Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Rozsadzilo filtr oleju po mroznej nocy


krislewy

Rekomendowane odpowiedzi

po odpaleniu auta rano po mroźniej nocy rozsadziło filtr oleju zawiozłem auto do mechanika wymienili filtr nadal oleju auto odmarzło w warsztacie i chodziło normalnie , następnego ranka to samo przy ok -13, po następnej wymianie filtra i oleju mrozy były słabsze -4 ( 2-3s wyższe obroty i nierówna praca ) i auto normalnie jeździlo do następnych większych mrozów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpaleniu auta rano po mroźniej nocy rozsadziło filtr oleju zawiozłem auto do mechanika wymienili filtr nadal oleju auto odmarzło w warsztacie i chodziło normalnie , następnego ranka to samo przy ok -13, po następnej wymianie filtra i oleju mrozy były słabsze -4 ( 2-3s wyższe obroty i nierówna praca ) i auto normalnie jeździlo do następnych większych mrozów

ło matko, rzepakowy nalałeś??? :shocked: :shocked: :shocked::polew:

ewidentnie olej nie spelnia zadnych norm lub masz wode w misce olejowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozsadzanie filtra oznacza za wysokie cisnienie w układnie smarowania przyczyn moze byc pare zaciety zawor bezpieczenstwa w pompie za gesty olej ewnetualnie ktos moze kiedy grzebal przy pompie olejowej albo przy panewkach

ale po wymianie też by miał jakieś dziwne objawy,a chodził normalnie.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja bym sprawdził chłodniczkę oleju, bo tu może być problem z regulacją ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej valvoline max life, zdjec filtra nie mam wygiety byl przy podstawie straci oś symetrii jak mechanik go odkrecal to jak jajko,powiedzial ze pierwszy raz cos takiego widzial i nic mi nie zrbil tylko skasowal. teraz mam to samo nie wiem juz co robic nie trafilem jeszcze na dobrego mechanika najchetniej sam bym sie zabral za robote ale nie potrafię. dzieki za podpowiedzi moze znajde jakiegos co mi to zrobi jak go troche naprowadze [br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 20:34_________________________________________________dodam ze jak nie ma duzych mrozow to auto dziala normalnie czasami na P obroty delikatnie faluja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z jakiej firmy masz filtr oleju ,kiedyś mechanik z serwisu VW powiedział mi że niektóre zamienniki nie wytrzymują ciśnienia oleju .

Mechanicy idą często na łatwiznę przy wymianie oleju – odsysają olej przez bagnet ,stosują najtańsze zamienniki filtrów oleju ,olej leją z beczki która stoi na zewnątrz .Oczywiście mówią że wymiana się opłaca kosztuje tyle co olej w sklepie .Jeśli nie jesteś pewny oleju który wlał Ci mechanik i chcesz zrobić to sam to kup porządny olej LM lub Motul ( na forum masz sprawdzonych sprzedawców ) dodatkowo przed wymiana zastosuj środek do czyszczenia silnika .Filtr oleju Mann , Knecht lub orginalny z serwisu – na czas płukania silnika zastosuj tańszy filtr .Dodatkowo sprawdź drożność odmy. Ważnym czynnikiem na olej jest też temperatura silnika musi wynosić 90 stopni C (przy tej temp. Z oleju odparuje woda ) .

Z własnego doświadczenia wiem ze olej 10W40 przy temp. -25stopni C ma konsystencje smoły dlatego stosuje oleje syntetyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia wiem ze olej 10W40 przy temp. -25stopni C ma konsystencje smoły dlatego stosuje oleje syntetyczne

Bardzo ciekawe, ale się z tym nie zgodzę, gdyby miał taką konsystencję, to w życiu byś nie odpalił auta. Według Twojej tezy, to 15W40 jest o konsystencji....no nie wiem, tutaj to już przejdzie w ciało stałe, a przecież kupę samochodów jeździ na takim oleju w niższych temperaturach.W północnej Rosji myślicie że maja oleje syntetyczne ? A ich samochody muszą sobie radzić z mrozami powyżej 35 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już kolega wspomniał zacina ci się zawór bezpieczeństwa i pompa daje za duże ciśnienie, możliwe że poprzedni właściciel nie zmieniał oleju długo wtedy tak się robi ponieważ zawór zapcha się brudem, to by tłumaczyło wszystko gdyż na zimnym rozwala bo gęstszy olej ma problemy z przepływem i zawór się zacina, natomiast przy temperaturze powyżej zera zawór może nie działa w 100% ale działa na tyle by ciśnienie nie rozwaliło filtra... co do oleju to nie zgodzę się z kolegami ponieważ w dobrym silniku olej mineralny nie ma prawa wyrządzić takiej szkody, silnik będzie miał problem z rozruchem ale to tyle problemów, sprawnego, nie zapchanego zaworu nie zablokuje. Nie wiem jak masz montowany zawór bo nie widziałem go w tym silniku ale możliwe że zawór wystarczy wyczyścić, ale trzeba będzie sprawdzać ciśnienie czy na bank będzie wszystko grało, wiadomo najlepiej wymienić w ASO, wszystko zależy od portfela ;) pozdrawaim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaw auto u mechanika na noc, niech mechanik podepnie manometr do cisnienia oleju i wtedy ruchomcie silnik, bedzie widac co sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...