Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AAH] Długi rozruch zimnego silnika.


Krzysiek80

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam taki mały problem, za bardzo w normalnej eksploatacji mi nie przeszkadza, ale troszkę mnie to drażni. Otóż tak, gdy silnik jest zimny, po długim postoju, jego rozruch trwa trochę długo. Muszę jakiś czas kręcić silnikiem.

Przebieg 192 tys

Olej Mobil 10W40

Silnik 2.8v6 12v

Dodam tylko, że auto ma nowy akumulator, a coś jest nie tak z czujnikiem temp. cieczy chłodzącej bo po rozruchu pokazuje ok 70 stopni, gdy ma zapewne temperaturę bliską temperaturze otoczenia.

Czy to jest kwestia tego czujnika, czy może świec, czy po prostu ten typ tak ma, w co wątpie ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Po pierwsze Vag

Po drugie jak Ci na blacie pokazuje temp. 70 st. po nagrzaniu, nie koniecznie to musi być czujnik, osobiście stawiam na termostat. U mnie po podpięciu Vag wywalał błąd czujnika. Po wymianie owego czujnika nic się nie zmieniło. Dopiero wymiana termostatu przyniosła pożądany efekt (ciepełko :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest gorąco, nagrzewa się pięknie temperaturę trzyma. Tylko u mnie jest tak, że jak sie przekręci stacyjkę, a jeszcze nie uruchomi silnika to już pokazuje 70 stopni. A tak to trzyma temp. świetnie i rozgrzewa się tak jak trzeba.

Pisząc VAG mówisz, żeby podpiąć komputer? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po rozruchu pokazuje ok 70 stopni

jak Ci na blacie pokazuje temp. 70 st. po nagrzaniu, nie koniecznie to musi być czujnik, osobiście stawiam na termostat.

Czytanie ze zrozumieniem się kłania :)

Sprawa wydaje się prosta.

Skład mieszanki paliwowej dostosowywany jest do temperatury otoczenia. Kto miał np. starego Poloneza, ten wie - tam było ssanie ręczne i im było zimniej, tym bardziej bogatą mieszankę trzeba było podać. Robiło się to ręcznie, cięgnem ssania. Dziś ssanie regulowane jest automatyczne, zależne jest m.in. od temp. otoczenia. Jeśli czujnik zwariował i wskazuje wyższą temp, mieszanka nie zostanie odpowiednio wzbogacona i rozruch będzie utrudniony. To samo w drugą stronę - jeśli czujnik wykaże -40 stopni, to silnik zostanie zalany i również z rozruchu nici.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego! :good: Tak coś mi świtało w głowie z ta dawką paliwa, zależną od temp. silnika, i napisałem z tym czujnikiem ale zawsze to lepiej dowiedzieć się od kogoś kto sie zna :hi:

A może pomoże mi kolega znależć ten czujnik w tym silniku moim AAH ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik masz za lewą głowicą (patrząc od przodu auta), na metalowej "rurze"/magistrali łączącej głowice.

Nr oryginału 058919501A

Jakiś rok temu płaciłem u Danelczyka coś koło 150zł za ten czujnik.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, gdzie taki czujnik może się znajdować.

Może jakiś posiadacz pomoże?

To silnik ADR ale powinno być OK http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t110189.0.html;highlight=czujnik+temperatury+cieczy+adr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...