Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BKE] Kolejna wymiana popychaczy hydraulicznych po 10 tysiącach klilometrów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich,

Mam nietypowe pytanie do osób, które może spotkały się z przypadkiem, że popychacze zużywają się nadmiernie szybko.

Klika miesięcy temu machanik wymienił mi popychacze (klekotały i przycinał się zawór ) i przez jakiś czas było ok. Po około 10 tysiącach popychacze niestety odmówiły posłuszeństwa (klekot powrócił, podobnie z zacinaniem zaworów, a popychacze zrobiły się bardzo miękkie). Mechanik dokładnie sprawdził wałek rozrządu, szklanki i wszystko jest ok. Boję się, że po kolejnych kilkunastu tysiącach problem wróci.

Za pierwszym razem założone były popychacze nowego typu, które poleca audi a teraz mechanik wrócił do starszego typu- podobno mają troszkę twardsze sprężyny.

Z góry dzięki za info.

Piotrek

Opublikowano

Popychacze masz hydrauliczne, o jakich sprężynach piszesz ?

Na jakim oleju jeździsz ? Spełnia on normę dla twojej motorówki ?

Jeżeli olej O.K. to może jakiś prblem w z ciśnieniem oleju na górze silnika.

Opublikowano

Popychacze masz hydrauliczne, o jakich sprężynach piszesz ?

Na jakim oleju jeździsz ? Spełnia on normę dla twojej motorówki ?

Jeżeli olej O.K. to może jakiś prblem w z ciśnieniem oleju na górze silnika.

Olej jest taki jak ma być do pompo-wtrysków- taki jak leją w serwisie.

Jeśli chodzi o hydraulikę to wiem ale wewnątrz popychacza jest sprężyna + zaworek i właśnie te sprężyny się wyrabiają.

Opublikowano

Jak się "wyrabiają" sprężyny w popychaczach hydraulicznych, to świadczy to moim zdaniem o braku napełniania olejem popychaczy, w napełnionym popychaczu ta sprężyna nie pracuje więc jak ma się wyrobić ?

Według mnie do sprawdzenia ciśnienie oleju i jego wydajność w magistrali olejowej głowicy,( być może zbyt duże luzy na panewkach wałka rozrządu są powodem utraty ciśnienia ).

Opublikowano

Jak się "wyrabiają" sprężyny w popychaczach hydraulicznych, to świadczy to moim zdaniem o braku napełniania olejem popychaczy, w napełnionym popychaczu ta sprężyna nie pracuje więc jak ma się wyrobić ?

Według mnie do sprawdzenia ciśnienie oleju i jego wydajność w magistrali olejowej głowicy,( być może zbyt duże luzy na panewkach wałka rozrządu są powodem utraty ciśnienia ).

Z tego co mi mechanik powiedział to pawewki są jak nowe- zero przypaleń co świadczy o dobrym smarowaniu.

Opublikowano

Jak się "wyrabiają" sprężyny w popychaczach hydraulicznych, to świadczy to moim zdaniem o braku napełniania olejem popychaczy, w napełnionym popychaczu ta sprężyna nie pracuje więc jak ma się wyrobić ?

Według mnie do sprawdzenia ciśnienie oleju i jego wydajność w magistrali olejowej głowicy,( być może zbyt duże luzy na panewkach wałka rozrządu są powodem utraty ciśnienia ).

Z tego co mi mechanik powiedział to pawewki są jak nowe- zero przypaleń co świadczy o dobrym smarowaniu.

"Przypalenia" i zatarcia są dowodem na całkowity brak smarowania, jak ich nie ma to znaczy że smarowanie jest, ale czy właściwe?

Ciężko postawić diagnozę na odległość, trzeba porządnie zweryfikować części i dojść przyczyny,raczej nie zdarza się by 8 szt. popychaczy wyzioneło ducha po 10 kkm jak smarowanie i olej jest O.K.

Opublikowano

Ja miałem w swojej B6 AVF klikające popychacze. Po wymianie oleju na spełniający normę 505 01 dla mojego motoru wszystko się nasmarowało i działa jak należy.

PZDR

Opublikowano

sprawdziłbym drożność kanałów olejowych w głowicy

Opublikowano

sprawdziłbym drożność kanałów olejowych w głowicy

Daimos a czy są jakieś metody na takie sprawdzenie na samochodzie czy konieczne jest wymontowanie głowicy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...