Bart-S Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2010 Jeśli nie chcecie pozbywać się szufladki można wywalić Cup Holder i dać angielską wersję ramki i przycisków Podejrzewam że ten wariant też odpada ? Przełącznik jest integralną częścią całego systemu - jego brak lub niesprawność na pewno jest diagnozowany (przy najbliższej okazji odłączę go i sprawdzę czy rzeczywiście tak jest ale skoro dwukabelkowy LED sygnalizujący wyłączenie poduszki pasażera generuje błędy to tutaj raczej będzie tak samo). Niesprawność systemu PDC objawia się stałym piskiem czyli automatycznie pozbywamy się funkcji czujników. Obawiam się że jedynym wyjściem będzie np. wrzucenie go na półke pod kierownicą - macie pole do popisu, można wymyślić sposób jak ładnie go przymocować Jeśli chodzi o schematy - z pomocą przychodzi ELSA, ja tylko przerabiam je i tłumaczę na potrzeby danej instalacji.
spiidy Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 ja chem zrobic w tym samym miejscu ale sam parktronic,, ale tak jak kolega czaki22 mówi , wytrą sie szybko [br]Dopisany: 21 Luty 2010, 10:41_________________________________________________mam dwa pytanka .. jak jest z malowaniem czujników ? mam zdezak z innego koloru czujnikami do malowania i nie wiem czy jakos je rozbierać.. oraz.. mam ori parktronic tył , montując przód omijam jakieś procedury czy kładę niezaleznie od tyłu przód bez jakiegoś ich łączenia?
Bart-S Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Opublikowano 9 Marca 2010 Spiidy - zanim w moim aucie pojawiły się czujniki z przodu miałem taką samą konfigurację jak ty (7X1 czyli PDC tył). Musisz przejść przez wszystkie etapy poradnika...
spiidy Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 a jak jest z malowaniem czujników ? jak prysną po nich lakierem to nie zatkają się i nie zmienią swojej "dokładności"?
Bart-S Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Opublikowano 10 Marca 2010 W ASO nowe czujniki są gruntowane - do malowania... Skoro takie ich przeznaczenie to znaczy, że ich siknięcie nie powinno powodować żadnych problemów
piotrcar Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 dzis bylem w aso i gosc powiedzial ze ten numer jest zly 8E1 919 281 5PR (wlacznik) i ten jest dobry 8E1 919 281b 5PR .wyglada na to ze cos sie zmienilo.Dostane go w poniedzialek to zobacze czy cos sie rozni
Bart-S Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Opublikowano 26 Marca 2010 Przepraszam - mój błąd... Na liście części powinno być 8E1 919 281 A. Przycisk 8E1 919 281 B to wariant z chromowym paskiem... 1
Bart-S Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Opublikowano 28 Marca 2010 Niestety nie wiem jak to dokładnie jest dla B7 Wg ETKI istnieje możliwość zakupu pomalowanych czujników... 7H0 919 275 D z dopiskiem 1QP (szary) albo VZM (czarny)
juri-gtd Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Dane dotyczące okablowania (10 przewodów): - 6x 360cm (>> adapter) - 2x 460cm (>> głośnik) - 2x 490cm (>> przełącznik) Oprócz tego osobno: - 1x 60cm (przełącznik PDC >> zegary) - 2x 30cm (masa włącznika i podświetlenia przycisku PDC >> uziemienie) a jaka jest długość przewodów od niebieskiej kostki w słupku A do wtyczki 10pin przy zderzaku przód bo tego nie mogę znaleźć pozdr.
Jarol Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Do B6 jest steronik o oznaczeniu 8Z0 919 283 A, czy mozna użyć też innego z B7 o numerze 8E0 919 823D czy ten sterownik będzie działał w B6???
Bart-S Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Tak - powinien działać. U mnie siedzi driver 8-kanałowy z B7 i działa bez problemu więc myślę, że ze swapem na 4-kanałowy sterownik z B7 także nie będzie problemu...
Arystokrata Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Do B6 jest steronik o oznaczeniu 8Z0 919 283 A, czy mozna użyć też innego z B7 o numerze 8E0 919 823D czy ten sterownik będzie działał w B6??? Moja mała uwaga... ale wydaje mi się ze ten sterownik z B7 o którym piszesz z końcówką D obsługuje tylko PDC tył więc jeśli chcesz rozbudować o przód musisz mieć sterownik z końcówką E czyli 8E0 919 283E pzdr.
street23player Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Witam zakupiłem sobie oryginalny parktronic na tył dokładka wraz z czujnikami i okablowaniem, sterownik, głośniczek. Wszystko już mam zamontowane zostało mi tylko to podpiąć wtyczkę 16 pinową do samochodu. Objechałem wszystkich elektromechaników u siebie i nikt niechce sie podjąć tego proponują mi jakieś zamienniki, ale ja wole mieć oryginał. Mam schemat i wszystko co potrzebne. Bart-S potrzebuje twojej pomocy WTYCZKA 16 PINOWA PIN Funkcja Kolor ============================= 1 - (+12V) (15) zasilanie modułu - czarno/żółty (sw/ge) 2 - Głośnik - biało/brązowy (ws/br) 3 - 4 - 5 - (AHK) HAK - szaro/czerwony (gr/ro) 6 - (RF)- wsteczny bieg, sygnał +12V aktywuje moduł- niebiesko/czerwony (bl/ro) 7 - 8 - (MASSE) Masa - brązowy (br) 9 - 10- Zasilanie Głośnika - biało/czerwony (ws/ro) 11- 12- (DIAG.)Diagnostyka (K-line) - szaro/zielony (gr/gn) 13- 14- 15- 16-
Bart-S Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Moja mała uwaga... ale wydaje mi się ze ten sterownik z B7 o którym piszesz z końcówką D obsługuje tylko PDC tył więc jeśli chcesz rozbudować o przód musisz mieć sterownik z końcówką E czyli 8E0 919 283E pzdr. Jarol pytał o driver 8Z0 - więc zrozumiałem, że chodzi o driver 4 kanałowy Bart-S potrzebuje twojej pomocy Zerknij na 3 ostatnie schematy w pierwszym poście - tam dołączyłem opis instalacji PDC na tył. Wiązka tylnego zderzaka: Sygnały PDC: Zasilanie:
street23player Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Dzięki za szybką odpowiedz Tylko że ja jestem kompletnie zielony i nie bardzo sie znam na tych schematach. Chodzi mi głównie o tę jedną wtyczkę 16 pinową. Gdzie mogę podłączyć ten 1 PIN zasilanie modułu (+12V), 12 PIN diagnostyka (K-LINE) i co mam zrobić z 5 PINEM (AHK) jeśli nie mam haka w samochodzie ?
Bart-S Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Pin 1 podłączasz do bezpiecznika nr 5 10A (jeśli nie miałeś PDC to trzeba będzie ten bezpiecznik dołożyć) Pin 12 do złącza diagnostycznego w pin 15 (to jest gniazdo obok wajhy do podnoszenia maski, trzeba zdjąć półkę pod kierownicą aby się do niego dostać (wyciągasz klapkę bezpieczników i odkręczasz 3 śruby 8 - jedna z boku i dwie pod spodem). Pinu nr 5 nie podłączasz wcale jeśli nie masz modułu haka. Przy czym jest to schemat dla A4 - z tego co widzę u Ciebie chodzi o A3? Więc system może zostać podłączony inaczej... Muszę to jeszcze sprawdzić...
street23player Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Pin 1 podłączasz do bezpiecznika nr 5 10A (jeśli nie miałeś PDC to trzeba będzie ten bezpiecznik dołożyć) Pin 12 do złącza diagnostycznego w pin 15 (to jest gniazdo obok wajhy do podnoszenia maski, trzeba zdjąć półkę pod kierownicą aby się do niego dostać (wyciągasz klapkę bezpieczników i odkręczasz 3 śruby 8 - jedna z boku i dwie pod spodem). Pinu nr 5 nie podłączasz wcale jeśli nie masz modułu haka. Przy czym jest to schemat dla A4 - z tego co widzę u Ciebie chodzi o A3? Więc system może zostać podłączony inaczej... Muszę to jeszcze sprawdzić... Cześć, tak chodzi o audi A3 PIN 1 do bezpiecznika nr 5 - jeśli wcześniej nie miałem PDC to jak dołożyć ten bezpiecznik ? PIN 12 do złącza diagnostycznego takiego ? Jeśli tak to chyba lepiej do 7 Pinu ? ps. dzięki za szybką odpowiedz
Bart-S Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2010 W A3 jest kilka drobnych różnic... Zasilanie z bezpiecznika nr 5 7,5A. Poza bezpiecznikiem potrzebne będą dwa piny - coś dobierzesz do nóżek w sklepie elektrycznym. Drugi pin tego bezpiecznika łaczysz ze stacyjką (pin 15 - będzie już tam pociągnięty czarny kabel, mostkujesz się). Jeśli chodzi o linię diagnostyczną - w A3 podpinasz się pod pin 7 (w A4 pod pin 15). Czujniki w kostce 12-pin podłączone są identycznie jak w przypadku A4. Brązowa kostka 16-pin: pin1 - zasilanie (bezpiecznik nr 5 7,5A) pin2 - głośnik pin3 - x pin4 - x pin5 - x (odcięcie światła przeciwmgielnego - tego nie podłączasz) pin6 - aktywacja modułu po wstecznym (mostek z zasilaniem świateł biegu wstecznego) pin7 - x pin8 - masa pin9 - mostek z zasilaniem (pin 1) pin10 - głośnik pin11 - połączenie z zegarami - sygnał prędkości (niebieska kostka 32-pin, pin 3, będzie tu niebiesko/biały kabel = mostek) pin12 - linia diagnostyczna (pin7 w złączu diag, mostek z szaro/białym przewodem) pin13 - x pin14 - x pin15 - x pin16 - masa Jeśli chodzi o pin 6 – musisz zmostkować się kablem w zasilania żarówek biegu wstecznego – poszukaj gdzieś przy lampie (czarno/niebieski kabelek). Gratuluję zapału do ori - napisz jeszcze jaki sterownik dorwałeś - od A3 czy jakiś inny?
street23player Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Cześć teraz to juz powinienem sobie poradzić DZIĘKUJĘ . Sterownik (4B0 919 283) wraz z dokładką pod zderzak dorwałem w komplecie z czujnikami i okablowaniem za około 250zł brakowało buzera i kostki 16 pinowej, ale juz dokupiłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się