Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zaślepiony EGR ,a duże mrozy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aj tam jak sie ma coś zepsuc to niech sie psuje, bedzie powod do modów :kox:

Opublikowano

panowie z opinią zaślepiać/nie zaślepiać jest tak jak z dooopą :naughty: każdy ma swoją :kox:

Cristoforo zaintrygowałeś mnie i już wiem co będę kombinował u siebie :good:

ps. wiesz może ile rtocki dął za ten cooler od alfy ?

Opublikowano

nie mam pojecia ile dał za niego ale ciezko jest go dorwać a trzeba wyciąć mocowanie błotnika

ja jednak zakładam Fmic :naughty:

turbina juz jedzie i reszta gratów juz jest PD ARL tez :decayed:

ja zakładam nowy ori EGR od AWX i cały osprzet, EGR nie będzie miał żadnego negatywnego wpływu na prace silnika

Opublikowano

Taka refleksja mnie naszła po przeczytaniu tych postów. Zasad działania 50/50 - nie wiem do którego obozu się przyłączyć :gwizdanie: Większość zamiast doprowadzić coś do stanu używalności potrafi tylko wyciąć, zaślepić lub wyrzucić. Powoli zaczynam czuć się gorszy że zamiast zaślepić to wyczyściłem i dobrze mi działa. Acha kata też jeszcze mam pomimo 280 tyś.

Opublikowano

Mi dobrze działał, kata tez mam (231tkm, wyrzucam na wiosne), ale jezdze na zaslepionym, moze w lato przy duzych upałach udrożnię, bedzie lepsze chlodzenie w glowicy - dobrze mysle?

Opublikowano

EGR na wyzszych obrotach nie działa wiec i tak silnik mam świerze powietrze

Opublikowano

świerze powietrze

świeże!!!!

:embarrassed:

Opublikowano

Ostatnio przy -5 stopniach auto nagrzewało mi sie po przejechaniu 7km do 90 stopni, przy nawiewie minimalnym na 20 stopni ustawionym na szybe, jeżdziłem do 2,2 tys obr tylko, wiec wynik dla mnie znakomity porównywalny z nagrzewaniem sie z zamontowanym EGR jeszcze :kox:

Opublikowano

Ostatnio przy -5 stopniach auto nagrzewało mi sie po przejechaniu 7km do 90 stopni, przy nawiewie minimalnym na 20 stopni ustawionym na szybe, jeżdziłem do 2,2 tys obr tylko, wiec wynik dla mnie znakomity porównywalny z nagrzewaniem sie z zamontowanym EGR jeszcze :kox:

u mnie to samo, temp na zewnątrz ok 4*C, nawiew na minimum i po 7km (tyle mam do pracy) 90 stopni na blacie, a EGRa nie mam :gwizdanie:

Opublikowano

Odnośnie spalania i EGR

Niesprawny EGR : cały czas w pozycji zamknięty - brak dopływu spalin

Spalanie:7,77 średnia ( około 9000km)

Sprawny EGR (1000km)

Trasa 500 km z prędkościami 150km/h przez około 150 km, 30 km po Warszawie.

Spalanie: 5,91

Tylko miasto małe: Bardzo krótkie odcinki 6,87

Warunki badania: tankowanie pod korek 2 odbicie. Ta sama stacja paliw, ten sam kąt nachylenia auta, ten sam dystrybutor.

I niech wszyscy mówią co chcą na temat zaślepiania EGR-ów, co chcą!

Silnik 1Z

Opublikowano

Odnośnie spalania i EGR

Niesprawny EGR : cały czas w pozycji zamknięty - brak dopływu spalin

Spalanie:7,77 średnia ( około 9000km)

Sprawny EGR (1000km)

Trasa 500 km z prędkościami 150km/h przez około 150 km, 30 km po Warszawie.

Spalanie: 5,91

Tylko miasto małe: Bardzo krótkie odcinki 6,87

Warunki badania: tankowanie pod korek 2 odbicie. Ta sama stacja paliw, ten sam kąt nachylenia auta, ten sam dystrybutor.

I niech wszyscy mówią co chcą na temat zaślepiania EGR-ów, co chcą!

Silnik 1Z

165km/brak EGR/4x4 - spalanie 7,5l :wink4:

Opublikowano

hehe ale różnica w spalaniu.

w sumie silnik zimny może chcieć więcej gnoju ale jak egr sam bezpośrednio wpływa na spalanie nie wiem i nie umiem sobie wyobrazić :no:

Opublikowano

W praktyce pewna część strumienia gazów wydechowych (około 18%) jest chłodzona, a następnie zawracana z powrotem do komory spalana. Zabieg ten powoduje obniżenie temperatury zapłonu paliwa, co ogranicza wprawdzie zawartość tlenków azotu , lecz równocześnie drastycznie zwiększa emisję cząsteczek stałych. Najważniejsze z punktu widzenia użytkownika jest to, że obniżenie temperatury zapłonu zmniejsza również sprawność silnika.

Główną wadą systemu EGR jest obniżenie sprawności silnika poprzez zmniejszenie temperatury zapłonu paliwa, wyższe koszty eksploatacji, ingerencja w pacę silnika = konieczność częstszej wymiany oleju,

Jeśli chodzi o zalety, to system ten wyróżnia brak konieczności stosowania jakichkolwiek dodatków do paliwa

zaslepienie zaworu powoduje że przestanie kopcić ... elastycznośc to rzecz względna - większośc twierdzi że po zaslepieniu lepiej się auto zbiera

ja w ogóle wywaliłem układ EGR i programowo została zmieniona mapa odpowiedzialana za to- ogolnie u mnie zaworek sterownia EGR nie pracuje i nie oduczłem przyrostu mocy na plecach,nagrzewa sie róznie w zaleznosci od stylu jazdy w zimne dni i takze nie zauwazyłem róznicy w spalaniu. cały czas pali niecałe 7L w cyklu mieszanym

Opublikowano

Jak by ktoś zamierzał zaślepiac, mozna dostać ori audi zaślepki EGR

imgp1740x.jpg

Opublikowano

Jak by ktoś zamierzał zaślepiac, mozna dostać ori audi zaślepki EGR

imgp1740x.jpg

11,75 zł brutto :kox: :kox:

Opublikowano

Jak by ktoś zamierzał zaślepiac, mozna dostać ori audi zaślepki EGR

imgp1740x.jpg

11,75 zł brutto :kox: :kox:

9,99 zł brutto kwas :wink4:

Opublikowano

jeśliś się ma możliwości i materiał to można to samemu wykonać -zrobiłem na kolektor wylotowy oraz kolektor dolotowy...cena 0zł 1h pracy- zrobienie zaślepek oraz wyrzucenie kompletne ukladu recyrkulacji spalin.

Opublikowano

najlepiej to kolektor AWX i flansza do niego :wink4:

Opublikowano

jak napisałem wyzej - jesli ma sie możliwosci i materiały -zrobic mozna samemu prawie wszystko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...