Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ATJ] Zmiana PD, Turbo na AWX kilka pytań, co i czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

rozkminiam rozne warianty podniesienia mocy w moim ATJ

teraz tak fachowcem nie jestem i tu licze na wasza pomoc

wiec co warto zmienic zeby bez wiekszych problemow osiagnac 170-180KM

dostalem takie info

- Turbo wystarczy z AWX, AVF

- Wydajniejszy Intercooler najlepiej FMIC może być np. z Outlandera

- Pompowtryskiwacze prawdopodobnie na seryjnych zabraknie paliwa i bedziesz musiał wymenić na wydajniejsz mogą to być pompki też z AWX, AVF np. AR mogą też być BA ale mają mniejszą wydajność i jak będą w nienajlepszym stanie to tez mogą nie wydolić na 170km.

- Wywalić katalizator, reszta wydechu może pozostać seryjna

- Wymienić kolektor dolotowy na AWX, AVF dla lepszego napełniania cylindrów powietrzem.

- Sprzęgło ( jak jest w dobrym stanie to seria wystarczy, ATJ ma mocne sprzęgło 240mm)

- Hamluce przód wymienić na 312x25mm, wystarczy wymienić same jarzma + tarcze reszta pozostaje bez zmian.

czy przy 170-180KM konieczny jest wydajniejszy IC

czy pompwtryski pasuja P&P czy trzeba cos rezac

Opublikowano

w zasadzie 170 tez bedzie dobre:)

znalazlem kilka podobnych ale zadania sa podzielone i jeden pisze ze przy 170KM trzeba zmienic IC na wiekszy a drugi pisze ze ori wydoli 180KM

ciezko jest sie czyms sugerowac

jaki program kolega stanley ma ze dmuchlo 170 bez zmian mechanicznych

AJM to praktycznie ATJ tylko ze u mnie jeszcze Quattro jest

Opublikowano

Zostajac przy seryjnym coolerze, w lato bedzie Ci kopcił, noi moc bedzie nie rownomierna, pociagniesz go po obrotach popuscisz to juz drugi raz tak nie pójdzie, temperatura w dolocie będzie za duża :gwizdanie:

Fmic sie nada ale w lato :naughty:

Do listy gratów dodaj chłodniczke oleju :good:

Opublikowano

jesli chcesz autem posmigac i uzyskac wiecej niz 170KM to musisz pomodzic wiecej bo silniczek powie papapa

ja bede miał wydajnieszy i bezpieczny osprzęt ale max 165-170KM

Opublikowano

ja bede miał wydajnieszy i bezpieczny osprzęt ale max 165-170KM

mozesz cos wiecej powiedziec??? :)[br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 15:17_________________________________________________

nie wiem, poszukaj w wykresach jest jego wykres i tam wszystko pisze. [br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 15:05_________________________________________________w sumie ty masz quattro to mozesz modzic wiecej bo z trakcja nie bedziesz mial problemów :decayed:

no wlasnie u niego jest dosc spory spor o to czy na seryjnych gratach tak wyplulo czy mial juz jakis gratis[br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 15:20_________________________________________________

jesli chcesz autem posmigac i uzyskac wiecej niz 170KM to musisz pomodzic wiecej bo silniczek powie papapa

wiec nalezalo by po pierwsze wsadzic turbo z AWX i poprawic program na hamownie i zobaczyc ile wyjdzie jak okolo 175KM +/- 5KM to by wystyklo nom i wiekszy IC a jesli nie PD, kolek ssacy itp

dobrze by bylo zeby zrobic to bezpiecznie z tego co czytam to 170KM to maks SAVE

Opublikowano

graty które beda załozone do AJM

wszystko pochodzi od AWX

PD ARL od seata leona cupra

Główna rura

mamppsensor

kolektor ssacy

egr

wszystkie nowe rury gumowe

przepływomierz

górna obudowa filtra powietrza

chłodniczka oleju

fmic

nowe uszczelniacze od PD

nowe wszystkie uszczelki i śruby do wymieniany elementów

nowe sprzegło wzmacniane u Radzika

dwumas

nowe węzyki podcisnienia

turbina albo AWX albo Hybryda

Opublikowano

ile cie wyjda czesci o ktorych piszesz??

rzowijalem temat o sprzegle nie wiem jakie jest u ciebie ale u mnie tarcza ma 240mm i podobniez jesli zaloze Sachsa bez wiekszych problemow wytrzyma 170KM bez wzmacniania u Radzika ( tez mialem taki plan )

powiedz mi dlaczego to bedzie bezpieczne na takim zestawie jesli zalozysz turbo AWXa nom i powiedzmy PD to napewno bedziesz mial 170KM w czym reszta z gratow moze zapewnic bezpieczenstwo???

Opublikowano

koszty są ogromne :decayed:

zapomniałem dodać że jeszcze dochodzi rura od recyrkulacji egr

głownie ja robie aby mieć zapas "energi" na podzespołach

seryjne graty będą mocno obciażone przy 170KM

ja chce autem troche posmiagać mimo przebiegu 246kkm wiec graty muszą byc mocne

egr od awx głownie aby auto zima sie lepiej nagrzewało itd. wielu tunerów odradza przy tej mocy usuwanie EGR

reszta gratów do lepszego i bardziej wydajniejszego napełniania cylindrów

u mnie musi być bezdymnie więc te graty pomogą mi to uzyskać

chłodniczka oleju wiadomo dlaczego :cool1:

fmic tez wiadomo dlaczego :cool1:

Opublikowano

olovski tak w sumie to chyba taniej bylo by CI zrobic swapa na odpowienik awxa z quattro i tam zmienic graty :mysli:

heh chyba wrzoce tylko turbo z AWXa i nowy program

w sumie styklo by cos jak u ciebie :>

to chyba bedzie najszybsze i najprostsze rozwiazanie i przy tej mocy silnik nie bedzie specjalnie obciazony

jedynie co to mozecie polecic jakis IC ktory wejdzie w seryjne miejsce i zeby byl bardziej wydajny niz ori nie chce centralnego bo nie chce zeby rzucal sie w oczy poza tym nie chce rezac w zderzaku

jakies pomysly lub podpowiedzi??

Opublikowano

AJM to praktycznie ATJ tylko ze u mnie jeszcze Quattro jest

koników tyle samo,ale moment większy :naughty:

AJM 285Nm

ATJ 310Nm

Opublikowano

oo to jeszcze lepiej ale w sumie czym spowodowana jest ta roznica tym ze u mnie Quattro??[br]Dopisany: 23 Styczeń 2010, 00:04_________________________________________________ma ktos pomysla jaki IC wejdzie w miare mozliwosci w seryjne miejsce ale wiekszy??

Opublikowano

310nm ktorego tak naprawde nie odczujesz w porownaniu z ajm 280nm...jest wiecej Nm bo lepsze sprzeglo i skrzynia 6

btw moj ajm mial w serii 310nm :kox:

Opublikowano

acha

nom ale po chipie wiecej o te +30KM:)

Opublikowano

hehe piszesz ze roznica AJM do ATJ 280-310Nm wiec 30 na starcie tak??[br]Dopisany: 23 Styczeń 2010, 00:14_________________________________________________

AJM 285Nm

ATJ 310Nm

niom 25 :)

Opublikowano

sluchaj to sa dane producenta, a rzeczywistosc(hamownia) zazwyczaj pokazuje inaczej, zalezy od kondycji wszystkich podzespolow...nie uzyszkasz wiecej mocy czy tam Nm, bo masz te same graty...jedynie sprzeglo moze zniesc lepiej te modyfikacje i dluzej wytrzymac.

Opublikowano

tez prawda

modzisz cos ogolnie mam problem z dobraniem ICa ale nie chce centralnego cos w ori miejsce ale wieksze i wydajne zarazem

poradzisz cos??

Opublikowano

rtocki zalozyl od alfy jest jego temat tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/dla_niektorych_tunerow_niemozliwe-t93513.0.html

jedyne sluszne rozwiazanie jak nie chcesz fmica,tylko ciezko go dostac ,ktos juz szukal tego coolera i lipa http://www.a4-klub.pl/smf/b5_avg_wi281kszy_smic_prosze_o_pomoc_tunerow-t109640.0.html

Opublikowano

nom ale nie wie od jakiej a na allegro nie znalazlem bo czytalem wlasnie jego watek i on sam nie wie od czego ten IC ma hehe[br]Dopisany: 23 Styczeń 2010, 00:32_________________________________________________o sory jednak w temacie na samej gorze jest ale dziwne bo sam rtocki nie opisal w swoim temacie z czego on jest

[br]Dopisany: 23 Styczeń 2010, 00:34_________________________________________________heh widze ze to inny temat niz ten ktory czytalem ma tu dosc ciekawie opisany i bardziej szczegolowo dzieki za info[br]Dopisany: 23 Styczeń 2010, 00:44_________________________________________________http://allegro.pl/item882489205_sportowy_intercooler_idealny_do_tuningu.html

a moze taki wejdzie??

Opublikowano

hehe piszesz ze roznica AJM do ATJ 280-310Nm wiec 30 na starcie tak??[br]Dopisany: 23 Styczeń 2010, 00:14_________________________________________________

AJM 285Nm

ATJ 310Nm

niom 25 :)

tak,ATJ ma w serii 310Nm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...