Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Wymiana napinacza paska klinowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dnia dzisiejszego zdecydowałem się na wymiane napinacza paska klinowego.

Powód był prosty. Przed świętami zerwało mi pasek klinowy

20091221001v.jpg

Szybko go wymieniłem tak aby na święta mieć samochód.

Po tygodniu zaczeło mi coś pyrkać pod maską.

Okazało się że to pasek chcę sobie zeskoczyć.Po przejechaniu kilku dziesięciu km przestało pyrkac

A pod maską zobaczyłem to :shocked:. Pasek ześlizgnął się o jakieś 2 kliny :kwasny:.

20091228.jpg

Dzisiaj mając trochę czasu postanowiłem wymienić napinacz.

Spróbuję to względnie łatwo opisać i przedstawić za pomocą zdjęć.

1. Zdejmujemy oslonę silnika. (dwie śruby znajdują się pod plastikowymi zaślepkami)

2. Odpinamy przewód prowadzący do górnej części chłodnicy, przez zdjęcie metalowej spinki i zlewamy płyn chłodniczy do jakiegoś naczynka (dlatego do naczynka bo można go będzie potem spowrotem wlać)

20091230001.jpg

3. Następnie odkręcamy przewód od intercoolera. Jest on przykręcony na dwie obejmy.

Strona od intercoolerka

20091230002.jpg

strona od kolektora

20091230003.jpg

4. wąż od chłodnicy wyginamy sobie w drugą stronę i zaczepiamy o coś, żeby nam się nie plątał przy pracy :cool1:

tak to wygląda w trakcie zabiegu

20091230014.jpg

5.Żeby nam było łatwiej odkręcamy filtr paliwa. Na zdjęciu widać już sam kosz wraz z poluzawaną śrubą i nakrętką.

20091230015.jpg

6. Wyjęcie filtra na bok, ułatwia nam dostęp do 2 śrub które dzielą nas od wymiany napinacza.

Pierwsza śruba to ampul, bodajże 8. Jest to śruba która pozwoli nam na odkręcenie wiskozy. Potrzebna do tego będzie nam jeszcze "żabka" którą przytrzymujemy sobię miejsce między wiatrakiem a rolką wiatraka (na zdjęciu taki rdzawy kolor) .Śruby 8 ampulowej "szukamy na macanego" Z tyłu pod alternatorem.

20091230008.jpg

7. Kiedy wiatrak się odkręci, wpychamy go w stronę chłodnicy co umożliwi nam wyjęcie napinacza.

8. Odkręcamy śrubę mocującą napinacz do bloku silnika. Używamy do tego klucza nasadowego, chyba 16 :decayed: .

Śruba znajduję się w miejscu obok śruby mocującej wiatrak.

20091230007.jpg

9. Po odkręceniu w rękach mamy to :kox::decayed:

20091230010.jpg

10. przy okazji sprawdzamy jak się ma nasze łożysko na alternatorze.

Do tego używamy specjalistycznego narzędzia jakim jest śrubokręt :cool1: .

Wkładamy śrubokręt perzez korus alternatora zachaczając o wiatrak. A następnie poruszamy rolką alternatora. Jeżeli w jedną stronę się kręci a w drugą już nie to sprzęgiełko jest ok. Podobno gdy pada sprzęgiełko, to rolka alternatora strasznie szarpie pasek klinowy i trzęsie silnikiem :mysli:.

Fotka jak sprawdzałem łożysko alternatora

20091230012.jpg

Po sprawdzeniu wszyskiego składamy wszyskto do kupy i montujemy nowy pasek. Nestety nie robiłem zdjęć wymiany paska ponieważ wymieniałem go tydzień temu i nie musiałem go zdejmować bo nie miał żadnych śladow zużycia.

Dziękuje sredecznie Lukas 4334 za pomysł wymiany paska bez wyciągania alternatora, a tym bardziej demontażu całego przedniego pasa, który okazał się bardzo skuteczny

Przepraszam wszystkich za jakość zdjęć ale miałem tylko aparat w telefone, na dodatek z noki e61i 2 megpixy i bez lampy :kox::polew:

Mam nadzieję, że choć odrobinę to ułatwi komuś pracę i namawiam do samodzielnego działania przy swoich aczwóreczkach

Opublikowano

Robota pierwsza klasa :good:

Napewno jest to bardzo przydatny watek i super opis, miejmy nadzieje ze nie jednemu pomorze :hi:

Miło mi ze mogłem komus pomóc !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :a4fan:

Opublikowano

foto z rezania na pewno sie przyda :good: zwłaszcza zę AFN i AVG to praktycznie te same silniki :wink4:

Opublikowano

Ja miałem identyczny przypadek, dzień przed świętami pękł mi pasek, wymieniłem ale okazało się że też mam padnięty napinacz. Ja to robiłem bez spuszczania płynu i odpinania węży, wyjąłem alternator. A co do sprzęgiełka na alternatorze to radziłbym sprawdzić też luz wzdłużny na łożysku, bo moje działa tak jak opisujesz ale ma ww opisany luz i też strasznie huczy i trzęsie pasek co przenosi się na cały silnik.

Opis :good:

Pozdrawiam!!!

Opublikowano

a wyciągałeś kolego alternator? Bez tego boję się odkręcać tą śrubę od wiskozy

Opublikowano

Ja nie wyciągalem alternatora.

a wyciągałeś kolego alternator? Bez tego boję się odkręcać tą śrubę od wiskozy

Czego się boisz :decayed: ? Dasz radę sam to ogarnąć :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...