Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Kontrolka ciśnienia oleju


Guest pawel1477
 Share

Recommended Posts

Guest pawel1477

Przy jeździe na niskich obrotach[około 1500] i na niskim biegu[2,3] włącza mi się kontrolka ciśnienia oleju i trzy razy piszczy sygnał,jeśli podniose obroty do około 2000 kontrolka gaśnie.Dzieje się tak przy rozgrzanym silniku i dodam że poziom oleju jest prawidłowy. Co to może być?

Link to comment
Share on other sites

Podejzewam ze to moze wina czujnika. :audi::a4fan::quattro::shocked:

Link to comment
Share on other sites

Ja kupilem swa furke rok temu i nieswiecila kont. cisn. oleju. Ktos wymontowal celowo zaroweczke. Po zamontowaniu zaroweczki oczywiscie zaczela swiecic ale od ok.1800 obr./min. w gore, gdy obroty spadaly gasla ale u mnie nigdy nie bylo sygnalu dzwiekowego. Po zmianie oleju na lepszy zadziej sie zaswiecala. mierzylem cisnienie i niby ok. gdyby nie byloby cisnienia nie zrobilbym nia 17000 mil. W miejsce oryginalnej zaroweczki wlozylem inna z oprawka i kabelkami podlaczonymi bezposrednio do czujnika wydaje sie dzialac dobrze ale wolalbym oryginalna zaroweczke. :audi:

Link to comment
Share on other sites

treż mam ten problem co "pawel1477". Bylem w serwisie sprawdzali ciśnienie oleju, instalacje elektryczną, czujnik ciśnienia oleju i nic. mUsiałbym zostawić auto na dłużej do głebszego sprawdzenia. Może ktoś z was miał taki problem i go jakoś rozwiązał. Proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Witam u mnie dzieje sie coś takiego kiedy temperatura wody dojdzie do 90 stopni zapala sie kontrolka ciśnienia kiedy zjade na parking zgasze auto a za 3 minuty ponownie odpale wszystko jest ok ale po przejechaniu okolo 10 km znowu sie zapala czy ktos wie co z tym zrobic

Link to comment
Share on other sites

Na początek sprawdź ciśnienie oleju, sprawdź też na innym czujniku czy będzie się palić kontrolka, może coś nie tak z pompą olejową??

Link to comment
Share on other sites

Mam dokładnie ten sam problem co pawel1477. Dzieję się tak po tym jak przeskoczył mi pasek podczas jazdy i niestety musiałem wymienić kilka elementów: rozrząd, zawory, olej. Dodam również, że poziom oleju jest dobry - nie ma żadnego ubytku. Kontrolka ciśnienia oleju zapala się i trzykrotnie piszczy tylko gdy silnik jest rozgrzany i obroty spadają poniżej 2tys - gdy tylko podkręcę wyżej obroty od razu gaśnie.

Posiadam również silnik 1.8 tyle że uturbiony

Proszę o pomoc - może wiecie co może być przyczyną takiego zjawiska??

Link to comment
Share on other sites

Jedz do mechanika sprawdź ciśnienie oleju i pompę olejową być może kończy już swój żywot :mysli:

Poza tym adamq napisał to samo :confused4:

Link to comment
Share on other sites

kolego takie same objawy jak u mojego brata.... pierw wymieniłem czujnik nic nie dało.. pożniej pojechałem wymienić pompe oleju oraz zmierzyć ciśnienie na starej okazało się że jakiś zaworek sie blokował mechanik zainteresował sie też napinaczem tym w głowicy co napina dwa wałki rozrządu wymontował go o wyczyścił i wszystko Hula... koszt imprezy 900zł... (pompa Febi 600zł) reszta to olej filtry robocizna...

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio jak jechałem bardzo wolno po piaszczystej drodze, wyboistej jak ..................:) to też mi się zaświeciła kontrolka i sygnał dźwiękowy. Panowie czy ma się martwić :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio jak jechałem bardzo wolno po piaszczystej drodze, wyboistej jak ..................:) to też mi się zaświeciła kontrolka i sygnał dźwiękowy. Panowie czy ma się martwić :gwizdanie:

miałem ten problem z kontrolką od hamulców, dolałem płynu i po sprawie. Sprawdż ile masz oleju

Link to comment
Share on other sites

Witam.Mam problem z moim silnikiem 1.8 ADR.Nie chciałem zakładać nowego tematu bo po co jak jest stary i na temat...

Może ktoś mi pomoże z kolegów?

Wiec do rzeczy:jechałem dziś od znajomego i pierwszy raz zaświeciła mi się kontrolka oleju.

Oczywiście zgasiłem szybko silnik i zobaczyłem czy może gdzieś olej mi wyleciał ale było sucho.

Odczekałem parę minut i zapaliłem samochód było już ok.

Teraz byłem sprawdzić ciśnienie oleju i tak:

Bieg jałowy 0.6 Bara

3000 obr/min 3.90bara.

Czy może to być spowodowane zatkanym smokiem?

Czy mógł to spowodować olej Castrol?

Jakie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku?

Co sadzicie o tej pompie?

POMPA OLEJU OLEJOWA AUDI A4 A6 PASSAT 1.8 NOWA FV (2631981818) - motoAllegro

Pomóżcie Panowie?

Link to comment
Share on other sites

kolego sprawdź najpierw czy Nie jest zatkany smok. Moje pytanie bierze ci olej? Manka by co sprawna używana pompę

---------- Post dopisany at 16:49 ---------- Poprzedni post napisany at 16:48 ----------

mam jak by co sprawna pompę przebieg silnika ok140tys

Link to comment
Share on other sites

No jak oleju Nie bierze to stawiam na pompę. Jeżeli będzie zasyfiona to odkręc i wyczyśc. I polecam zmianę oleju odrazu wraz z filtrem

Link to comment
Share on other sites

byłem dziś u mechanika(niby w serwisie Audi pracował) powiedział mi że ciśnienie 0.6 Bara na rozgrzanym silniku i biegu jałowym jest prawidłowe!!!!

szczerze jeden mówi że ok a drugi że jak będę tak jeździł to mogę zarznąć silnik... nie wiem ile jest prawdy w tym wszystkim?

najgorsze jest to że teraz pracuje i nie mam kiedy tego rozebrać.Najbliżej w sobotę.

Znalazłem:

Wartości kontrolne ciśnienia oleju

wg ksiazki "Sam naprawiam...:

ADR

Cisnienie wlączenia - 120-160 kPa

Bieg jałowy 100-350 kPa

3000 tys. obr. 500-700 kPa

W sobotę sie zabieram do pracy.Dam znać.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...