Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wmiana zaworu w maglownicy "brak wspomagania po dluzszym postoju"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chcialem pokazac jak wymienic zawor wspomagania bez wyciagania maglownicy ,efektem tego jest brak wspomagania po dluzszym postoju szczegolnie przy niskich tempreaturach

Czas pracy: około 2godz

Potrzebne narzedzia

-Klucz plasko-oczkowy 16

-Klucz TORX 55

-Grzechotka + nasadka 16 i 24

-Szczypce do sciagania pierscieni segera

-Mala grzechotka, nasadka 7 i 8

-0.5 litra płynu do wspomagania

I oczywiście zawór z innej maglownicy lub jeżeli macie znajomego który pracuje gdzie regenerują maglownice to załatwi to bez problemu

Wiec tak:

1). Wchodzimy do kanału z pojemnikiem na płyn ,odkręcamy opaskę przy pompie wspomagania aby spuścić płyn, potrzeba nam będzie druga osoba aby pokręciła kierownica na maxa w jedną i w druga aby wypompować resztki płynu z maglownicy

d3a58d5573e2871am.jpg.

2). Okręcamy zaślepkę nasadką 24, po odkręceniu zaślepki mamy nakrętke na którą nakładamy grzechotkę z nasadką 16 i odkręcamy w lewo (należy zablokować kierownice aby nam sie nie obracała )

949af31a50952e5em.jpgb9582df712dfaf60m.jpg a115efa3aeff7ffcm.jpg

3). Następnie odkręcamy osłone pod kierownicą (4 śrubki na klucz 8 )

93cca74a92ccce83m.jpg

4). Odkręcamy nakrętke 16 i wyciągamy śrubę i następnie zbijamy w dół drążek

b1df24cdcb6d53d2m.jpg

5). Zaznaczamy położenie krućca wystającego z maglownicy aby pózniej złożyć identycznie jak było, ściągamy zabezpieczenie (pierścień segera)

f1091b1b61aa80bam.jpg

6). Wybijamy delikatnie młoteczkiem przez jakiś aluminiowy lub drewniany kawałek czegoś :kox: od strony silnika do wewnątrz auta

93ab89ed6389ba5am.jpg

7). Wyciągamy nasz zawór od środka auta

e93da50fb553f2bem.jpg ed5d25e3ebabb540m.jpg 1710372dca2ce124m.jpg

8). I mamy go na wierzchu należy porównać czy jest taki sam jak nasz nowy i montujemy w odwrotnej kolejności

Opublikowano

Czy regeneracja maglownic jaką przeprowadzają warsztaty polega głównie na wymianie tego zawora, czy coś jeszcze trzeba wymienić??

Możesz zaznaczyć na tym pierwszym zdjęciu z ptk 7 w którym miejscu zużywa się ten zawór??

Opublikowano

Jezeli maglownica nie cieknie to wymieniaja ten zawor ,jezeli listwa jest wyrobiona to ja wymieniaja ,no jak cieknie to wiadomo zestaw uszczelek , a jezeli chodzi o zawor to on z wierzchu sie nie wyrabia tylko w srodku sa zaworki ktore prawdopodobnie sie zacieraja i przestaja dzialac na fotce zaznaczylem zolta linia w ktorym miejscu te dwie czesc minimalnie sie obracaja wzgledem siebie i otwieraja sie zaworki podajac plyn w prawy kanal lub lewy

2ada89587a9c1338med.jpg

2ada89587a9c1338m.jpg

kliknij aby powiekszyc

Aha jeszcze chcialem napisac ze nasze A4 maja dwa rodzaje maglownic jedna jest KOYO a druga ???? ten zawor jest z maglownicy KOYO ta druga ma troszke inny (inne wymiary kanalow i slimaka)

Opublikowano

spoko, dzięki za info :good:

Opublikowano

Koledzy idzie gdzies taki zawor dostac?

Opublikowano

heh pracuje w firmie produkujacej przekladnie do Opla, Grupy PSA, Saaba itp i powiem wam ze nie spotaklem sie z sytuacja zeby mozna bylo kupic sam zawor

nawet jesli wysylam czesci serwisowe to idzie cala przekladnia

nigdy sam zawor wiec sam jestem ciekaw gdzie mozna go kupic

Opublikowano

hehe

no nie wiem sam pewnie moglbym wyniesc zawor do Insygni czy cos w tym stylu ale gdzie robia do Audicy przekladnie

chyba ze zawor jest po regeneracji z przekladni

Opublikowano

Czort wie.

Szkoda ze niemozna tego zalatwic bo przydaloby mi sie teraz.

Opublikowano

Czort wie.

Szkoda ze niemozna tego zalatwic bo przydaloby mi sie teraz.

podzwon i popytaj w zakladach gdzie je regeneruja moze tam cos maja

Opublikowano

Koledzy temat mam 100% przerobiony wszystko pieknie tu nasz kolega opisal lecz nie ma potrzeby wymiany zaworka ponieważ w nim nie ma co sie popsuć :hi:

Opublikowano

Koledzy temat mam 100% przerobiony wszystko pieknie tu nasz kolega opisal lecz nie ma potrzeby wymiany zaworka ponieważ w nim nie ma co sie popsuć :hi:

to wyjaśnij w czym rzecz skoro masz taka wiedzę????
Opublikowano

Koledzy temat mam 100% przerobiony wszystko pieknie tu nasz kolega opisal lecz nie ma potrzeby wymiany zaworka ponieważ w nim nie ma co sie popsuć :hi:

heh powiem ci ze po reklamacjach jakie przychodza moglbys sie zdziwic co tam sie moze popsuc :)

Opublikowano
Aha jeszcze chcialem napisac ze nasze A4 maja dwa rodzaje maglownic jedna jest KOYO a druga ????

dodam tylko że drugi rodzaj to ZF

ja w zeszłym roku miałem robioną regeneracje magłownicy, a od tygodnia mam problem z blokowaniem się wspomagania po postoju więc może być to ten zawór :mysli:

Koledzy temat mam 100% przerobiony wszystko pieknie tu nasz kolega opisal lecz nie ma potrzeby wymiany zaworka ponieważ w nim nie ma co sie popsuć :hi:

no to czekam na twoja odpowiedź[br]Dopisany: 29 Marzec 2011, 13:58_________________________________________________Darekaudi4 czy po wymianie tego zaworka problem znikł :?:

Opublikowano

Tak problem znikl :)

Opublikowano

z kad wziasc taki zawor?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...