Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zmiana kierownicy. Która pasuje?


pete_ross

Rekomendowane odpowiedzi

MAm pytanko odnośnie zmiany kierownicy w mojej A4. Aktualnie posiadam kierownice po lewej (jak na foto):

kierownicau.jpg

a chciałbym wstawić tą po prawej lub coś takiego:

dsfg.th.jpg

Moje pytanko, która z nich podejdzie w miejsce starej bez żadnych przeróbek i którą byście polecali.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema, to wszytsko zalezy jaki jest gwint na kolumnie kierwoniczej, na starej kierownicy jest duży gwint, a na reszcze jest mały, wystarczy zmienic kolumne kierowniczą, to 5 min roboty, mam jak co kolumne z gwintem do tej nowszej kiery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem na pierwszej fotce kierownica jest ta sama a różni się wyłącznie poduszką?

dolne ramiona na tej po prawej są wyraźnie dłuższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest też wykonana z innego materiału

mam taką-1MR - Leather steering wheel, nie wiem z czego jest zrobiona ta po lewej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, która wejdzie "tobie na gwint" ale ja osobiście bym polecił tą trzecią (trzyramienną - z wersji sportowej), co prawda takiej nie mam u siebie ale miałem przyjemność jeździć A6 s-line właśnie z taką kierą i muszę powiedzieć, że fajnie leży ona w dłoniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, która wejdzie "tobie na gwint" ale ja osobiście bym polecił tą trzecią (trzyramienną - z wersji sportowej), co prawda takiej nie mam u siebie ale miałem przyjemność jeździć A6 s-line właśnie z taką kierą i muszę powiedzieć, że fajnie leży ona w dłoniach.

ta s-line ma specjalnie wyprofilowanie trzymanie dla kciuka

dokładnie, to najlepsza kierownica do b5 :good: wiem bo mam i każdemu polecam taką zamianę

pete_ross u Ciebie będzie mały wieloklin kierownicy, żeby założyć tą po prawej z pierwszej fotki musiałbyś stosować przejściówkę, przelutować taśmę airbagu itd

najmniej inwazyjnym rozwiązanie będzie zamontowanie takiej (pasuje p&p):

35e14ed19ef5608am.jpg

zwróć uwagę że nieco się różni od tej "eslajnowej" z pierwszego posta (tamta jest z nowszych egzemplarzy, po 97' chyba)

ps fotka pożyczona od kolegi Dudi75 :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj kiery trójramiennej z roczników do 97

2gtrrx3.jpg

http://i49.tinypic.com/2gtrrx3.jpg

Według etki w twoim roczniku była montowana o numerze 4A0 419 091 BA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak jesteśmy przy wymianach z ciekawości zapytam, czy w moim przypadku rocznik 98 (po I lifcie) jest jakiś problem z przerzuceniem z kierownicy czteroramiennej na s -line? Problem w sensie kombinatoryki tak jak to opisał michal_s87.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem opisany niżej, musisz zobaczyc jaki masz gwint na kolumnie i starej kierownicy, i kupic z takim samym gwintem s-line

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak jesteśmy przy wymianach z ciekawości zapytam, czy w moim przypadku rocznik 98 (po I lifcie) jest jakiś problem z przerzuceniem z kierownicy czteroramiennej na s -line? Problem w sensie kombinatoryki tak jak to opisał michal_s87.

Twój rocznik właśnie jest sporny z tego co wiem, część ma mały, część duży wieloklin. Najłatwiej odkręcić na chwilę poduszkę (dwie śrubki imbusowe z tyłu kierownicy, nr 4 na fotce Kowiego) i sprawdzić, wtedy będziesz miał 100% pewności, jeśli nie będziesz pewien to wrzuć fotkę, powiemy Ci czy to duży czy mały :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak jesteśmy przy wymianach z ciekawości zapytam, czy w moim przypadku rocznik 98 (po I lifcie) jest jakiś problem z przerzuceniem z kierownicy czteroramiennej na s -line? Problem w sensie kombinatoryki tak jak to opisał michal_s87.

Twój rocznik właśnie jest sporny z tego co wiem, część ma mały, część duży wieloklin. Najłatwiej odkręcić na chwilę poduszkę (dwie śrubki imbusowe z tyłu kierownicy, nr 4 na fotce Kowiego) i sprawdzić, wtedy będziesz miał 100% pewności, jeśli nie będziesz pewien to wrzuć fotkę, powiemy Ci czy to duży czy mały :wink4:

Jak byś odkręcał to pamiętaj o ściagnieciu klemy przed operacją :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...