Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej ATF do skrzyni tiptronic [JAX] 6HP19 / 6HP19A 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, w moim tiptronicu typ JAX 6-biegów zalany jest olej ATF nr wg. etki to bG 060 162 A2 zielony - czy, ktoś jest w stanie dokładnie stwierdzić jakie oznaczenie ma wg. specyfikacji producenta ? Nigdzie nie mogę znaleźć info na ten temat, w aso życzą sobie 200 zł / litr :blink: a do skrzyni na wymianę dynamiczną wchodzi 9L ;(

Opublikowano

ASO samo nie wie co ma lac...

u nas kosztuje 160 zł za litr... i jest niebieski. mozesz sprawdzic na stronie ZF a . model naszej skrzyni to 6hp19A - to A oznacza ze mamy quattro i tam jest wymagany olej lifeguard6 PLUS. w przeciwienstwie do oleju zółtego lifeguard6 ale bez plusa ktory sluzy w identycznych skrzyniach w bmw i jaguarze.

przerabialem ten temat rok temu i lipa na maksa. w kazdym razie prosto od ZF jest chyba troche taniej.

ogolnie to ja troche zaczarowalem z tym olejem, ale ni polecam takich eksperymentow przy wymianie. bo nie wiadomo czy oleje sa ze soba mieszalne.

moja skrzynia byla wyjeta i rozebrana bo cos tam trzebabylo wymienic i zdecydeowal sie zalac olejem bez plusa, czyli takim jak w BMW. koszt o ponad polwe mniejszy, skrzynia lata az milo. bo w sumie chyba tylko audi wymyslilo sobie drozszy olej zeby przycinac na klientach...

mam gdzies karty ZFa specyfikacji olei do poszczegolnych automatow. mamy identyczne skrzynie wiec jak cos to pytaj..

edit.

jak wiadomo ani audi ani nawet ZF nie produkuja oleju... gdyby ktos mial potwierdzone info co to jest za olej, czyjej produkcji i jakiej specyfikacji to by bylo za***iście cenne info.

Opublikowano

Tak, dziękuję olo_gda czytałem Twoje wiadomości, sporo się z nich dowiedziałem :good: Mam karty olejów ZF i DTRkę skrzyni.

Jednak postanowiłem też po drążyć temat tego oleju. ZF zaleca w tej skrzyni (w odróżnieniu od starych tipów, gdzie wymiana zalecana jest co 60-80 kkm) dynamiczną wymianę oleju po 120kkm przebiegu, więc mam jeszcze trochę czasu, a statycznej wymiany nie chcę robić. Masz rację, że JAX to 6HP19A a olej do niej wg. ZF to LifeGuardFluid6+, który wg. aso opisany jest jako bG 060 162 A2. Z tym, że na stronach handlowych ZF http://www.tsgparts.net/index.php?p=catalog&parent=72&pg=1 jest dostępny tylko Fluid6 a ten z plusem nie występuje w sprzedaży. Nie sądzę, aby ZF samo produkowało olej, więc raczej ktoś im go dostarcza, tylko kto ? Esso, jesli tak to jakie ma oznaczenie producenta ?

EDIT:

W specyfikacjach ZF jest napisane, że ten olej jest przeznaczony tylko do skrzyń stosowanych w AUDI pomimo tego, że w BMW i jagach też są te same skrzynie, więc pewnie tego się aso trzyma i nie podają innych zamienników.

EDIT 2:

Niektóre źródła podają, że ZF podobnie jak audi nie zaleca wymiany oleju w skrzyniach 6HP:

http://jaguarforums.com/forum/archive/index.php/t-7072.html

można sobie przetłumaczyć przez google, więc nie będę się rozpisywał.

Opublikowano

:wallbash: sorki dopiero spojrzalem na nicka i skojarzylem ze pisalismy na PW na ten temat i w sumie sie powtarzam. ale moze komus sie przyda....

z tym niewymienianiem oleju to oczywiscie jawnie leca w kulki, bo zobaczysz ze nawet Twoj olej po kolo 100 bedzie bedzie wygladal duzo gorzej niz ten ktory wlejesz.

ja planuje wymieniac co 60tys. ale na szczescie nie musze lac oleju z ASO bo jezdze na tym bez plusa;]

nie chce siac zametu ale jak rok temu drazylem ten temat to praktycznie nikt nic nie wiedzial. wszedzie bylem albo pierwszym klientem z 6biegowym tipem albo jednym z pierwszych...

wyczyytalem gdzies nawet ze ten olej z plusem jest z jakims dodatkiem tylko, dolewanym specjalnie dla audi.

a dwoch ASO wmawiano mi nawet ze olej to jest zółty, ten bez plusa a ten niebieski to tylko dodatek stosowany jak skrzynia niezbyt miekko redukuje biegi... mowili to z przekonaniem, ale poza ASO nikt mi tego nie potwierdzil wiec pewnie to jakis ich wymysl. wtedy nikt nie wiedzial jaki olej powinien byc a generalnie tak z glowy strzelali. jedni ze ten zolty, inni niebieski. sam nie wiem czy gdzies w aso nie dolewaja czego popadnie bo spec od skrzyni mowil ze widywal zielony olej w tych tipach. a to moze byc tylko wynik zmieszania niebieskiego Plusa z zóltym "bezplusem"...

moim zdaniem ten super olej dla audi to zwykly marketing i naciaganie klienta. ZF w polsce z tego co wiem ma ofercie olej z plusem. w kazdym razie mial w zeszlym roku. ale nie byl dostepny od reki. stad moje kombnacje. ...

przez wszystkie mozliwe zrodla nie udalo mi sie doweidziec jki to olej, znaczy kto go produkuje. sugerowano mi ze shell ale kolory sie nie pokrywaja i ciezko okresli czy parametry mial miec zbierzne.... nie ryzykowalbym czegos co nie jest zatwierdzone przez ZFa do tej skrzyni.

----------

na tej stronie co podales to chyba tylko dystrybucja na ameryke jest. a tam chyba nasza skrzynia nie wystepuje, bo jest tylko w audi i tylo w dieslach, ktore nie sa tam sprzedawane. bo w tym drzewku z modelami nie ma wogle naszej skrzyni z literka A, na koncu...

Opublikowano

Z rekomendacji wynika, że może być to właśnie Dexron VI :good::

http://www.kroon-oil.com/en/products/catalogue/seg_aut/krgo/610/automotive/kroon-oil-gear-oils/atf-dexron-vi/tab-aanbevolen-voor/

tylko czy na pewno, warto by było potwierdzić u wiarygodnego źródła :mysli:. bo różnica w cenie między nim a tym z numerkami audi kolosalna :kox:

Tylko widzę, że jest dwóch producentów takiego oleju :mysli:

1. Kroon Oil BV - Holandia

2. Petro-Canada

Opublikowano

Z rekomendacji wynika, że może być to właśnie Dexron VI :good::

http://www.kroon-oil.com/en/products/catalogue/seg_aut/krgo/610/automotive/kroon-oil-gear-oils/atf-dexron-vi/tab-aanbevolen-voor/

tylko czy na pewno, warto by było potwierdzić u wiarygodnego źródła :mysli:. bo różnica w cenie między nim a tym z numerkami audi kolosalna :kox:

Tylko widzę, że jest dwóch producentów takiego oleju :mysli:

1. Kroon Oil BV - Holandia

2. Petro-Canada

jakby gdzie wyczarowac kogos kto ma tego Dextron VI to moznaby porownac. mam gdzies chyba troche tego ORI oleju z audi, moznaby chociaz zobaczyc na oko czy maja podobne kolory i wlasciwosci....

bo jakos tak DEXTRON zawsze niby sam siebie polecal do tiptronikow a jednak nie byl to olej rozlewany w butle audi...

podejrzewam ze olej pewnie by sie srpawdzil w naszych skrzyniach, tylko pytanie czy jest to ten sam olej co w ASO a jezeli nie to czy jest mieszalny z ORI olejem... bo w tym caly problem.. pewnie such skrzynia zalana innym olejejm jakos sobie poradzi. ale mieszanka nawet resztek starego oleju z innym to moze byc nieszczescie..

Opublikowano

Mieszania na pewno bym nie ryzykowal, jeśli już to tylko wymiana dynamiczna całego oleju. Na oko to tez watpliwe porównanie, bo kolory już się nie zgadzają, Dexron VI jest czerwony a asowski zielony.[br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 06:27_________________________________________________Takie info nt. skrzyń 6HP znalazłem, niestety nie dotyczy dokładnie naszej skrzyni 6HP19A, ale kierunek zamiennika oleju już jest :)

http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skrzynia-automatyczna-zf

Natomiast wg tej tabeli do 6HP19A zalecany jest ZF LifeGuardFluid8 :blink: :

http://www.prnd.pl/porady/oleje.htm

Tutaj info, że dostawcą oleju do skrzyń dla ZF jest Shell:

http://www.just-auto.com/ia.aspx?id=2403

Opublikowano

literówka na 100% , bo numery OEM takie same jak w hp26...

Olej w mojej skrzyni wg. ETKI ma dokładnie takie same literki jak przy ich LifeGuard Fluid 8 czyli audi numer G 060 162 A2.

Opublikowano

G 060 162 A2

sorki ze dopiero teraz odpisuje ale malo czasu ostatnio.

to jest dopeiro numer z tym Lifeguard8... nawet nie wiem jak to wytlumaczyc, ale specjalnie odpalilem ETKE ktora mam na starym kompie i tam ostatnie aktualizacje sa tak z konca 2008 roku i tam numer ktory podales wogle NIE ISTNIEJE :blink: :blink:

jestem pewien ze kiedy szukalem rok temu oleju do mojej skrzyni to nie bylo czegos takiego jak 8 i nie bylo takiego numeru w ETCE bo wybor byl tylko pomiedzy tym z plusem i bez plusa, czyli audi kompletnie sie zakrecilo i w miedzyczasie wprowadzilo nowy olej ??? :kox: :kox: ktory nie istnial w momencie wprowadzenia skrzyni ???

SZOK....

Opublikowano

Czyli generalnie jaki potrzeba olej do takiej skrzyni bo ja taką mam i napewno jest go zamało w skrzyni u mnie

i ile kosztuje litr tego oleju i czy jakbym miał zamiar wymienic cały olej na nowy to ile dokładnie litrów wejdzie i czy jakiś filtr tam trzeba i ile kosztuje

Opublikowano

w b6???

to masz multitronic....

ale wtey nie masz Q..

mozesz mmniej tajemniczo sie wypowiadac? bo b6 to jedynie w s4 moglabyc taka skrzynia.

Opublikowano

no mam v6 180ps quattro i tiptronik , na gałce jest P,R,N,D,S i w bok + i - , no i naliczyłem 6 biegów jadąc, no chyba że coś żle licze

Opublikowano

no i tu jest mały problem bo licznik buchneli z auta wsadziłem od manuala kolega niewiedział zreszta jak i ja jaka skrzynia wkodował te 5 biegów na licznik jak przełącze na to to teraz niemapietam czy na 2 czy na 3 wchodzą dwa biegi

Opublikowano

na 3 jest zapewne uczucie podwojnego biegu bo wtedy zapina sie lock-up na stale i zanika efekt polsprzegla.

tak czy inaczej ten temat nie dotyczy Twojej skrzyni a o oleju do TIPa 5biegowego mozesz spokojnie doweidziec sie na forum.

nie wiem czemu piszesz ze oleju jest malo , ale gdybym chociaz mial takie podejrzenie to nie odwazylbym sie zrobic nawet 5kilometrow .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...