Weekendowy Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam Jestem na etapie kupna boxa dachowego, który będzie używany głównie do wyjazdów narciarskich i zastanawiam się co wybrać. Zrobiłem małe rozeznanie na rynku i boxów jest cała masa, do wyboru do koloru. Interesuje mnie jakiś przyzwoity box w rozsądnej cenie (powiedzmy 1000-1500zł), ale chciałbym by posłużył trochę i nie sprawiał problemów w użytkowaniu. Wymagania: - rozmiar: na 3-4 pary nart karwingowych o długości do 170cł + rzeczy typu kurtki, ciuchy (tak by zrobić miejsce w bagażniku) - możliwie cichy tak by dało się jechać w komfortowych warunkach w okolicach 130-150 km/h. - sztywność/stabilność: tu by się przydało, bo box był możliwe stabilny tak by na zakrętach nie mieć wrażenia, że odpadnie - wygląd: to jak wiadomo rzecz gustu, ale jakby auta nie szpecił (B6 Avant) to już będzie dobrze. W zalożonym budżecie ciekawie prezentują się następujące modele: MONT BLANC TRITON 450 SZARY http://interpack-sklep.pl/Auto_Box_MONT_BLANC_Triton_450_srebrny-84.html JOST Moby 800 http://www.jost.com.pl/uniwersalne/Moby_800/ JOST Moby Dick http://www.jost.com.pl/uniwersalne/Moby_Dick/ INTER PACK Carver II / 6.3 http://interpack-sklep.pl/Auto_Box_INTER_PACK_Carver_II__63_Srebrny-75.html THULE Atlantis 600 http://interpack-sklep.pl/Auto_Box_THULE_Atlantis_600_srebrny_metalik-93.html Macie jakieś doświadczenie z powyższymi modelami? Głównie chodzi mi o hałas, bo pakowność to mniej na podstawie wymiarów można ocenić. A może polecicie coś innego? Sezon w pełni, więc zapraszam do dyskucji JaroD
.Pablo. Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Mój dobry znajomy ma trumnę thule atlantis 900. Pożyczyłem go kilka razy na wyjazd w góry i byłem bardzo zadowolony. Belki zamontowane na dachu huczą ale po zamontowaniu boxa cisza. Co prawda spalanie auta minimalnie wzrasta ale coś za coś. Nie jechałem też szybciej jak 130 bo box nie mój i wolałem go nie zgubić ale kumpel jeździ z nim 150 i nie narzeka na hałas. Oczywiście odczuwa się podczas zakrętów że auto jest wyższe ale w minimalnym stopniu na pewno nie było efektu że box chce odpaść albo że auto się bardzo mocno pochyla.Moja żona nie zauważyła różnicy w prowadzeniu auta z trumną na dachu Sposób montażu błyskawiczny w dwie osoby zamontowaliśmy bok w minute prawie jak w f1 . Na pewno nie polecam boxów z dolnej półki jeśli już to box firmowy który starczy na lata. Jak już kupisz boxa aj znać jak się sprawuje bo tez jestem na etapie zakupu
mystic.pl Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Ja mam Thule Spirit chyba 760. Bardzo polecam. Bezproblemowy montaż (najłatwiejszy i najszybszy jaki widziałem w boxach) i co najważniejsze otwiera się na dwie strony z racji zastosowanych zawiasów "nożycowych". Jeśli box nie musi byc jasny to radzę wybrać w kolorze antracytowym, ponieważ nie jest malowany na wysoki połysk, dlatego się w ogóle nie rysuje i jest chyba 300 zł tańszy od czarnych i srebrnych metalików. Trzy pary nart + buty + inne reklamówki z jedzeniem itp. wchodzą bez problemów, a jak by był za mały (czytaj za wąski) to jest jeszcze wersja szersza chyba 780. Woziłem go na B6 a teraz na B7 wygląda bardzo elegancko, wręcz jak zaprojektowany do . Aha, jazda z prędkością 180kkm nie sprawia żadnych problemów z tym boxem, dobrze czyt. równomierne rozłożenie na dachu + belki aero nie wpływają jakoś spedjalnie na obniżenie komfortu akustycznego . http://www2.thule.com/Thule/ProductPage____90990.aspx Ten jeszcze wygląda bardzo estetycznie i dynamicznie http://www2.thule.com/Thule/ProductPage____90980.aspx [br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 11:39_________________________________________________Przepraszam sprawdziłem dokładnie i mam Spirit 780, ta wieększa wersja to Spirit 820.
Weekendowy Opublikowano 26 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2010 Mystic.pl bardzo cenne informacje. Możesz jeszcze zdradzić jakie belki masz, bo je też muszę kupić i chciałbym takie mało halasujące? Może masz jakąś fotke jak prezentuje się wspomniany przez Ciebie box na B6 lub B7? Dzięki za info. JaroD
mystic.pl Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Belki Aero by Thule. Wejdź w katalog, masz dobrane przez producenta do konkretnego modelu auta. Nie pamiętam jakiej długości są moje. Co do zdjęć to w tej chwili box wisi w garażu pod sufitem, ale w piątek będę zakładał na dach, więc pstryknę fotkę i postaram się wkleić. Trzy lata temu kupowałem w kolorze antracyt za 1600 zł w inter carsie, jak masz jakieś wejścia u nich to może wyjść podobnie, bo teraz ceny za taki sam to niestety powyżej 2k zł. Ale system dual-side to na prawdę bardzo fajna sprawa, można otwierać z której strony się chce
źrebak Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 ja mam atlantisa 600 i spisuje sie super, nie słychać go nawet przy autostradowych prędkościach 140-160km/h. fajnie, że otwiera się z dwóch stron, dual side (różnie sięparkuje..), jest duży i pakowny generalnie korzystam z niego też latem, wiadomo b7 nie grzeszy wielkością bagażnika [br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 12:10_________________________________________________będę montował dziś bo w piątek wyjazd w góry to wrzucę fotki
Weekendowy Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 mystic i źrebak dzięki za polecanie boxów. Foteczki bądę mile widziane. Boxa potrzebuję na koniec lutego/początek marca więc mogę sobie jeszcze potrawić temat. Dzięki
Rosemeyer Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Ja mam Thule Spirit chyba 760. Bardzo polecam. Bezproblemowy montaż (najłatwiejszy i najszybszy jaki widziałem w boxach) i co najważniejsze otwiera się na dwie strony z racji zastosowanych zawiasów "nożycowych". Jeśli box nie musi byc jasny to radzę wybrać w kolorze antracytowym, ponieważ nie jest malowany na wysoki połysk, dlatego się w ogóle nie rysuje i jest chyba 300 zł tańszy od czarnych i srebrnych metalików. Trzy pary nart + buty + inne reklamówki z jedzeniem itp. wchodzą bez problemów, a jak by był za mały (czytaj za wąski) to jest jeszcze wersja szersza chyba 780. Woziłem go na B6 a teraz na B7 wygląda bardzo elegancko, wręcz jak zaprojektowany do . Aha, jazda z prędkością 180kkm nie sprawia żadnych problemów z tym boxem, dobrze czyt. równomierne rozłożenie na dachu + belki aero nie wpływają jakoś spedjalnie na obniżenie komfortu akustycznego . http://www2.thule.com/Thule/ProductPage____90990.aspx pod wszystkim sie podpisuje - nawet pod tym ze lakierowana czeren rysuje sie jak cholera gdy jechalem nim poraz pierwszy to nie moglem wyjsc z podziwu ze auto jest tak stabilne przy autostradowych predkosciach! wg mnie jest on wart pieniedzy ktore trzeba za niego zaplacic. Ten jeszcze wygląda bardzo estetycznie i dynamicznie http://www2.thule.com/Thule/ProductPage____90980.aspx [br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 11:39_________________________________________________Przepraszam sprawdziłem dokładnie i mam Spirit 780, ta wieększa wersja to Spirit 820.
stanley Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 ja kupiłem do mojej A4 coś takiego: http://www.allegro.pl/item897088316_xstream_400_carbon_box_bagaznik_bazowy_alu_aero.html zapłaciłem 200 zł mniej ale to w katowicach razem z belkami 4 pary nart+ 3 pary butów + inne pierdoly w drodze do Austrii bagaznik obciązony ponad normę, wytrzymał spokojnie przy predkosci 180km/h montaz 5 min polecam
rafal417 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Witam , POlecam Mont Blanc Triton 450, użytkuję go od roku zaje,,,,iście praktyczny, wygląda fajnie a słychać go jak mocniej wieje wiatr, przy bezwietrznej pogodzie trzeba się rozbujać powyżej 80km/h żeby się dowiedzieć że ma się box.Pozdrawiam
Weekendowy Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Opublikowano 2 Lutego 2010 ja kupiłem do mojej A4 coś takiego: http://www.allegro.pl/item897088316_xstream_400_carbon_box_bagaznik_bazowy_alu_aero.html zapłaciłem 200 zł mniej ale to w katowicach razem z belkami 4 pary nart+ 3 pary butów + inne pierdoly w drodze do Austrii bagaznik obciązony ponad normę, wytrzymał spokojnie przy predkosci 180km/h montaz 5 min polecam Dzięki za info. Nie znałem tej firmy. Na podstawie specyfikacji ładowność tego boxa to tylko 50kg, więc trochę mało. Piszesz, że można załadować więcej i lecieć 180 km/h, ale chyba za bardzo bym się stresował czy mi z dachu to nie zleci. JaroD[br]Dopisany: 02 Luty 2010, 09:10_________________________________________________ Witam , POlecam Mont Blanc Triton 450, użytkuję go od roku zaje,,,,iście praktyczny, wygląda fajnie a słychać go jak mocniej wieje wiatr, przy bezwietrznej pogodzie trzeba się rozbujać powyżej 80km/h żeby się dowiedzieć że ma się box.Pozdrawiam Przyznam szczerze, że to mój faworyt. Prezentuje się fajnie, cena ma w miarę rozsądną. Powiedz mi jeszcze wygląda kwestia montażu - czy w środku boxa nie wystają jakieś elementu od systemu rapid, które przeszkadzają w załadunku rzeczy? Jak z jego pakownością? ile zostaje miejsca przy wlożonych 4 parach nart i kijków (buty z racji wagi wożę raczej w bagażniku)? JaroD
mystic.pl Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 Obiecałem więc wklejam zdjęcia Zrobione świeżo po przyjeździe z nart. Jazda z prędkością 170-180 km/h nie sprawiała żadnych problemów Były nawet momenty, że leciałem 220 km/h i box cały czas stabilnie siedział na belkach .
Weekendowy Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Opublikowano 12 Lutego 2010 Mystic bardzo dziękuję Ci za zdjecia - lubię słownych ludzi Box brezentuje się naprawdę fajnie na samochodzie. Dynamiczna linia pasuje do lini B7. No i sam furak też niczego sobie. Jeszcze raz wielkie dzięki. Mam jeszcze pytanie: miał ktoś z was do czynienia z boxami z włókna szklanego? W Polsce robią je 2 firmy: - Jost http://www.jost.com.pl/ -TheHaag http://www.thehaag.com/ Oglądałem w tym tygodniu model The Haag Prestige 2.0. Box jest dużo sztywniejszy od Mont Blanc Triton 450. Od środka pokryty jest jakimś materiałem a'la tapicerka w bagażniku samochodu. Robi wrażenie naprawdę solidnego produktu. Z mankamentów doszukałem się następujacych: - wersja 2.0 (2 metry długości) ma mała pojemnosć, bo tylko 270 litrów - w środku dużo miejsca zajmują elementy od systemu szybkiego mocowania, ale to chyba będzie wada wiekszości lepszych boxów Z oferty Jost interesujący dla mnie jest Moby 190. Co prawda urudą brakuje mu sporo do Spirita 760, ale ma bardzo dobre parametry (na papierze) za swoją cenę. Ktoś używał boxów Jost czy TheHaag? -- JaroD
mystic.pl Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Mystic bardzo dziękuję Ci za zdjecia - lubię słownych ludzi Box brezentuje się naprawdę fajnie na samochodzie. Dynamiczna linia pasuje do lini B7. No i sam furak też niczego sobie. Boks wczoraj został zdjęty z mojej i założony na kolegi a6 allroada z przed liftu, była spora niespodzianka, że rozstaw belek przypasował z a4 do a6 a to przecież dużo większe auto.
Weekendowy Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Opublikowano 17 Lutego 2010 Boks wczoraj został zdjęty z mojej i założony na kolegi a6 allroada z przed liftu, była spora niespodzianka, że rozstaw belek przypasował z a4 do a6 a to przecież dużo większe auto. Na zdjęciach Twojego auta widać, że belki bagażnika bazowego są sporo dłuższe niż rozstaw relingów. Tak na oko to przynajmniej 5 cm na stronę. Stawiałbym, że A6 jest szerwsze tak około 10-ciu centymetrów. JaroD
Madbar Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Co do belek na relingi to mala uwaga. Jak wybieralem swoje to zastanawialem sie nad Thule i Mont Blanc. Zdecydowalem sie na MB bo tansze i mialy szerszy profil ( tzw laminarny, co wiaze sie z nizszymi szumami ). Ale i jedne i drugie byle uniwersalne tzn lapy mozna bylo przesuwac wzdluz belki na zewnatrz i do srodka Regulacja ok 20 cm z kazdej stony. Wiec wcale bym sie nie dziwil ze pasuja na mniejsze i wieksze ( a dokladnie wezsze i szersze ) auto. A co do rozstawu wzdluz auta. No coz. Tak naprawde to nie ma za duzej roznicy w A4 i A6 na dlugosc. Relingi maja swoja ograniczona nosnosc( bodajze z 75 kg ) to roztaw belek na dlugosc jest podobny. U mnie na A4 sa punkty zamocowania belek( oddalone od siebie o 70 cm ) i przypuszczam, ze A6 jest podobnie. Ale box i fura kox. Pozdrawiam
sertozul Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Właśnie jak wygląda kwestia nośności dachu mam B5 avant z relingiem i możliwość zakupienia boxa thule atlantis 200 ma nośność 75 kg belki thula maja nośności po 100 kg doliczając wagę boxa czyli 16 kg i belek (??) wychodzi nam prawie 100 w pełnym załadunku boxa, a relingi ile mogą unieść bez przekraczania książkowej wartości?
Weekendowy Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam, Minęło już trochę czasu od mojego pytania, więc może trochę dodatkowych informacji z mojej strony. Z racji małej ilości miejsca na przechowywanie boxa zdecydowałem się by go na razie wypożyczać. Do tej pory wypróbowałem 2 boxy. Interpack Carver 6.3 http://www.sklep-interpack.pl/autobox-inter-pack-carver-srebrny-p-39.html Zalety: * Box duży, otwierany na 2 strony. * Dobra sztywność, prosty montaż. Zapakowaliśmy się w 4 osoby na wyjazd narciarski: 3x narty,kije + 1x snowboard, buty narciarskie i snowboardowe, ciuchy narciarskie. Pomiędzy rzeczy udało się wrzucić jeszcze trochę jedzenia, które woli jechać w chłodzie. Wady: * wydawał mi się trochę głośny w trakcie jazdy. Głośność dość mocno zależała od kierunku wiatru. * z racji niższego przodu ciężko było włożyć do boxa np. buty narciarskie lub kaski - wymagało to więcej układania i przemieszczania rzeczy w boxie. Thule Ocean 780 http://www.swiatbagaznikow.pl/p,pl,673,box+thule+ocean+780.html Zalety: * duży i bardzo pakowny. Regularny kształt bardzo ułatwia pakowanie. * Raczej cichy - można było spokojnie poruszać się po autostradzie w okolicach 130-140 km/h. * ładowność 75kg Wady: * Otwieranie jednostronne - przy tej szerokości boxa (78cm) trzeba się trochę nagimnastykować by wykorzystać przestrzeń do końca i włożyć rzeczy pod tylną krawędź boxa. * Dla niektórych wadą może być trochę mało nowoczesny wygląd, choć dla mnie na Audi B6 wygląda jak najbardziej ok. * Pakowność tylko 50 kilogramów. Nowsze boxy mają po 75kg. Z moich szacunków waga sprzętu i rzeczy, które mieliśmy w boxie była na granicy 50kg. Z powyższych dwóch w sumie ciężko wybrać. W trakcie jazdy przyjemniejszy wydawał się Ocean 780, bo było trochę ciszej. Z drugiej strony denerwowało mnie otwieranie tylko na jedną stroną, gdy codziennie rano pakowaliśmy sprzęt przed wyjazdem na stok. Gdy auto jest całe w soli trochę średnio przyjemne jest ocieranie się o nie by wrzucić głęboko sprzęt do boxa Ocean 780 otwierany na 2 strony byłby naprawdę super. Niestety nie ma takiego, a jedynie jego następca Atlantis 780, którego cena jest sporo wyższa (http://www.swiatbagaznikow.pl/p,pl,676,box+thule+atlantis+780+black.html). W tym sezonie zamierzam przetestować znowu inny box. Ciekawią mnie boxy polskiej firmy Joost wykonane z włókna szklanego, modele Joost Moby Dick (http://www.jost.com.pl/uniwersalne/Moby_Dick/) lub Moby 190 (http://www.jost.com.pl/uniwersalne/Moby_190/). Boxy te testowane są przy 200 km/h, więc powinny być ciche. Z potencjalnych wad to są otwierane nie na bok, ale do przodu co może, w moim odczuciu, utrudniać pakowanie. Zapraszam innych Forumowiczów o podzielenie się opiniami na temat swoich doświadczeń z różnymi modelami boxów. Zdjęcie na własnym aucie mile widziane. Poniżej zdjęcie mojego auta z boxem Inter Pack Carver 6.5
stanley Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Użytkowałem kilka boxów różnych firm, stwierdzam jedno - nie opłaca przepłacać się za markę boxu. Wystarczy wybrać coś ze "średniej" pólki Ja mam takiego http://www.taurus.info.pl/Box_Taurus_Xtreme_600_Czarny_z_polyskiem_otwierany_na_2_strony-666.html W zupełności wystarcza, kupiłem 2 lata temu za ok 900zł z belkami Nie odczułem znaczącej różnicy pomiędzy tym, a np użytkowanym przez 2 wcześniejsze lata Thule.[br]Dopisany: 16 Listopad 2011, 00:34_________________________________________________Inter Pack Carver 6.5 wysoki, może przez to głośny
elmartinez Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 J.a.r.o.D dziękuję za odświeżenie wątku. Właśnie staję przed dylematem zakupu jednego z tych dwóch które opisałeś : Interpack Carver 6.3 - cena 1460,00 Thule Ocean 780 - cena 1100,00 Z twojej opinii wynika, że i jeden i drugi ma swoje zalety i wady. Mi osobiście nie przeszkadza to, że kufer otwierać się będzie tylko w jedną stronę. A dla 2 par nart + 2 snowboardów + 4x buty i 4x kask nie potrzebuję boxa który ma ciężar załadunku 75kg. Osobiście wybiorę Thule chociażby ze względu na cenę. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się