greghoryy Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Witam mam auto od miesiaca, instalacja gazowa ma 1.5 roku (stag 300, tomasetto, zavoli), ogolnie gaz chodzi super, szybko sie przelacza nawet w tych mrozach, rowno, nie przerywa, obr nie faluja ale spalanie mnie powala na pelnej butli 40 l przejade max 250 km. Czy przyczyna mogą być krotkie odcinki i niedogrzanie auta ? Robie odcinki po 5 km, wiem ze silnik zimny i dostaje podwojna dawke paliwa, termostat niedawno wymienilem, bylem dzisiaj ustawic gaz i wymienic filtry bo myslalem ze moze przez to. Po podlaczeniu do kompa stwierdzili ze do wymiany filtrow mam jeszcze 5 tys km a wszystkie wykresy sa idealne i dobrze pokazuja te pokrycie z benzyna i nie ma co regulowac. Czy spalanie jest w normie ? Tankowalem na paru stacjach i nie ma roznicy, dodam ze nie przekraczam 3000ty obr, Wszedzie czytam ze powinno max ok 12... Jakies rady?
mstan Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Witam Faktycznie trochę to dużo i jeszcze to że jakiś odcinek jedziesz na paliwie,ale przy tak krótkich odcinkach (u mnie by się wogóle nie unosiła wskazówka na zegarze). Dla wyjaśnienia zatankuj do pełna przejedź 100km.w różnych warunkach i ponownie zatankuj do pełna i będziesz miał odpowiedź. Tankowanie musi być wykonane na tym samym dystrybutorze. Pozdrawiam
greghoryy Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 Ale chodzi o wskazowke od temp plynu w chlodnicy ? Mi sie na 90C nagrzewa po przejechaniu ok 4-5 km, przy zimnym silniku. Sprobuje tak przejechac 100km i zatankuje do pelna. Zobaczymy jaki wynik. A takie pytanie jak mi sie skonczy gaz to silnik bedzie rwal, cudowal, gasnął czy samoistnie sie przelaczy na benzyne ? Bo jeszcze nie doprowadzilem do takiej reakcji. Zawsze zostawal jakis litr gazu przy tankowaniu. A i jedno co zauwazylem po tej kontroli komputera: mianowicie kontrolki od gazu zawsze po zatankowaniu do pelna byly 3 zielone , dzisiaj widze ze są juz 4 zielone.
mstan Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Witam Piszesz że na zbiorniku robisz 250 km. a masz przejechać 100, więc będziesz miał jeszcze pół zbiornika -w najgorszym przypadku. Masz zatankować do pełna, przejechać 100 km. i zatankować do pełna. Jak Ci się skończy gaz to samoczynnie instalka przełączy się na BP. Pozdrawiam
Bogumił Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 greghoryy ja miałem podobnie jak Ty, gdy przejeżdżałem do pracy 7km, teraz mam do przejechania 30km i od razu spalanie się poprawiło. Było 13,3l/100km a teraz mam 11,2 l/100km.
MATIUS Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 mi pali ok 13-14L gazu na 100km dodam że ostanio mrozy były dośc duże i spalił mi 14L a teraz gdy troche sytuacja się poprawiła myślę żę spali mniej... dużo do powiedzenia ma temperatura która teraz panuje raz -15 a raz -1 ja zanim wyjade to na mrozie odpalam auto na beznynie i rozgrzewam auto do ok 60-70 stopni i w tedy przełanczam i ruszam na gazie... mam wrażenie że mniej tego gazu gdybym odrazu ruszył na bezynie i później sama by się przełonczyła instalka na gaz
dritzdeurden Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 ja zanim wyjade to na mrozie odpalam auto na beznynie i rozgrzewam auto do ok 60-70 stopni i w tedy przełanczam i ruszam na gazie... mam wrażenie że mniej tego gazu gdybym odrazu ruszył na bezynie i później sama by się przełonczyła instalka na gaz zajeżdżasz w ten sposób silnik
wojtek26 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Sprawdz czy sonda dobrze pracuje bo moze miałes ustawiana do źle pracujacej sondy, mój na dojzdzaniu do pracy 9km pali 10l a latem około 10,5 wiecej nie spalił.
Bogumił Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 dritzdeurden czemu uważasz, że MATIUS zajeździ silnik odpalając w taki sposób? Rozwiń myśl.
MATIUS Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 też mi sie wydaje to dziwnę niechce się spierać bo z natury ejstem nie konfliktowy.... ale chyba 20letnie praktyka mojego taty który jeździ cięzarówką i sam tak robi że auto po postoju mu chodzi aż złapie jakąs temperaturę ja tak robie tylko przy mrozach -15 - 20 tak jak ostatnio miało miejsce w moim mieście... odpalam na benzynie i autko chodzi sobie zanim je np oskrbie z lodu śniegu itp itd... kązdy robi jak uważa wojtek26 chciabym żeby mój adr mi tak palił już nie zaśmiecam wątku bo pytanie dotyczyło czego innego
dritzdeurden Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Silnik po odpaleniu i pracy na biegu jałowym ma gorsze warunki smarowania niż by to było gdybyś od razu ruszył i utrzymywał małe prędkości obrotowe.
Bogumił Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 Jakoś mnie nie przekonujesz, co ma wolna jazda do smarowania? Przecież pompa oleju pracuje niezależnie od obracających się kół. Mała prędkość obrotowa przy wolnej jeździe nie będzie mniejsza od prędkość obrotowej biegu jałowego. Co prawda ja za nim ruszę czekam tylko jakieś 2-3minuty a nie gdy złapie wyższą temperaturę. Co nie zmienia postaci rzeczy, że nie przekonałeś mnie do swojego zdania. Aczkolwiek usłyszałem, że takie postępowanie jest zalecane przy silnikach diesla (konkretnie piszę o silnikach Peugot'a 607 to jest chyba 2,2 hd) - tylko tego osoba, która to mówiła nie potrafiła jakoś rzeczowo objaśnić.
MATIUS Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 Bogumił dzięki za poparcie każdy robi jak chce... :hi:
dritzdeurden Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 Jakoś mnie nie przekonujesz, co ma wolna jazda do smarowania? Przecież pompa oleju pracuje niezależnie od obracających się kół. Mała prędkość obrotowa przy wolnej jeździe nie będzie mniejsza od prędkość obrotowej biegu jałowego. Co prawda ja za nim ruszę czekam tylko jakieś 2-3minuty a nie gdy złapie wyższą temperaturę. Co nie zmienia postaci rzeczy, że nie przekonałeś mnie do swojego zdania. Aczkolwiek usłyszałem, że takie postępowanie jest zalecane przy silnikach diesla (konkretnie piszę o silnikach Peugot'a 607 to jest chyba 2,2 hd) - tylko tego osoba, która to mówiła nie potrafiła jakoś rzeczowo objaśnić. Ja nikogo nie zmuszam do postępowania tak jak pisze w instrukcji waszego AUDI wystarczy trochę poczytać. Owszem obracanie kół nie ma tu nic wspólnego tylko " gorsze warunki smarowania " o których pisze są związane z temperaturą oleju stojąc na parkingu z włączonym na świeżo silnikiem kilka minut lub co gorsza kilkanaście powodujesz to że silnik dłuuuuuugo więcej potrzebuje czasu na rozgrzanie a co za tym idzie olej jest zimny i ma dużo gorsze właściwości smarujące. W naszych silnikach benzynowych powinienes już po około 10 sekundach ruszyć od odpalenia.
Paweł_ Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Mam taką samą instalcję czyli STAG 300, przełączenie na gaz przy 30 stopniach teraz przy jeżdzie do pracy 4km pali około 15L gazu na 100km Na trasie 380 km w ten weekend wyszło spalanie 9,5 L. Najmniejsze spalanie lato/trasa 8,5L/100km
rafi_a4 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 nie ma co sie oszukiwac- temperatura robi swoje
MAsterxp2009 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 moje teraz kolo 17 łyka po miescie nie ma co sie oszukiwac jest zimno krotkie odcinki to nie seicento ze spali 6 L,swoje waży swoje musi zjesc mi troszke wiecej łyka bo na automacie jest,instlaka stag 300 zrobilem na niej niecale 10 tys,wymienialem juz sonde,przeplywke,swiece,filtry,odme,czyscilem przepustnice,wszystkie filtry i nie ma co sie łudzic zima jest i trzeba to przeboleć,dodam ze miesiecznie za 80 zl benzynki to na same odpalania trzeba zalac.pozdrawiam
greghoryy Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 No to widze ze kolega MAsterxp2009 ma spalanie podobne do mojego. Jesli chodzi o regulacje to bylem w sobote tam gdzie zakladalem gaz, gosciu podlaczyl, zobaczyl, powiedzial ze lepiej ustawic nic nie mozna i ze jest wszystko super. Zatankowalem u niego do pelna 40 L gazu, do dzisiaj zrobilem 175 km i swieci mi sie juz rezerwa, na moje oko max zrobie jeszcze z 40km to bedzie cud...
michal_g84 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Zatankowalem u niego do pelna 40 L gazu, do dzisiaj zrobilem 175 km i swieci mi sie juz rezerwa, na moje oko max zrobie jeszcze z 40km to bedzie cud... ale jak świeci Ci się rezerwa od gazu to nie świadczy o tym że masz już mało (te lampki są mało miarodajne), najlepiej sprawdzić na tym wskaźniku od butli skoro gość mówił że jest wszystko ok ustawione to jest jeszcze możliwość sprawdzenia jak ze spalaniem benzyny i wtedy będziesz wiedział czy to wina gazu czy też całego układu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się