Chowix Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Witam, mam taki problem pierwszy problem dotyczy jazdy na gazie, a drugi znikającego płynu chłodniczego. Zacznijmy od pierwszego.. mam instalację gazową od '07 roku auto ma ~230 000 przebiegu.. I od niedawna mam problem z gazem.. Zapalam na PB auto rozgrzewa się do stałej temperatury zmieniam na gaz i jadę.. przejeżdżam niewiele po czym silnik ma brak mocy i gaśnie.. odpalam go na PB (około 5 min palenia go) odpala i jadę na PB nie dzieje się nic.. Drugi mój problem dotyczy płynu chłodniczego.. Otóż czy instalacja gazowa ma jakiś wpływ na ucieczke płynu chłodzącego silnik ? czy przewody są poprowadzone także do instalacji gazowej ? Dodam że wycieków po pozostawieniu auta w garażu nie ma, mechanik przekazał że dostaje wysokiego cisnienia i raz na jakis czas ucieka.. 2 powiedział że uszczelka pod głowicą, ale to by musiał być spadek mocy nie ? 3 sprawa czy to może być problem akumulatora bo jest do wymiany bo za słaby jest na te auto.. dodam i jest 48aH wiem smiech na sali.. Oczywiście niedawno zakupiłem go i wymieniam w nim niebawem rozrząd i akumulator wraz z olejem i filtrami Nie znam się na instalacji gazowej oraz na silniku autka.. Prosiłbym o pomoc..
Miszka82 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 sprawdz instalację to po pierwsze, kiedy wymieniałeś filtry i byłeś na regulacji - przeglądzie ? no bo jak na pb jedzie normalnie to wina gazu, z uciekaniem płynu to pewnie powiedzą, że uszczelka pod głowicą choć nie koniecznie, miałem ''podobny przypadek'' ubywało płynu chłodniczego i falowały obroty(wymiana czujnika temperatury cieczy pomogła - obroty sie ustabilizowały i nie pije płynu chłodniczego) a jak z temperaturą ? akumulator słaby ale to nie jego wina
Chowix Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2010 Co do temperatury to ogólnie 90 C ale płyn jak zniknie to 100-110 i kończę jazdę bo nie ryzykuje.. :/ z falowaniem obrotów to głównie na gazie mam.. przegląd tech mam na luty a regulacja gazu nie wiem bo nie przekazano mi tej informacji :/
Miszka82 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Co do temperatury to ogólnie 90 C ale płyn jak zniknie to 100-110 i kończę jazdę bo nie ryzykuje.. :/ z falowaniem obrotów to głównie na gazie mam.. przegląd tech mam na luty a regulacja gazu nie wiem bo nie przekazano mi tej informacji :/ to w pierwszej kolejności wizyta u gazownika
Chowix Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2010 A co do ucieczki płynu to może być uszczelka pod głowicą i czy to można sprawdzić po korku od oleju ? bo na korku od oleju mam białe plamki ? Bo olej na bagnecie jest ciemny.. a na korku są plamki zdjęcie niżej..
Miszka82 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 takie nalot robi się gdy jest walnięta uszczelka
Chowix Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ale dodam że olej w bagnecie jest ciemny... wiem olej i woda sie nie miesza ale wg mnie to tam sa takie tarcia ze musi sie zmieszać i na korku ino jest tak a w bagnecie ciemny olej :/ może sie tak dziać np olej 2letni mineralny ? Bo dopiero co kupiłem to auto.. :/
Miszka82 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ale dodam że olej w bagnecie jest ciemny... wiem olej i woda sie nie miesza ale wg mnie to tam sa takie tarcia ze musi sie zmieszać i na korku ino jest tak a w bagnecie ciemny olej :/ może sie tak dziać np olej 2letni mineralny ? Bo dopiero co kupiłem to auto.. :/ to co pokazujesz wygląda na uszczelke, mianowicie nalot na korku wlewu oleju, znikający płyn chłodniczy.... a sprawdz jeszcze zbiornik wyrównawczy, czy są tam takie tłuste plamy (oczka) i czy nie czuc benzyną z niego ? to co piszesz o tym, że auto ma stary olej raz spotkałęm się z taką sytuacją, że był podobny nalot na korku ale wiem, że tamto auto nie jeździło trochę czasu więc coś w tym może być ale reszta objaw sprawdz ten zbiornik wyrównawczy
Chowix Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2010 Tz ja go zakupiłem w listopadzie i jeżdżony był trochę i znikło 1.5 zbiornika czyli 1 cały i puzniej dolałem 5 i tez znikł.. Dostałem tez info ze na przewodach może uciekać (np przy instalacji LPG na złączkach)... a tu zdjęcia no i mam dylemat co do uszczelki.. Spory koszt tego.. A najgorsze jak to nie będzie to
Bogumił Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 A ja myślę, że jak by się dostawał płyn chłodniczy to powinien wzrastać poziom oleju odczytywany na bagnecie, a co do tego nalotu to w samochodach napędzanych gazem taki efekt może się pojawiać, z powodu samego spalania gazu. Miszka82 co masz na myśli że "przestał pić płyn chłodniczy - bo u mnie znika płyn chłodniczy, aczkolwiek ostatnio wymieniłem korek od zbiornika wyrównawczego i jak na razie nie zaobserwowałem ubywania płynu.
Miszka82 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 A ja myślę, że jak by się dostawał płyn chłodniczy to powinien wzrastać poziom oleju odczytywany na bagnecie, a co do tego nalotu to w samochodach napędzanych gazem taki efekt może się pojawiać, z powodu samego spalania gazu. Miszka82 co masz na myśli że "przestał pić płyn chłodniczy - bo u mnie znika płyn chłodniczy, aczkolwiek ostatnio wymieniłem korek od zbiornika wyrównawczego i jak na razie nie zaobserwowałem ubywania płynu. Podnoszenie się poziomu oleju może być spowodowane częstym zapalaniem i gaszeniem silnika oraz pokonywaniem często krótkich tras, np w mieście.co do uciekania płynu, miałem podobnie, uciekał płyn i falowały obroty, też był podejrzenie uszczelki pod głowicą, a okazało sie że po wymianie czujnika temperatury cieczy chłodzącej wszystko wróciło do normy - obroty sie ustabilizowały a płyn przestał ubywać. Wracajac do tematu Chowixa...na czym sprawa stoi ? Zadziałałes coś ?
Chowix Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 Na dziś mam wizytę i ma sprawdzić mi co dokładnie mu dolega.. Do wymiany mam także rozrząd i olej to myślę że po drodze sprawdzi wszystkie przewody.. Co do korka to też jeden mechanik mowił ze cisnienie jest wysokie i prawdopodobnie gdzies przeciska się w okolicach pojemnika.. No ale najgorsze jest to ze ucieka nie wiadomo kiedy i nie wiadomo gdzie.. Zobaczymy co on stwierdzi.. Jak będę miał już info to na pewno tu napisze A pytanie moje jeszcze co ja mogę oczyścić domowymi sposobami w instalacji gazowej ? Tz posiadam tylko podstawowe narzędzia Nie mam narzędzi specjalistycznych ani kanału.. (mialem i zasypałem bo nie potrzebny wrr) Jak narazie serdecznie dziękuje za pomoc wszystkim !
Chowix Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 No niestety wczoraj wizyty nie było (brak czasu mechanika) w poniedziałek - wtorek postaram się odpowiedzieć co powiedział mechanik Pozdrawiam
Lukas Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Takie naloty na korku i na bagnecie często pojawiają się jak auto mało lata było już o tym na forum.
Chowix Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 No i byłem u mechanika Jak na razie zrobił mi 4 wahacze góra.. z FEBI z robocizną 700zł a co do gazu to po majstrował podobno przy modulatorze i jak na razie śmiga powiedział że jest do wymiany.. co do nalotu to powiedział, że to od tego że auto stało.. Dziś w garażu zobaczyłem, że wyciekł płyn chłodniczy (czerwonawe zabarwienie) no i myślę ze gdzieś przewód jest źle dokręcony albo wycieka z pojemnika wyrównawczego.. W poniedziałek jadę go znowu oddać na wymianę rozrządu, oleju, akumulator i może na te wahacze.. :/ wycenił ze jeden wahacz 200zł (to całość 800zł + robota i stabilizatorki 100zł (2szt)) za rozrząd 300zł wymiana.. sporo kaski no ale trzeba włożyć żeby jeździć [br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 07:41_________________________________________________No co do LPG to odwiedziłem w końcu gazownika xP 50zł i kłopot z głowy wyczyścił nastawił i git w piątek wymiana kompletna rozrządu tj pasek rozrządu napinacz pasek pompy i pasek alternatora i pompeczka razem ? 305zł z przesyłką Tyle można zamknąć temat No i koniec dobrego ;/ !! Znowu auto gaśnie.. :/ zostawiłem go na 5h w temp -5*C i teraz nie jeździ na gazie nawet przy rozgrzanym silniku do 90*C
kichy Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Hm ja mam taki problem autko jak w opisie.Wymieniany króciec plastikowy gdyż był pęknięty i uciekał mi płyn chłodniczy.Ostatnio coś mi nie pasowało wskazywanie temp w takie mrozy i zerknąłem na zbiorniczek i po przejechaniu 2,5 tys km widzę taka oto ilość płynu :(Czy to jest normalne?Płyn raczej mi nie dolał oryginalny tylko jakieś zielone dziadostwo Dodatkowo jak jest dosyć zimno na dworze to auto ma problem przełączyć sie na gaz po prostu gaśnie podczas jazdy
dreamburn Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Jak bys mógł to napisz jaki Ci to mechanik robił w Raciborzu??
kichy Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 hmm nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale robiłem to u kozy,a co do tego płynu to chciałem czerwony g 12 ale mi powiedzial ze jak wcześniej był tez jakiś zielony to może lepiej nie zmieniać bo może to tylko zaszkodzić
Bogumił Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 Nie zaszkodzi jeżeli zielony zlejesz z układu chłodniczego i później wlejesz g12.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się