Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Śruba sześciokątna imbusowa hamulców tylnych. A4 1.8 T 1997 AEB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów! :a4fan:

Wczoraj wymieniałem łożyska od tyłu i miałem problem z odkręceniem śruby z łbem sześciokątnym imbusowym która trzyma korpus zacisków z prowadnikami. Prawą stronę udało mi się odkręcić a lewej nie mogłem. :angry: Po dużych trudach odkręciłem ją, ale ma ona dość uszkodzony łeb. Dodam tyle, że gwint tej śruby jest tzw. drobny i utwardzenie 8.8.

Odwiedziłem wszystkie sklepy motoryzacyjne i metalowe w okolicy a nawet szroty i nigdzie nie mają takiej śruby.

Czy ktoś z Kolegów poradzi mi gdzie można kupić taką śrubę?

Opublikowano

Zadzwoń do gdańska do ASO (p. Groblewskiego) (58)5119035 jak nie to tutaj: (58)5543169 w Gd-ku Wrzeszczu. Tylko nie wciśniej sobie śruby gorszej klasy bo nikt tego nie odkręci bez rozwiercania.

Opublikowano

Pochwal się czym to odkręciłeś bo ja się już dwa razy przymierzałem do odkręcenia aż się klucz wygioł i nie dałem rady. :angry:

Opublikowano

śruba pewnie std do hamulców lucasa. Kiedyś (1.5 roku temu ) się je dało kupić w sklepach z częściami do Poldka (heble lucasa z przodu)

Opublikowano

Pochwal się czym to odkręciłeś bo ja się już dwa razy przymierzałem do odkręcenia aż się klucz wygioł i nie dałem rady. :angry:

Odkręciłem to kluczem imbusowym dłuższym niż normalnie. Kupiłem go w sklepie motoryzacyjnym za 15 zł chrom vanadium nie dasz rady zgiąć i napewno nie złamiesz. W moim przypadku śruba uległa uszkodzeniu a klucz nawet się nie zarysował. Nakładasz na koniec klucza kawałek metalowej rurki i masz już sporą dzwignię. :grin:

Opublikowano

Koledzy.

Widzę, że niektórzy mają "klasyczny" problem z odkręceniem skorodowanych, pozapiekanych śrub.

Sprzedam Wam kilka sposobów mojego ojca- który jest mechanikiem od 30 lat.

1. Przed założeniem klucza i mocowaniem się, należy śrubę "obudzić".

Bierzemy młotek, jakiś sworzeń, bolec (coś, co nam pozwoli przekazać energię kinetyczną z młotka na łeb śruby) i lejemy kilkukrotnie czołowo w śrubę. Odradzam młotkiem bezpośrednio w śrubę, żeby jej nie zniszczyć. Sworzeń powinien być płaski i dobrze dolegać do łba śruby (nie znisczymy wtedy gniazda imbusowego do założenia klucza). Jeśli się delikatnie "sklepie" i klucz nie będzie chciał wejść, to należy go przyłożyć (tylko dokładnie) i młotkiem można go nabić.

Nie ma takiej śruby, która by nie puściła.

2. Dodam, że bardzo często elementy wirujące i elementy odpowiedzialne są fabrycznie skręcone na specjalne kleje, spoiwa, etc. zabezpieczające przed odkręceniem tych śrub. W przypadku elementów wirujących (np. koła pasowe, rozrządu, przykręcone do wałków, wałów, itd.) od któregoś roku produkcji samochodu (jakaś dyrektywa to reguluje) muszą być skręcane na takie kleje (np.Loctite) i podczas montażu (po wymianie uszczelniaczy, itp) warto skręcić taką śrubę czy nakrętkę na taki klej.

Śruby i nakrętki skręcane na te kleje wystarczy podgrzać do temp powyżej 80stC.

3. Śruby, nakrętki skręcające elementy układu wydechowego (przeważnie zawsze pozapiekane, skorodowane) należy podgrzać do czerwoności i wtedy odkręcać - jeśli ktoś przed nami nie przeciągnął, przesilił takiej śruby czy nakrętki, na pewno bez problemów się odkręci.

uzupełnij profil

Opublikowano
skręcane na takie kleje (np.Loctite)

Wiesz ile taki coś kosztuje - maleńka kilku ml. buteleczka kosztuje ponad 30zł do tego jest ich caaały szereg, ale powszechnie możecie przyjąć że do połączeń rozłącznych niebieski (hamulce) a dla nierozłącznych czerwony, mocniejszy. Do tego jeszcze Loctite mają niezbyt długo ważność. Wiec wydawać sporo kasy by dać 4 krolepki to przesada jak ktoś może niech załatwi sobie od kogoś. Pociesze was, że Loctite upodobali sobie dorobkiewicze i na rynku jest sporo podróbek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...