Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ALL] Problem z ogrzewaniem - rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Żona uświadomiła mnie, że w samochodzie jakoś zimno jest :). No to trzeba coś z tym zrobić:

termostat sprawny - silnik nagrzewał się prawie prawidłowo, wskazówka delikatnie poniżej 90

wymiana płynu: płyn był zasyfiały ale trzymał do -30, oczywiście przy okazji płukanie nagrzewnicy. Po ściągnięciu przewodu odprowadzającego płyn z nagrzewnicy, płyn ledwo wyciekał na wolnych obrotach (to jest dosyć istotne). Przy przygazowaniu zapierdzielał aż miło, przedmuchałem przewody sprężonym powietrzem, okazały się drożne.

Dobra zalałem wszystko czystym płynem odpowietrzyłem i pupa. Na wysokich obrotach było ogrzewanie na wolnych ledwo letnie powietrze leciało.

No i wtedy zapaliło się światełko w mózgownicy - przecież Audi ma układ chłodzenia wysokociśnieniowy. Pędem do sklepu i zakup korka do zbiorniczka wyrównawczego - koszt 10 zł. Okazało się, że stary popuszczał ciśnienie :).

Teraz samochód się szybko nagrzewa, ogrzewanie super, powietrze leci bardzo ciepłe z nawiewów, wskazówka temp. stoi równo na 90.

No i taki byłem zadowolony z wyników całodziennej walki, że na koniec dnia jak cofałem to trafiłem w samochód sąsiada :(.

Koszt naprawy:

- korek 10 zł

- lampa tylna 100 zł

oczywiście tą drugą pozycję można pominąć :).

Może się komuś przyda.

Opublikowano

A czego bedzie wina ze temperature mam raz 90 a raz 92-95?

Opublikowano

A czego bedzie wina ze temperature mam raz 90 a raz 92-95?

masz sprawny termostat, klimatronic troszeczkę przekłamuje na plus

Opublikowano

Witam. u mnie też się dzieją herezje z ogrzewaniem.-jak kupiłem Auduśke to nie było w ogole ciepłego powietrza- w ukł.chłodz. była jeden wielki syf - zrobiłem płukanie układu 3y krotne, nagrzewnice prbowałem tez czyscić ale nie mam dostepu do myjki ciśnieniowej ani do spręzobego powietrza zozstało mi tylko woda ze szlałfa.-cos tam syfu wyzuciło... i wtedy to przewody od nagrzewnicy zrobiły sie ciepłe ale to nie wystraczy... gdy mam ustawione ciepło na HI i przez pare minut jade majac na zagraze 180 to zaczyna leciec zimno. gdy sie zatrzymam i delikatnie popuszcze korek w zbiorniczku wyrówanwaczym zaczyna momentalnie ciepło lecieć... :blink:

temp 90stp

termostat sprawny

przewody od nagrzewnicy jednakowo gorące ,

klapa i silniczek sterujący w środku - sprawne.

i ooo chuusteczke chodzi??

nagrzewnica nie wydajna , korek w zbiorniczku...??

kupie korek mimo wszystko i skombinuje myjkę cisnieniową powalcze raz jeszcze...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...