dioniz Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Podczas hamowania z dużej prędkości, moje auto dziwnie huczy, przy tym pedał hamulca lekko drga. Nie wiem, czy takie hamowanie powinno odbywać się zupełnie bezgłośnie, czy też jest to normalny objaw? Dodam, że nie ma problemu z ABS i auto bez problemu się zatrzymuje... tylko to huczenie? Nie jest to objaw nowy, zawsze tak było (tzn. odkąd posiadam to auto, tj. 5 miesięcy), uznałem, że to norma, ale nie zaszkodzi zapytać innych posiadaczy. Pozdrawiam
Jarol Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Jam masz gładkie tarcze to auto powinno hamować bezgłośnie. Na tarczach nacinanych lub nawiercanych może wystepować lekkie huczenie. Sprawdź klocki czy juz sie nie kończą z przodu i z tyłu oraz w jakim stanie są tarcze.
akjam Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Te objawy ma już przez 5 miesięcy to podejrzewam, że jakby kończyły się kolcki to już by się naprawdę skończyły... To jest jakieś głośne huczenie?
augustA4 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 jak dla mnie masz juz klocki na wykończeniu i do tego tarcze. miałem takie objawy jak kończyły mi sie klocki. co do drgań to myślę ze tarcza tez jest zużyta. ściągnji koło i zobacz jak wygląda cały układ (klocki + tarcze)
dioniz Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 Huczenie jest dość głośne, na tyle, że mnie intryguje... nazwałbym to huczeniem/buczeniem przy hamowaniu z większej prędkości (tj. zwalnianiu). Myślałem, że to może tak ma być, bo ABS itd. ale wolę zapytać, tak myślałem, że trzeba sprawdzić klocki i tarcze.
augustA4 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 jeżeli huczy czy tam buczy przy hamowaniu z dużej prędkości to napewno cos z klockami i tarczami
dioniz Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 Jeśli normą jest bezgłośne hamowanie, tzn. że muszę to sprawdzić. Pewnie 100 razy, było to na forum, ale korzystając z okazji, zapytam jakie polecacie tarcze i klocki i jaki jest orientacyjny koszt takiej wymiany. Dziekuję, za zainteresowanie.
Jarol Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Może być ATE tarcze na przód ATE 24.0125-0105.1 klocki przód ATE 13.0460-7110.2 tarcze na tył ATE 24.0110-0261.1 klocki tył ATE 13.0460-2886.2 + do tego płyn ATE DOT4 SL6
Dev Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 co do Ate mam mieszane uczucia no i ta cena... mam gdzies nowe przednie tarcze Ferodo + klocki Ferodo Premier wszystko razem ok. 300zł :good: pod warunkiem że masz 288mm tarcze z przodu na tył tez sie coś znajdzie ciekawego, jak potrzebujesz to daj znac
augustA4 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 co do Ate mam mieszane uczucia no i ta cena... mam gdzies nowe przednie tarcze Ferodo + klocki Ferodo Premier wszystko razem ok. 300zł :good: pod warunkiem że masz 288mm tarcze z przodu na tył tez sie coś znajdzie ciekawego, jak potrzebujesz to daj znac tez dokońca nie jestem przekonany do ATE. Założyłem takie nowe i muszę powiedzieć że hamulce nie dokońca są rewelacyjne.
akjam Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 dioniz zdiagnozowałeś już tą usterkę?
dioniz Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 Jak na razie brak diagnozy, ponieważ nie mam czasu postawić auta u mechanika, zresztą chyba wstrzymam się do wiosny z ewentualną wymianą tarcz i klocków. Nie jest to jakiś bardzo uciążliwy problem, gdyż auto normalnie hamuje, a ostatnio poruszam się tylko po mieście, więc tego nie odczuwam. Bardziej niż o diagnozę, chodziło mi w tym poście o rady czy to normalne zjawisko, czy też hamowanie odbywa się zupełnie bezgłośnie.
akjam Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 No zastanawia mnie to bo tak jak powiedziałem wyżej: gdybyś miał cieniutkie klocki albo tarcze od paru miesięcy to już dawno byś je musiał wymienić i warto jednak to sprawdzić gdyby tak było bo szkoda tarcz!
Wąski Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 No zastanawia mnie to bo tak jak powiedziałem wyżej: gdybyś miał cieniutkie klocki albo tarcze od paru miesięcy to już dawno byś je musiał wymienić i warto jednak to sprawdzić gdyby tak było bo szkoda tarcz! a może ktoś założył za twarde klocki ,marnej firmy
akjam Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 No zastanawia mnie to bo tak jak powiedziałem wyżej: gdybyś miał cieniutkie klocki albo tarcze od paru miesięcy to już dawno byś je musiał wymienić i warto jednak to sprawdzić gdyby tak było bo szkoda tarcz! a może ktoś założył za twarde klocki ,marnej firmy W tym też może być problem.
augustA4 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 No zastanawia mnie to bo tak jak powiedziałem wyżej: gdybyś miał cieniutkie klocki albo tarcze od paru miesięcy to już dawno byś je musiał wymienić i warto jednak to sprawdzić gdyby tak było bo szkoda tarcz! Jak kupowałem auto widziałem że klocki nie sa pierwszej młodośći. Jeździłem na nich ok 8 miesięcy do pojawienia sie komunikatu na FIS-ie o zuzytych klockach. Tez mialem takie objawy jak koleg. Po wymianie wszysto ustało.
ArkadiuS Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 a podczas hamowania masz bicie na kierownicy?
dioniz Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 poza hałasem, nic innego dziwnego z autem się nie dzieje
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 wiec sprawdz w jakim stanie masz tarcze i klocki jeli wszystko bedzie w dobrym stanie wymien klocki prawdopodobnie sa lipnej jakości
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się