RAFLIK A4 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Witam! W grupie 001 vag pokazuje mi ze dawkę paliwa mam 0.4mg/R A z tego co mi wiadomo to powinna się mieścić w zakresie 3-9 czy idzie dawkę skorygować za pomocą VAG-COM? Jeśli jest inny sposób to prosił bym o instrukcje jak to zrobić posiadam VAG-COM 3.11 ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o VAG to proszę o dokładne instrukcje jak to zrobić! Mam AUDI A4 1.9 TDI 110KM AFN 97rok
tom2009 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Poszukaj na forum, było już tyle razy. Vag-iem możesz nieznacznie zmienić.
DeeJay_Kill Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Wchodzisz w Login, wpisujesz 12233, potem "Do it". Następnie wchodzisz w Adaptation - grupa 01. Tam masz wyświetlaną dawkę paliwa na skok i możesz ją zmieniać. Pamiętaj, że im dawka większa (np. 8mg), tym paliwa w rzeczywistości jest mniej.
RAFLIK A4 Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Opublikowano 1 Lutego 2010 dzięki wielkie za pomoc! na pewno nie da się zmienić z 0.4 na 4 mg/R ale zawsze coś pomoże bo optymalne to jest 4mg/r a jest jakaś inna metoda np mechanicznie ?
malinamm1 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Trzeba przestawić delikatnie nastawnik pompy paliwa, to powinno pomóc: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ahu_dlaczego_taka_mala_dawka_i_jak_ja_zmienic-t30657.15.html http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t10316.0.html;highlight=dawka+paliwa
RAFLIK A4 Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Opublikowano 2 Lutego 2010 no to będę działał a jak już mam ruszać nastawnik to najlepiej będzie jak go wyczyszczę będzie troszkę roboty gryzie mnie jeszcze sprawa turbinki bo jeśli ja mam dawkę paliwa w grupie 001 0.4mg/r to w rzeczywistości podaje dużo paliwa i czy nadmiar paliwa ma wpływ na szybsze zasyfienie się turbinki ? Dodam ze nie jeżdżę jak dziadek i tak jak przykazania każą tak robię czyli na rozgrzanym silniku turbinka dostaje dużych obrotów [br]Dopisany: 01 Luty 2010, 22:21_________________________________________________ok a wiec Vagiem dawkę paliwa dało się podregulować z 0.4 mg/r na 2.0mg/r no i nawet bym powiedział ze silniczek nieco ciszej chodzi i się troszkę obroty uspokoiły a za regulacje nastawnika zabiorę się jak co nieco mrozy odpuszcza bo garaż nie ogrzewany
rob555 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Zostaw na 2mg/skok. Jak nastawnik wyrabia z regulacja i obroty nie plywaja to ta dawka jak najbardziej OK
vauxhall95 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Bez przesady 2mg to jest zla dawka 2.8-3.0 mozna jeszcze przecierpiec.Nie ustawiaj 2.0,jak nic sie nie dzieje to nie czysc nastawnika bo mozna cos skopac. Zostaw na 2mg/skok. Jak nastawnik wyrabia z regulacja i obroty nie plywaja to ta dawka jak najbardziej OK Zakres jest 3 do 9 , niektorzy ustawiaja 2.6-2.8 ale tak mozna powiedziec max.Ale 2 to mozna w starym traktorze ustawic
RAFLIK A4 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Opublikowano 3 Lutego 2010 no tak ale mi vag pokazywał ze mam dawkę paliwa 0.4mg/skok no to chyba lepiej jest mieć 2mg/skok niż 0.4mg/skok prawda? jeśli się ociepli zabiorę się za czyszczenie nastawnika a na razie tak zostawię a przed czyszczeniem nastawnika wrócę vagiem do ustawień fabrycznych czyli takie jak były przed kręceniem (32768) no bo jak miałem 0.4 to troszeczkę trzęsło silniczkiem a jak ustawiłem na 2 to przestało i z tego co wiem to np jeśli będę miał 4mg to w rzeczywistości jest mała dawka paliwa a jak miałem 0.4 to raczej jest to duża dawka paliwa :/
vauxhall95 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 dobrze kombinujesz.Zebys nie przedobrzył z tym nastawnikiem.Sama regulacja to jest 3min.Jak pisalem 2mg to jest juz za duza a 0,4 to juz wogole.Niewiem jak mogles tak jezdzic.
RAFLIK A4 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Opublikowano 3 Lutego 2010 no niestety tak już ten samochodzik kupiłem i nie wiedziałem o tym do puki nie kupiłem lapka i nie sprawdziłem
malinamm1 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Ja na Twoim miejscu bym nie ruszał czyszczenia nastawnika jeśli nic złego się nie dzieje. Ustaw jeszcze dawkę (mechanicznie) no i oczywiście tak jak pisałeś wróć do ustawień fabrycznych (32768)
RAFLIK A4 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Opublikowano 3 Lutego 2010 no to w sumie na razie zrobię jak kolega malinamm1 pisze nie będę czyścił nastawnika tylko ustawie dawkę mechanicznie no i oczywiście najpierw vag do ustawień fabrycznych (32768) W sumie to 4 śrubki nie powinno być problemu wiec zrobię to na czasie i oczywiście dam znać co i jak Pozdrawiam serdecznie i na razie dzięki wielkie za podpowiedzi i doradzanie
rob555 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 dobrze kombinujesz.Zebys nie przedobrzył z tym nastawnikiem.Sama regulacja to jest 3min.Jak pisalem 2mg to jest juz za duza a 0,4 to juz wogole.Niewiem jak mogles tak jezdzic. Ile wypusciles TDI na takiej dawce ? Jak nastawnik wyrabia z regulacja to 2mg nic zlego nie robia. Na upartego mozna i 1mg zostawic ale malo ktory nastawnik to utrzyma...
vauxhall95 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 No chyba sie nie orientujesz.Za duzo tego przerobilem.Dokladnie wiem ile musi byc i w zasadzie ponizej 4 w niektorych samochodach juz sa cyrki w niektorych około 3.Ale jak jest 2 lub jeszcze jak piszesz 1 to nie dziwie sie ze duzo potem postow ze auto faluje kopci.2mg conajmniej falowanie musi byc jak sie rozgrzeje.Kopcic moze albo raczej musi
rob555 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Dokladnie wiem ile musi byc i w zasadzie ponizej 4 w niektorych samochodach juz sa cyrki w niektorych około 3.Ale jak jest 2 lub jeszcze jak piszesz 1 to nie dziwie sie ze duzo potem postow ze auto faluje kopci.2mg conajmniej falowanie musi byc jak sie rozgrzeje.Kopcic moze albo raczej musi Malo widziales
vauxhall95 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Dokladnie wiem ile musi byc i w zasadzie ponizej 4 w niektorych samochodach juz sa cyrki w niektorych około 3.Ale jak jest 2 lub jeszcze jak piszesz 1 to nie dziwie sie ze duzo potem postow ze auto faluje kopci.2mg conajmniej falowanie musi byc jak sie rozgrzeje.Kopcic moze albo raczej musi Malo widziales :tongu e4: Widzialem co widzialem,i ustawialem co ustawialem.Jak ty 1mg ustawiasz to nie dziw ze potem cale forum jest zasmiecone tymi postami.Ja sobie chyba -2mg ustawie.Bede bolidy wyprzedzal :polew:
rob555 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Czytaj ze zrozumieniem...1mg nie ustawialem bo po co... fabryka pisze 3-8...wiec skoro tak im wierzysz to ustaw sobie 7 i zobacz jak sie fajnie jezdzi (caly czas w toleranncji bedziesz). Bez urazy kolego ale chyba wiecej tego przez moj zaklad przeszlo wiec jakies sobie zdanie wyrobilem. Jak zaczynalem pare lat temu zabawe z tuningiem mialem w swoim AFN ponizej 2 ustawione na wtryskach 216 by uzyskac najwiecej co sie da. Nastawnik i pompa miala naprawde symboliczny przebieg i nic zlego sie nie dzialo, silnik mi sie nie spalil, pompa nie zatarla itd.... Owszem na dzien dzisiejszy w 98% aut z VP pod maska zracji na przebieg i zuzycie bedzie kulac przy 2mg ale jesli wyzej wymienione auto nie kula i nie szarpie to ja bym zostawil. Po pierwsze dlatego ze to darmowe KM. Po drugie ze wlasciciel raczej nie ma hardcorowego programu ani koncowek 230 by wydymac pompe na takim wydatku Po trzecie dlatego ze odkrecanie i ruszanie nastawnika jak dobrze dziala czasem przynosi skutek odwrotny od zamierzonego.
spanky Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 jak stare przekupy ... ja robilem tyle a ja tyle ... jak auto nie przejawia zadnych anomali przy 2mg czy przy 3mg to po cholere zmieniac ... bo Vag tak nakazuje ? ... ja mam 2.6 bo na tyle pozwala regiulacja nastawnika za pomoca VCDS'a a nie chce go ruszac mechanicznie nizej bo po co ? ... fura nalatane ma prawie 300 tysi a i troche koksu jest dolozone a chodzi jak pszczólka ... podsumowywujac : jest dobrze to zostawic ... bo mozna zepsuc ...
vauxhall95 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Po trzecie dlatego ze odkrecanie i ruszanie nastawnika jak dobrze dziala czasem przynosi skutek odwrotny od zamierzonego. Chyba dluzej jest wlaczyc laptopa,i vag-coma niz ruszyc nastawnikiem.Nie wierze ze przy 2mg chodzi ci idealnie.Ja ci opisalem z wlasnego doswiadczenia,nie pierwsze tdi mialem i nie ostatnie.Np.moj afn ponizej 3.5 juz sie zle zachowuje.Mialem takiego co mial 1.6 i falowal po rozgrzaniu.Mialem tez co mial 7.8 i byl zamulony.Tak wiem ze jak sobie 9mg ustawisz to 126p cie wyprzedzi.Dla mnie to mozesz sobie ustawic i -2.Twoj samochod
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się