endriuu Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 wszelkie łączenia, na uszczelkach może puszczać jesli silnik jest zdrowy (nie mial zalewanych uszczelniaczy oleju typu "motodoktor") nic sie nie rozszczelni po wlaniu syntetyka. http://www.autoporadnik.pl/oleje/jaki-olej-do-silnika-wyjasniamy-olejowe-dylematy/artykul?page=0,0
Miku Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Witam... Pozwolę dołączyć się do wątku... Przy wymianie pompy olejowej w moim silniku okazało się, że silnik najprawdopodobniej był zalany przez poprzedniego właściciela "doktorem" (w środku miski i porywy zaworów był czarny osad przypominający smołę, który ciężko było wyskrobać nawet za pomocą noża). Oczywiście nie mam tu pewności. Do tej pory stosowany był olej 10W40 Castrol Magnatec, którego trochę ubywa (ok. 1l na 5kkm). Silnik po wymianie pompy pracuje w miarę cicho, ale zastanawiam się czy przy następnej wymianie oleju nie zalać syntetyku, aby poprawić kulturę pracy i dynamikę silnika. I teraz moje pytanie. Czy specyfiki do płukania silnika albo olej syntetyczny są w stanie wypłukać z silnika resztki "doktora", który został wlany najprawdopodobniej ze względu na poprawę ciśnienia zużytej pompy olejowej (która została już wymieniona)? Czy ktoś miał podobna sytuację ? A tak wogóle to w trakcie przeszukiwania internetu na powyższy temat natknąłem się na ciekawy artykuł... jakby ktoś miał dużo czasu i chciał poczytać (wydaj się mądre rzeczy na temat olejów) to zapraszam http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf Pozdrawiam Łukasz
kamilo319 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Witam koledzy. Jestem przed wymianą. Jeżdże na castrol magnatec 10w/40 i zastanawiam się czy jest wymiany na 5w/40 motula lub maxlife, czy pozostać przy półsyntetyku przy specyfikacji 500.00 lub 502.00 dla olei wielosezonowych lekkich (tak mam w istrukcji obługi)???
Wodzu.tg Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Jeśli masz zdrowy silnik bez wycieków i nadmiernej konsumpcji oleju, możesz go śmiało zalać porządnym syntetykiem, co mu powinno wyjść na zdrowie.
lukasz Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 tak sie zastanawiam, ze wiekszosc aut japonskich gdzie jest duza moc w stosunku do pojemnosci smiga na semi, sam mam w skayu 10w60 valvo vr1 i jestem mega zadowolony, w hondzie dohc vtec tez mialem semi i bylo ok, wiec skoro te silniki mimo ciezkiego zywota daja rade na tym oleju, to prosta konstrukcja silnikow audi tez moze na polsyntetykach pojezdzic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się