darekaudi4 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Witam chcialem pokazac jak wymienic zawor wspomagania bez wyciagania maglownicy ,efektem tego jest brak wspomagania po dluzszym postoju szczegolnie przy niskich tempreaturach Czas pracy: około 2godz Potrzebne narzedzia -Klucz plasko-oczkowy 16 -Klucz TORX 55 -Grzechotka + nasadka 16 i 24 -Szczypce do sciagania pierscieni segera -Mala grzechotka, nasadka 7 i 8 -0.5 litra płynu do wspomagania I oczywiście zawór z innej maglownicy lub jeżeli macie znajomego który pracuje gdzie regenerują maglownice to załatwi to bez problemu Wiec tak: 1). Wchodzimy do kanału z pojemnikiem na płyn ,odkręcamy opaskę przy pompie wspomagania aby spuścić płyn, potrzeba nam będzie druga osoba aby pokręciła kierownica na maxa w jedną i w druga aby wypompować resztki płynu z maglownicy . 2). Okręcamy zaślepkę nasadką 24, po odkręceniu zaślepki mamy nakrętke na którą nakładamy grzechotkę z nasadką 16 i odkręcamy w lewo (należy zablokować kierownice aby nam sie nie obracała ) 3). Następnie odkręcamy osłone pod kierownicą (4 śrubki na klucz 8 ) 4). Odkręcamy nakrętke 16 i wyciągamy śrubę i następnie zbijamy w dół drążek 5). Zaznaczamy położenie krućca wystającego z maglownicy aby pózniej złożyć identycznie jak było, ściągamy zabezpieczenie (pierścień segera) 6). Wybijamy delikatnie młoteczkiem przez jakiś aluminiowy lub drewniany kawałek czegoś od strony silnika do wewnątrz auta 7). Wyciągamy nasz zawór od środka auta 8). I mamy go na wierzchu należy porównać czy jest taki sam jak nasz nowy i montujemy w odwrotnej kolejności
mech15 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Czy regeneracja maglownic jaką przeprowadzają warsztaty polega głównie na wymianie tego zawora, czy coś jeszcze trzeba wymienić?? Możesz zaznaczyć na tym pierwszym zdjęciu z ptk 7 w którym miejscu zużywa się ten zawór??
darekaudi4 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2009 Jezeli maglownica nie cieknie to wymieniaja ten zawor ,jezeli listwa jest wyrobiona to ja wymieniaja ,no jak cieknie to wiadomo zestaw uszczelek , a jezeli chodzi o zawor to on z wierzchu sie nie wyrabia tylko w srodku sa zaworki ktore prawdopodobnie sie zacieraja i przestaja dzialac na fotce zaznaczylem zolta linia w ktorym miejscu te dwie czesc minimalnie sie obracaja wzgledem siebie i otwieraja sie zaworki podajac plyn w prawy kanal lub lewy kliknij aby powiekszyc Aha jeszcze chcialem napisac ze nasze A4 maja dwa rodzaje maglownic jedna jest KOYO a druga ???? ten zawor jest z maglownicy KOYO ta druga ma troszke inny (inne wymiary kanalow i slimaka)
lukas8512 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 a czy taki zawór idzie gdzieś kupić??
Frimuś Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Koledzy idzie gdzies taki zawor dostac?
olovski Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 heh pracuje w firmie produkujacej przekladnie do Opla, Grupy PSA, Saaba itp i powiem wam ze nie spotaklem sie z sytuacja zeby mozna bylo kupic sam zawor nawet jesli wysylam czesci serwisowe to idzie cala przekladnia nigdy sam zawor wiec sam jestem ciekaw gdzie mozna go kupic
olovski Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 hehe no nie wiem sam pewnie moglbym wyniesc zawor do Insygni czy cos w tym stylu ale gdzie robia do Audicy przekladnie chyba ze zawor jest po regeneracji z przekladni
Frimuś Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Czort wie. Szkoda ze niemozna tego zalatwic bo przydaloby mi sie teraz.
olovski Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Czort wie. Szkoda ze niemozna tego zalatwic bo przydaloby mi sie teraz. podzwon i popytaj w zakladach gdzie je regeneruja moze tam cos maja
poziem Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Koledzy temat mam 100% przerobiony wszystko pieknie tu nasz kolega opisal lecz nie ma potrzeby wymiany zaworka ponieważ w nim nie ma co sie popsuć
jarek3251 Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Koledzy temat mam 100% przerobiony wszystko pieknie tu nasz kolega opisal lecz nie ma potrzeby wymiany zaworka ponieważ w nim nie ma co sie popsuć to wyjaśnij w czym rzecz skoro masz taka wiedzę????
olovski Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Koledzy temat mam 100% przerobiony wszystko pieknie tu nasz kolega opisal lecz nie ma potrzeby wymiany zaworka ponieważ w nim nie ma co sie popsuć heh powiem ci ze po reklamacjach jakie przychodza moglbys sie zdziwic co tam sie moze popsuc
jarek3251 Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 mówicie "ogródkami" zamiast wyjaśnić sprawę albo powiedzcie o co chodzi albo du.. nie zawracajcie i nie denerwujcie spokojnych ludzi
poziem Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 jedyne co to chyba uszczelniacze, bo oprocz tego to są tam proste zaworki przelewowe
A-rek Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 Aha jeszcze chcialem napisac ze nasze A4 maja dwa rodzaje maglownic jedna jest KOYO a druga ???? dodam tylko że drugi rodzaj to ZF ja w zeszłym roku miałem robioną regeneracje magłownicy, a od tygodnia mam problem z blokowaniem się wspomagania po postoju więc może być to ten zawór Koledzy temat mam 100% przerobiony wszystko pieknie tu nasz kolega opisal lecz nie ma potrzeby wymiany zaworka ponieważ w nim nie ma co sie popsuć no to czekam na twoja odpowiedź[br]Dopisany: 29 Marzec 2011, 13:58_________________________________________________Darekaudi4 czy po wymianie tego zaworka problem znikł :?:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się