Jump to content
IGNORED

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie


Bart-S

Recommended Posts

Jeśli nie chcecie pozbywać się szufladki można wywalić Cup Holder i dać angielską wersję ramki i przycisków :decayed: Podejrzewam że ten wariant też odpada ? :wink4:

Przełącznik jest integralną częścią całego systemu - jego brak lub niesprawność na pewno jest diagnozowany (przy najbliższej okazji odłączę go i sprawdzę czy rzeczywiście tak jest ale skoro dwukabelkowy LED sygnalizujący wyłączenie poduszki pasażera generuje błędy to tutaj raczej będzie tak samo). Niesprawność systemu PDC objawia się stałym piskiem czyli automatycznie pozbywamy się funkcji czujników. Obawiam się że jedynym wyjściem będzie np. wrzucenie go na półke pod kierownicą - macie pole do popisu, można wymyślić sposób jak ładnie go przymocować :)

Jeśli chodzi o schematy - z pomocą przychodzi ELSA, ja tylko przerabiam je i tłumaczę na potrzeby danej instalacji.

Link to comment
Share on other sites

ja chem zrobic w tym samym miejscu ale sam parktronic,, ale tak jak kolega czaki22 mówi , wytrą sie szybko :([br]Dopisany: 21 Luty 2010, 10:41_________________________________________________mam dwa pytanka .. jak jest z malowaniem czujników ? mam zdezak z innego koloru czujnikami do malowania i nie wiem czy jakos je rozbierać..

oraz..

mam ori parktronic tył , montując przód omijam jakieś procedury czy kładę niezaleznie od tyłu przód bez jakiegoś ich łączenia?

Link to comment
Share on other sites

Spiidy - zanim w moim aucie pojawiły się czujniki z przodu miałem taką samą konfigurację jak ty (7X1 czyli PDC tył). Musisz przejść przez wszystkie etapy poradnika...

Link to comment
Share on other sites

a jak jest z malowaniem czujników ? jak prysną po nich lakierem to nie zatkają się i nie zmienią swojej "dokładności"?

Link to comment
Share on other sites

W ASO nowe czujniki są gruntowane - do malowania... Skoro takie ich przeznaczenie to znaczy, że ich siknięcie nie powinno powodować żadnych problemów ;)

Link to comment
Share on other sites

dzis bylem w aso i gosc powiedzial ze ten numer jest zly 8E1 919 281 5PR (wlacznik) i ten jest dobry 8E1 919 281b 5PR .wyglada na to ze cos sie zmienilo.Dostane go w poniedzialek to zobacze czy cos sie rozni

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam - mój błąd... Na liście części powinno być 8E1 919 281 A. Przycisk 8E1 919 281 B to wariant z chromowym paskiem...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Niestety nie wiem jak to dokładnie jest dla B7 :confused4:

Wg ETKI istnieje możliwość zakupu pomalowanych czujników...

7H0 919 275 D z dopiskiem 1QP (szary) albo VZM (czarny)

Link to comment
Share on other sites

Dane dotyczące okablowania (10 przewodów):

- 6x 360cm (>> adapter)

- 2x 460cm (>> głośnik)

- 2x 490cm (>> przełącznik)

Oprócz tego osobno:

- 1x 60cm (przełącznik PDC >> zegary)

- 2x 30cm (masa włącznika i podświetlenia przycisku PDC >> uziemienie)

a jaka jest długość przewodów od niebieskiej kostki w słupku A do wtyczki 10pin przy zderzaku przód bo tego nie mogę znaleźć pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Do B6 jest steronik o oznaczeniu 8Z0 919 283 A, czy mozna użyć też innego z B7 o numerze 8E0 919 823D czy ten sterownik będzie działał w B6???

Link to comment
Share on other sites

Tak - powinien działać. U mnie siedzi driver 8-kanałowy z B7 i działa bez problemu więc myślę, że ze swapem na 4-kanałowy sterownik z B7 także nie będzie problemu...

Link to comment
Share on other sites

Do B6 jest steronik o oznaczeniu 8Z0 919 283 A, czy mozna użyć też innego z B7 o numerze 8E0 919 823D czy ten sterownik będzie działał w B6???

Moja mała uwaga... ale wydaje mi się ze ten sterownik z B7 o którym piszesz z końcówką D obsługuje tylko PDC tył więc jeśli chcesz rozbudować o przód musisz mieć sterownik z końcówką E czyli 8E0 919 283E

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Witam zakupiłem sobie oryginalny parktronic na tył dokładka wraz z czujnikami i okablowaniem, sterownik, głośniczek. Wszystko już mam zamontowane zostało mi tylko to podpiąć wtyczkę 16 pinową do samochodu. Objechałem wszystkich elektromechaników u siebie i nikt niechce sie podjąć tego proponują mi jakieś zamienniki, ale ja wole mieć oryginał. Mam schemat i wszystko co potrzebne. Bart-S potrzebuje twojej pomocy

WTYCZKA 16 PINOWA

835856b7a2aba5fem.jpg

PIN Funkcja Kolor

=============================

1 - (+12V) (15) zasilanie modułu - czarno/żółty (sw/ge)

2 - Głośnik - biało/brązowy (ws/br)

3 -

4 -

5 - (AHK) HAK - szaro/czerwony (gr/ro)

6 - (RF)- wsteczny bieg, sygnał +12V aktywuje moduł- niebiesko/czerwony (bl/ro)

7 -

8 - (MASSE) Masa - brązowy (br)

9 -

10- Zasilanie Głośnika - biało/czerwony (ws/ro)

11-

12- (DIAG.)Diagnostyka (K-line) - szaro/zielony (gr/gn)

13-

14-

15-

16-

c69a01b7d72d0a0fm.png

929152ed1bf3a636m.png

52877a49a985dbeam.png

Link to comment
Share on other sites

Moja mała uwaga... ale wydaje mi się ze ten sterownik z B7 o którym piszesz z końcówką D obsługuje tylko PDC tył więc jeśli chcesz rozbudować o przód musisz mieć sterownik z końcówką E czyli 8E0 919 283E

pzdr.

Jarol pytał o driver 8Z0 - więc zrozumiałem, że chodzi o driver 4 kanałowy ;)

Bart-S potrzebuje twojej pomocy

Zerknij na 3 ostatnie schematy w pierwszym poście - tam dołączyłem opis instalacji PDC na tył.

Wiązka tylnego zderzaka:

rear.jpg

Sygnały PDC:

switch.jpg

Zasilanie:

fuse.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedz :notworthy: Tylko że ja jestem kompletnie zielony i nie bardzo sie znam na tych schematach. Chodzi mi głównie o tę jedną wtyczkę 16 pinową. Gdzie mogę podłączyć ten 1 PIN zasilanie modułu (+12V), 12 PIN diagnostyka (K-LINE) i co mam zrobić z 5 PINEM (AHK) jeśli nie mam haka w samochodzie ?

Link to comment
Share on other sites

Pin 1 podłączasz do bezpiecznika nr 5 10A (jeśli nie miałeś PDC to trzeba będzie ten bezpiecznik dołożyć)

Pin 12 do złącza diagnostycznego w pin 15 (to jest gniazdo obok wajhy do podnoszenia maski, trzeba zdjąć półkę pod kierownicą aby się do niego dostać (wyciągasz klapkę bezpieczników i odkręczasz 3 śruby 8 - jedna z boku i dwie pod spodem).

Pinu nr 5 nie podłączasz wcale jeśli nie masz modułu haka.

Przy czym jest to schemat dla A4 - z tego co widzę u Ciebie chodzi o A3? Więc system może zostać podłączony inaczej... Muszę to jeszcze sprawdzić...

Link to comment
Share on other sites

Pin 1 podłączasz do bezpiecznika nr 5 10A (jeśli nie miałeś PDC to trzeba będzie ten bezpiecznik dołożyć)

Pin 12 do złącza diagnostycznego w pin 15 (to jest gniazdo obok wajhy do podnoszenia maski, trzeba zdjąć półkę pod kierownicą aby się do niego dostać (wyciągasz klapkę bezpieczników i odkręczasz 3 śruby 8 - jedna z boku i dwie pod spodem).

Pinu nr 5 nie podłączasz wcale jeśli nie masz modułu haka.

Przy czym jest to schemat dla A4 - z tego co widzę u Ciebie chodzi o A3? Więc system może zostać podłączony inaczej... Muszę to jeszcze sprawdzić...

Cześć, tak chodzi o audi A3

PIN 1 do bezpiecznika nr 5 - jeśli wcześniej nie miałem PDC to jak dołożyć ten bezpiecznik ?

PIN 12 do złącza diagnostycznego takiego ? Jeśli tak to chyba lepiej do 7 Pinu ?

d3dfdf76a1285696m.jpg

ps. dzięki za szybką odpowiedz :hi:

Link to comment
Share on other sites

W A3 jest kilka drobnych różnic... Zasilanie z bezpiecznika nr 5 7,5A. Poza bezpiecznikiem potrzebne będą dwa piny - coś dobierzesz do nóżek w sklepie elektrycznym. Drugi pin tego bezpiecznika łaczysz ze stacyjką (pin 15 - będzie już tam pociągnięty czarny kabel, mostkujesz się).

Jeśli chodzi o linię diagnostyczną - w A3 podpinasz się pod pin 7 (w A4 pod pin 15).

Czujniki w kostce 12-pin podłączone są identycznie jak w przypadku A4.

Brązowa kostka 16-pin:

pin1 - zasilanie (bezpiecznik nr 5 7,5A)

pin2 - głośnik

pin3 - x

pin4 - x

pin5 - x (odcięcie światła przeciwmgielnego - tego nie podłączasz)

pin6 - aktywacja modułu po wstecznym (mostek z zasilaniem świateł biegu wstecznego)

pin7 - x

pin8 - masa

pin9 - mostek z zasilaniem (pin 1)

pin10 - głośnik

pin11 - połączenie z zegarami - sygnał prędkości (niebieska kostka 32-pin, pin 3, będzie tu niebiesko/biały kabel = mostek)

pin12 - linia diagnostyczna (pin7 w złączu diag, mostek z szaro/białym przewodem)

pin13 - x

pin14 - x

pin15 - x

pin16 - masa

Jeśli chodzi o pin 6 – musisz zmostkować się kablem w zasilania żarówek biegu wstecznego – poszukaj gdzieś przy lampie (czarno/niebieski kabelek).

Gratuluję zapału do ori - napisz jeszcze jaki sterownik dorwałeś - od A3 czy jakiś inny?

Link to comment
Share on other sites

Cześć teraz to juz powinienem sobie poradzić DZIĘKUJĘ :notworthy: . Sterownik (4B0 919 283) wraz z dokładką pod zderzak dorwałem w komplecie z czujnikami i okablowaniem za około 250zł brakowało buzera i kostki 16 pinowej, ale juz dokupiłem

ab929a678d35c167m.jpg

b36dcf8a61e1a208m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...