Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Panowie to i ja podłączę się do tematu , co by nie zakładać nowego. Czy czujnik temperatury G62 ma jakis wpływ na zużycie paliwa? Mi tez zaczęła się wolno podnosić wskazówka temperatury, podpiąłem Vaga i pokazało mi błąd G62, zwarcie z + czy cos takiego.Wiem że czujnik raczej będzie do wymiany. Mrozy juz opadły, ale wydaje mi się że za dużo pali
wirusekx Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 wydaje mi sie ze ma wpływ na spalanie. Podeje temeperature do Ecu. A Ecu steruje dawkami paliwa. Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się