Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Zmiana oleju na syntetyczny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wszelkie łączenia, na uszczelkach może puszczać

jesli silnik jest zdrowy (nie mial zalewanych uszczelniaczy oleju typu "motodoktor") nic sie nie rozszczelni po wlaniu syntetyka.

http://www.autoporadnik.pl/oleje/jaki-olej-do-silnika-wyjasniamy-olejowe-dylematy/artykul?page=0,0

Opublikowano

Witam...

Pozwolę dołączyć się do wątku... Przy wymianie pompy olejowej w moim silniku okazało się, że silnik najprawdopodobniej był zalany przez poprzedniego właściciela "doktorem" (w środku miski i porywy zaworów był czarny osad przypominający smołę, który ciężko było wyskrobać nawet za pomocą noża). Oczywiście nie mam tu pewności. Do tej pory stosowany był olej 10W40 Castrol Magnatec, którego trochę ubywa (ok. 1l na 5kkm).

Silnik po wymianie pompy pracuje w miarę cicho, ale zastanawiam się czy przy następnej wymianie oleju nie zalać syntetyku, aby poprawić kulturę pracy i dynamikę silnika. I teraz moje pytanie. Czy specyfiki do płukania silnika albo olej syntetyczny są w stanie wypłukać z silnika resztki "doktora", który został wlany najprawdopodobniej ze względu na poprawę ciśnienia zużytej pompy olejowej (która została już wymieniona)? Czy ktoś miał podobna sytuację ?

A tak wogóle to w trakcie przeszukiwania internetu na powyższy temat natknąłem się na ciekawy artykuł... jakby ktoś miał dużo czasu i chciał poczytać (wydaj się mądre rzeczy na temat olejów) to zapraszam http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

Witam koledzy. Jestem przed wymianą. Jeżdże na castrol magnatec 10w/40 i zastanawiam się czy jest wymiany na 5w/40 motula lub maxlife, czy pozostać przy półsyntetyku przy specyfikacji 500.00 lub 502.00 dla olei wielosezonowych lekkich (tak mam w istrukcji obługi)???

Opublikowano

Jeśli masz zdrowy silnik bez wycieków i nadmiernej konsumpcji oleju, możesz go śmiało zalać porządnym syntetykiem, co mu powinno wyjść na zdrowie.

Opublikowano

tak sie zastanawiam, ze wiekszosc aut japonskich gdzie jest duza moc w stosunku do pojemnosci smiga na semi, sam mam w skayu 10w60 valvo vr1 i jestem mega zadowolony, w hondzie dohc vtec tez mialem semi i bylo ok, wiec skoro te silniki mimo ciezkiego zywota daja rade na tym oleju, to prosta konstrukcja silnikow audi tez moze na polsyntetykach pojezdzic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...