zaku2_88 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Witam ma problem takiego typu, że pływają mi obroty na biegu jałowym na benzynie, a na gazie jest o niebo lepiej ale jest taka jakby dziura przy nagłym wciśnięciu gazu. Sadząc z tego, że mam gaz Stag- 300 to podłączyłem interfejs i patrząc na wskazania sondy to praktycznie nic sie z nia nie dzieje a powinna chyba falować na wykresie a tu pokazuje napięcie 1.22-raz na jakiś czas przeskoczy na 1.18 na benzynie. Na gazie pokazuje 1.08V 1.18V ale tez to nie ma charakteru oscylacji. Zdziwiłem się jak odłączyłem przepływke, silnik równiej chodzi na benzynie a na gazie to już rewelacja i dziury tez nie ma przy dodaniu gazu. Patrząc jeszcze na tym gazowym komputerze przy pracy silnika na benzynie przy podłączonej przepływ czasy wtrysków na cylindrach wynoszą ok 6.4 ms na każdym (wtedy nie równo pracuje) natomiast gdy odłączę przepływke to czasy sie wynoszą ok 5 ms (silnik pracuje równo). Trochę tego dużo ale może ktoś mi pomorze prosze ;(
kaczmar13 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 kup preparat do czyszczenia przepływek firmy CRC (ja takiego używałem) wyczyść przepływkę i zobacz czy będzie różnica... ja w swojej ADR przerabiałem ten temat i pomogło do tego może czyszczenie przepustnicy by się przydało
zaku2_88 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Już to robiłem i dalej to samo się dzieje ;(
mstan Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Witam "gdy odłączę przepływke "(silnik pracuje równo)" Myślę że czeka Cię wymiana przepływki. Może masz jakiegoś kumpla od którego mógłbyś dla pewności podmienić ją.Mógłbyś także sczytać błędy VAG-iem. Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Jeżeli masz takie wskazania sondy to też nie pracuje dobrze. Dzieje się tak też na zimnym silniku? - wtedy sonda jest ignorowana Przepływomierz wyczyść jakimś specyfikiem, możesz nawet nitrem spróbować,ale można też bardzo szybko jeszcze bardziej to spieprzyć-to delikatna elektronika.
zaku2_88 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Dodam,że czyściłem przepływomierz ale drucików nie uszkodziłem. A odnośnie tej sondy to dlaczego nie oscyluje, czyżby też uszkodzona? jaki wogóle mam rodzaj (i jaki zakres napięć) tej sondy bo wiem, że jest jescze UEGO prądowa [br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 22:39_________________________________________________Jeszcze tego nie sprawdziłem na zimnym ale z tego co wiem to pracuje troche lepiej ale na ssaniu też delikatnie kiwa silnik co czuć wewnątrz auta.
ROBERT Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Dzieje się tak na zimnym silniku? Sonda wtedy jest ignorowana. Poza tym taki przebieg sondy oznacza że pracuje źle. Po rozgrzaniu musi oscylować między 0.1V - 0.9V[br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 22:42_________________________________________________Poza tym jak wygląda spalanie?
zaku2_88 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 To w takim razie to może wina sondy dlatego te obroty tak pływają a po odpięciu przepływomierza silnik przechodzi w stan awaryjny i nie korzysta z sondy już sam nie wiem pewnie się mylę ale taka myśl mi się nasunęła.[br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 22:46_________________________________________________Samej benzyny mimo, że jeździ się na gazie i tylko trzeba czekać aż się rozgrzeje to może 3 km się przejedzie na benzynce to potrafi nawet trochę ubyć z baku
ROBERT Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Silnik nie przechodzi w stan awaryjny po odpięciu lmm. Chodzi mi o to że na zimnym silniku (kilkadziesiąt sekund) sonda jest ignorowana, wskazania sondy na rozgrzanym silniku takie jak opisujesz są troszkę dziwne-nie jest to 0.18V-0.22V??? Kiedy wymieniałeś świece,kable WN?[br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 22:51_________________________________________________Proponuję pojeździć teraz na samej benzynie i szukać przyczyny[br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 22:52_________________________________________________Jeszcze odnośnie czasu wtrysku u mnie na zimnym to coś koło 3.6 ms , a na ciepłym 2.06 ms
zaku2_88 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Nie wiem jak to jest w Stagu mieżone ale z tego co pokazuje to pisze 1.18 - 1.22 ale dodam, że na wykresie nic nie oscyluje a chyba powinno.[br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 22:56_________________________________________________Nie wiem ale u mnie zaraz po odpaleniu pokazuje ok 9 ms z podłączoną przepływka[br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 22:58_________________________________________________Świece i kable były wymieniane jakieś 4 miesiące temu oczywiście NGK i przewody Beru [br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 23:00_________________________________________________Tylko dlaczego po odłączeniu przepływomierza problem z obrotami i dziurą przy dodawaniu gazu znika, to mnie zastanawia
ROBERT Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Według mnie 1.18V-1.22V to sonda "informuje ECU o bardzo bogatej dawce paliwa" kiedy robiłeś ten pomiar tzn. na zimnym czy ciepłym silniku? Sprawdź jeszcze raz na silniku rozgrzanym do 90oC i tylko na benzynie. Są jakieś błędy? Wskazanie średnie sondy powinno wynosić 0.45V - dawka stechiometryczna tzn. idealna, oczywiście uśrednienie przebiegu sinusoidalnego owej sondy[br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 23:03_________________________________________________Zrób logi dynamiczne przepływki, ale tylko na Pb. W granicach odcięcia powinna wskazywać ~80% mocy silnika tj. Ty masz 125PS czyli powinna wskazać ok 100 g/s
zaku2_88 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 pomiar robiony był na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach i podczas jazdy zarówno na benzynie i na gazie z tym, że na gazie pokazuje w innym przedziale 1.08- 1.18 ale też nie oscyluje Skoro sonda daje sygnał, że ze b bogato to skad tak duży czas wtrysku?[br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 23:09_________________________________________________I tu jest właśnie problem bo cały czas odczytuje te dane o napięciu sondy i czasu wtrysku benzyny z komputera gazowego bo nie mam kabla, żeby podłączyć VAG-a. Jeżeli chodzi o te logi to mam na jedym biegu przeciąnąć go do odcinki?
ROBERT Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Jest opisane jak się robi logi [br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 23:16_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html Ty zrób peóbę dynamiczną w tych grupach w których masz wskazania z przepływki, ale tylko na benzynie
zaku2_88 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Czyli w niedługim czasie będę musiał się zaopatrzeć w kabel A jeszcze zapytam czy ta przepływka może być uszkodzona nawet jak te druciki są na swoim miejscu?
ROBERT Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Czyli w niedługim czasie będę musiał się zaopatrzeć w kabel A jeszcze zapytam czy ta przepływka może być uszkodzona nawet jak te druciki są na swoim miejscu? TAK Jeżeli po odpięciu lmm silnik chodzi dużo lepiej to na bank jest padnięta. Popytaj o lmm tych kolegów http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t30793.0.html;highlight=tom77 http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t92386.0.html;highlight=rtocki Osobiście polecam Roberta[br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 23:27_________________________________________________A tu jeszcze odnośnie sondy, przebieg moich sond: sonda przed katem sonda za katem
zaku2_88 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zapytam ale z tego co się oriętuje to przepływka nie należy do tanich części tym bardziej że chyba mnie czeka wmiana dwu masa ;([br]Dopisany: 06 Styczeń 2010, 23:32_________________________________________________I tutaj widać, że sondy pożądnie działają Nie to co u mnie
ROBERT Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Przypuszczam że masz z BOSCH'a koszt ~400PLN, a od naszych kolegów z forum zapewne dużo taniej (mam kumpla w "Auto Partner") i chciał mi załatwić już nie pamiętam dokładnie ale coś ~200PLN
zaku2_88 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Z tego co pisze na nim to Hitachi
MÓwca Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Miałem podobne problemy z przepływką i sondą (tylko benzyna): Miałem objawy braku mocy i bardzo małego spalania (poniżej 7l/100km) nie było żadnych błędów na Vagu ale w bloku pokazywał cały czas wartość 70g/s niezależnie od otwarcia przepustnicy. Po odłączeniu przepływki moc i spalanie wróciło lecz nie było wolnych obrotów. - sprawdź (na wszelki wypadek czy masz na lince od przepustnicy wybrany luz, jest regulacja) to może być efekt opóźnienia przy dodawaniu gazu Piszesz : "Zdziwiłem się jak odłączyłem przepływke, silnik równiej chodzi na benzynie a na gazie to już rewelacja i dziury tez nie ma przy dodaniu gazu. smiley " - tzn silnik na benzynie po odłączeniu przepływki trzyma Ci wolne obroty? - Vag pokazuje jakieś błędy? - przepływka może być uszkodzona nawet jak "kabeliki są całe". - masz taką samą przepływka jak u mnie Hitachi (srebrny korpus z "czarnym plastikowym pudełkiem" najtrudniej ją dostać uważaj żebyś kupił właściwą w INTER CARS wołają za nią ponad 700zł) NIE KUPUJ BOSCHA. Przepływka jest nie rozbieralna (sam sprawdzałem ) pewnie temu taka droga. Na allegro nabyłem za 180zł ale ciężko trafić. - sondę masz raczej do wymiany wartości powinny być z zakresu około 0 - 1V na zapiętym biegu toczącym się aucie i odpuszczonym gazie powinno być 0V Sprawdź blok przepływki czy w ogóle są zmiany po otwarciu przepustnicy (nie musi być dynamicznie). Jak masz gaz i Staga 300 sondę,jej wymianę bym sobie darował i tak z niej nie korzysta. [br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 02:06_________________________________________________w jakim zakresie falują Ci te obroty? Jak czyściłeś przepustnice?[br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 02:11_________________________________________________W jakim zakresie Ci te obroty falują? Witam ma problem takiego typu, że pływają mi obroty na biegu jałowym na benzynie, a na gazie jest o niebo lepiej ale jest taka jakby dziura przy nagłym wciśnięciu gazu. Sadząc z tego, że mam gaz Stag- 300 to podłączyłem interfejs i patrząc na wskazania sondy to praktycznie nic sie z nia nie dzieje a powinna chyba falować na wykresie a tu pokazuje napięcie 1.22-raz na jakiś czas przeskoczy na 1.18 na benzynie. Na gazie pokazuje 1.08V 1.18V ale tez to nie ma charakteru oscylacji. Zdziwiłem się jak odłączyłem przepływke, silnik równiej chodzi na benzynie a na gazie to już rewelacja i dziury tez nie ma przy dodaniu gazu. Patrząc jeszcze na tym gazowym komputerze przy pracy silnika na benzynie przy podłączonej przepływ czasy wtrysków na cylindrach wynoszą ok 6.4 ms na każdym (wtedy nie równo pracuje) natomiast gdy odłączę przepływke to czasy sie wynoszą ok 5 ms (silnik pracuje równo). Trochę tego dużo ale może ktoś mi pomorze prosze ;(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się