Krzysiek80 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Cześć. Mam taki mały problem, za bardzo w normalnej eksploatacji mi nie przeszkadza, ale troszkę mnie to drażni. Otóż tak, gdy silnik jest zimny, po długim postoju, jego rozruch trwa trochę długo. Muszę jakiś czas kręcić silnikiem. Przebieg 192 tys Olej Mobil 10W40 Silnik 2.8v6 12v Dodam tylko, że auto ma nowy akumulator, a coś jest nie tak z czujnikiem temp. cieczy chłodzącej bo po rozruchu pokazuje ok 70 stopni, gdy ma zapewne temperaturę bliską temperaturze otoczenia. Czy to jest kwestia tego czujnika, czy może świec, czy po prostu ten typ tak ma, w co wątpie ?
grzesu3 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Hej Po pierwsze Vag Po drugie jak Ci na blacie pokazuje temp. 70 st. po nagrzaniu, nie koniecznie to musi być czujnik, osobiście stawiam na termostat. U mnie po podpięciu Vag wywalał błąd czujnika. Po wymianie owego czujnika nic się nie zmieniło. Dopiero wymiana termostatu przyniosła pożądany efekt (ciepełko )
Krzysiek80 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2010 U mnie jest gorąco, nagrzewa się pięknie temperaturę trzyma. Tylko u mnie jest tak, że jak sie przekręci stacyjkę, a jeszcze nie uruchomi silnika to już pokazuje 70 stopni. A tak to trzyma temp. świetnie i rozgrzewa się tak jak trzeba. Pisząc VAG mówisz, żeby podpiąć komputer?
lapek85 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 AHH to klekot, a Ty masz benzyne 2.8 AAH, popraw w temacie, masz byka
Gość mateoos Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 po rozruchu pokazuje ok 70 stopni jak Ci na blacie pokazuje temp. 70 st. po nagrzaniu, nie koniecznie to musi być czujnik, osobiście stawiam na termostat. Czytanie ze zrozumieniem się kłania Sprawa wydaje się prosta. Skład mieszanki paliwowej dostosowywany jest do temperatury otoczenia. Kto miał np. starego Poloneza, ten wie - tam było ssanie ręczne i im było zimniej, tym bardziej bogatą mieszankę trzeba było podać. Robiło się to ręcznie, cięgnem ssania. Dziś ssanie regulowane jest automatyczne, zależne jest m.in. od temp. otoczenia. Jeśli czujnik zwariował i wskazuje wyższą temp, mieszanka nie zostanie odpowiednio wzbogacona i rozruch będzie utrudniony. To samo w drugą stronę - jeśli czujnik wykaże -40 stopni, to silnik zostanie zalany i również z rozruchu nici.
Krzysiek80 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2010 Dzięki kolego! Tak coś mi świtało w głowie z ta dawką paliwa, zależną od temp. silnika, i napisałem z tym czujnikiem ale zawsze to lepiej dowiedzieć się od kogoś kto sie zna A może pomoże mi kolega znależć ten czujnik w tym silniku moim AAH ?
Gość mateoos Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Nie mam pojęcia, gdzie taki czujnik może się znajdować. Może jakiś posiadacz pomoże?
staniek Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Czujnik masz za lewą głowicą (patrząc od przodu auta), na metalowej "rurze"/magistrali łączącej głowice. Nr oryginału 058919501A Jakiś rok temu płaciłem u Danelczyka coś koło 150zł za ten czujnik. Pozdro
Krzysiek80 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 Dziękuje za informacje. W wolnej chwili się rozejrzę za nim pod maską. Pozdrawiam
grzesu3 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Nie mam pojęcia, gdzie taki czujnik może się znajdować. Może jakiś posiadacz pomoże? To silnik ADR ale powinno być OK http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t110189.0.html;highlight=czujnik+temperatury+cieczy+adr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się