Doman13 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 zamieniłem kiedyś w zimę dwie lepsze opony z przodu na tył i wyjechałem na parking pojeździć i zobaczyć jak auto się zachowuje. na parkingu był śnieg (ślisko) - opony michelinki A3. I mimo dobrych opon na tyle, nie byłem w stanie przepustnicą wyprowadzić auto z poślizgu, wykręciłem pięknego bączka, nie mając w ogóle możliwości manewrowania. wcześniej na tym samym parkingu z lepszymi oponami na przodzie (w podobnych warunkach) przy tej samej prędkości, wyszedłem z tego samego zakrętu bez bączka na środku drogi, pomogła dodanie gazu i z powrotem miałem kontrolę nad autem. Więcej lepszych opon na tył nie założę.
Marekpl Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Kupiłem miesiac temu dwie nowe opony i załozylem bez wahania na przód (dwie z tyłu sa nie najgorsze ale maja 2 sezony już) Ale jesli fachowcy mówią, że lepiej lepsze opony na przód... to juz kurczę sam nie wiem. No ale czego nie wiesz? :> oczywiście chodziło mi że fachowcy radzą nowsze/lepsze na tył
mrog Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Mój kolega założył lepsze opony do tyłu tylko dlatego, żeby policja jak za nim stoi to sie nie spodziewa z przodu slików
Piter504 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 tak się składa że kiedyś miałem piękne sliki na tyle a z przodu miałem 2 nówki i prawdą jest że oponka z tytłu musi być bo zakręt 90 styopnie pokonujesz bokiem, lecz mając czym pociągnąc samochód, kjażdy zakręt pokonujesz, bokiem to bokiem, ale starowanie jest bajecznie proste jak zabawa na śniegu, przód cągnie a tył jest ciągnięty, cała logika, czy bokiem samochód jedzie czy na wprost a jak założysz na przód to co zrobhisz??? jak samochód sie zachowuje??? gdzy w zakręcie jak wspomniałem uciekł ci przód a zakręt wąski to zastanawiasz sie po cholere postawili tak wysokie krawężniki a z lipnym tyłem tylko balansujesdz autem jak mówiłem wcześniej, kontrujesz i jazda bez problemów poza tym zróbcie jeden test załóż nowe przód, rozpędz sie i hamuj na prostej, ostro, tył będzie chciał myszkować ale na prostej nie ucieknie, a zrób to samo z dobrymi z tyłu, wtedy przód napewno n ie będzie stabilny, głupie hamowanie na prostej jest utrudnione bo auto będzie uciekać.....więc o czym mowa w innych warunkach... mówię to w oparciu o dość szybką jazdę, a trzeba rozpatrywać takie raczej ekstremalne testy, poza tym starą 80-tką robiłem piękne driftingi na torach na prawdziwych slikach i coś tam o jeżdzie w poślizgach wiem:) bo fajna rzecz:) a tu kolega mądrą propozycję zakładania opon przedstawił :polew:o top chodiz Mój kolega założył lepsze opony do tyłu tylko dlatego, żeby policja jak za nim stoi to sie nie spodziewa z przodu slików pozdraiwam
Gość Henrykus Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Pociągnę jeszcze ten temat , bo mało kto zważa na zalecenia producenta . Otóż zarówno w instrukcji obsługi , jak i materiałach serwisowych ( np. Sam Naprawiam str. 208 , instrukcja serwisowa dział 44.1 str.1 : "Always install tires with the deepest tread on the front axle"). Zawsze opony o głębszym bieżniku montujemy na przednią oś . Pozdr.
Gość Henrykus Opublikowano 16 Lipca 2008 Opublikowano 16 Lipca 2008 Zawsze , tylko i wyłącznie obowiazuje instrukcja obsługi i instrukcja serwisowa a , nie jakieś poglądy "fachowców" pseudomotoryzacyjnych programów telewizyjnych (czytaj Bieleliników). Zawsze czytaj instrukcję obsługi , czegokolwiek by ona dotyczyła . Pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się