Mathis Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Panowie, Passat coraz częściej ostatnio łapie tryb awaryjny, może powiecie co go boli patrząc na logi? Statyczne: 000-001-003 004-007-013 014-018-023 BS 000 003 004 011 Dynamiczne 000 001 003 004 008 010 011 Wiem, że do wymiany lub regulacji jest czujnik położenia gazu... Gdzie go znajdę?
ciahciah Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 -na początek zrób porządek z pedałem gazu, adaptacje, bo przez to logi wychodzą zafałszowane -delikatnie podwyższone obrony, może z winy pedału gazu -termostat na logach statycznych ok ale w dynamicznych nie domaga ale to może wina temp na dworze i włączonego nawiewu na ciepłe -statyczny kąt wtrysku do poprawy -sterowanie łopatkami turbiny nie działa, najprawdopodobniej podczas bs011 łopatki były zablokowane -do 2000obr za wolno się wkręca turbina, był wywalany katalizator? szczelność dolotu sprawdź -źle jest wyregulowana sztanga gruszki albo coś nie tak z N75 -w grupie dyn010 przeładowanie jak byk a ten sam parametr w dyn011 nie przekracza 2300 ale dlaczego tak wyszło.., może czujnik ciśnienia nawala -problem leży w sterowaniu łopatkami turbiny
Mathis Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Opublikowano 8 Lutego 2010 Dzięki wielkie, dzisiaj/jutro auto leci do mechanika z pedałem gazu... N75 cały czas wywala błąd i 2 razy wymieniany i ciągle to samo :/ Jakieś propozycje? Edit: Dodam, bo zapomniałem wcześniej: VAG-COM Version: Release 409.1-USChassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 038 906 018 P Component: 1,9l R4 EDC 30SG 1623 Coding: 00002 Shop #: WSC 02626 1 Fault Found: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 8E0 614 111 AB Component: ABS 5.3 FRONT D00 Coding: 0273004281 Shop #: BB 24548 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Skipping Address 15-Airbags ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Controller: 3B0 919 881 N Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V34 Coding: 00140 Shop #: WSC 00432 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W0740839 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Controller: 1J0 959 799 J Component: 0E Zentral-SG Komf.0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 00028 2 Faults Found: 00956 - Key 2 09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent 00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent End -------------------------------------------------------------------------------------------------- O ile pierwszy błąd to N75 - już raz wymieniany, ale bez rezultatów (mechanik powiedział od razu że turbo do wymiany bez podpinania pod kompa, więc mu podziękowałem), może macie jakieś propozycje? A drugi i trzeci błąd? Aha - katalizator nie wymieniany odkąd auto w moich rękach (30tys.) wcześniej pewnie też nie. Mam pytanie o ten czujnik położenia gazu - da się go jakoś regulować czy tylko wymiana? Dopiszę jeszcze, że przy zakupie nie było żadnych problemów, dopiero po wymianie rozrządu się zaczęły ale były sporadyczne, później trochę przeszło a teraz już zawsze na 3 biegu przy ~3600obr odcinka, odpalam od nowa auto i można jechać... Na czwartym biegu to samo dzieje się przy 2700obr.
ciahciah Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 te są mało ważne i nimi się nie przejmuj, dotyczą centralnego zamka: 956-klucz 2 930-mechanizm zamka centralnego, drzwi tylne lewe F223 Proponuje na vag włączyć basic settin grupe 011 i przyjrzeć się sztandze idącej od gruszki do turbiny, ruch powinien być bez zacięcia w przedziale około 2cm, potem zdejmik wężyk z gruszki i poruszaj samą sztangą, jeżeli w którymś miejscu jest przycięcie lub obszar ruchu jest mniejszy niż 1,5cm turbina do czyszczenia(a o wymianie dopiero można myśleć po rozebraniu i oględzinach, jak olej nie leci i luz osiowy nie więcej niż 1mm, wzdłużnego brak i wirnik nie nadpalony to turbo jeszcze polata), ale zanim do tego dojdziesz rozruszaj sztangą łopatki, pracochłonne zajęcie i trzeba nim 100 razy góra dół, potem jazda i logi dynamiczne głównie grupa011, jak będzie lepiej się jeździło, ale nadal silnik będzie łapał notlauf to zostaje wyjęcie turbiny i wyczyszczenie cześć gorącej, możesz to sam zrobić, jest trochę opisów w sieci ale trzeba przy tym uważać, a koszt u mechanika max 350zł, sprawdź też ten wężyk idący od N75 do gruszki bo może jest nie szczelny, a logi po to żeby zobaczyć czy sztanga jest dobrze wyregulowana bo może to jest przyczyną bo patrząc na te logi co zamieściłeś tak mi się wydaje, po rozruszaniu sztangi, można tez tam psiknąć wd40, zrób logi grupy 011 z pięć razy, możesz też na 4 biegu zrobić logi, ja mam tez przeładowywanie ale nigdy nie włącza mi się tryb awaryjny, na chwile skacze mi ciśnienie do 2300 na 3 biegu, za to na 4 cały czas mam idealnie 1950, proponuje ostro pałować auto, o spalanie się nie martw bo podskoczy max 0,5L a może nawet spaść a pewnie przez delikatną jazdę zamuliłeś turbinę albo puszcza olej ale to byś miał ubytki oleju w silniku, plucie i niebieski dym z rury, ostro przegoń na trasie i często wciskaj pedał do dechy na kilka sekund tylko tak zęby nie łapać notlauf, po takich zabiegach silnik powinien zrobić się żwawszy od najniższych obrotów. Dobrze się domyślam że masz nalatane z 250tys? Katalizator z reguły każdy wywala przed 300tys wiec po zrobieniu porządku z turbiną jak nadal będzie się turbo zwierać jak teraz kat może być do wycięcia. To nie wina rozrządu tylko turbiny, i tam tkwi problem, a pedał gazu się adoptuje wagiem, dostraja do kompa, znajdziesz opis w necie jak to zrobić, jak to nie pomoże to wymiana ale mi się zdaje ze tam nie ma się co psuć.
Mathis Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Opublikowano 9 Lutego 2010 Ok, w sobotę od rana będę sprawdzał skok sztangi i te logi. Mam logi z 4 biegu ale sprawa wygląda tak samo jak na 3-cim tylko, ze tryb awaryjny przy 2700obr/min się włącza. Przelatane już jest około 255tys, katalizator nie wymieniany (nie ma żadnej wzmianki o tym w papierach). Co powiesz na wywalenie go i wstawienie przelotówki? Dowiadywałem się i w piątek mógłbym oddać go do tłumikarza który by go wywalił i wstawił przelotówkę, całość za 80pln. Warto to ruszać, zanim nie sprawdzę turbo? Czy lepiej zostawić i zacząć od turbiny i innych czujników?
letallec Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 Cos nie tak z sterowaniem kierownicami w turbinie. Kata bym nie ruszal dopoki nie bedzie to poprawione. Mozesz podmienic N75 i wrzucic jeszcze raz 011BS? Posprawdzaj wszystkie wezyki podcisnieniowe
Mathis Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Opublikowano 9 Lutego 2010 Nie bardzo mam z czym podmienić, w sobotę dokładnie przyjże się wężykom i jeżeli coś będzie wzbudzało moje wątpliwości to zrobię zdjęcia i pokażę. Jutro tłumikarz ma chwilę to podstawię mu auto i ma zobaczyć jak wygląda katalizator, jak będzie ok to zostawi, jak nie to go wywali. Mechanik jeszcze mi powiedział, żeby podmienić N18 z N75, ale nie wiem czy tak można?
przemik Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 Ech Panowie Co tu duzo deliberowac... mechnizm VTG na maxa zablokowany przez syf w turbinie i IMO - podmienianie kolejnych N75 niewiele zmieni. Zrob tak : 1. Wlacz 011 Basic Settings i sciagnij wezyk z gruszki - powinienes czuc podcisnienie(wezyk przyklejony do palca) - jesli tak bedzie patrz 2. 2. Wyrywaj turbo i porzadnie wyczysc - odpowiedni material znajdziesz w dziale warsztat - przy okazji jakis sprytny mechanior niech Ci wytlucze kata z puszki. Auto odetchnie. A tak to sie skonczylo u mnie - podobny przypadek. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=96824 Pozdrawiam i powodzenia
Mathis Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Opublikowano 9 Lutego 2010 Przemik, dzięki za konkrety. Kat jutro pewnie wyleci (jeżeli będzie zawalony) a w sobotę zabieram się za turbo, mam nadzieję, że samemu dam radę Ma ktoś procedurę adaptacji czujnika położenia gazu? Bo znalazłem opis do przepustnicy w benzynach, ale nic o TDI.
elmo814 Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 Mathis, turbo -->http://www.reampoland.pl/, bedzie Pan zadowolony:) kata zastap zwykła rurka , a czujnik wymien
Mathis Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Opublikowano 9 Lutego 2010 elmo, dzięki za link - jeżeli będzie konieczność to pewnie skorzystam, jednak w razie całkowitej niezdolności turbiny wolałbym od razu wsadzić AWX - doprowadzić resztę do porządku i do Rogala Czyli nawet jak kat będzie ok, to wstawiać rurę? Tłumikarz powiedział, że prosta rura fi50 będzie jak ta lala
przemik Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 wytlucz tylko bebechy ze srodka ... po co sobie komplikowac zycie... ciecie, spawanie etc etc
Mathis Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Opublikowano 11 Lutego 2010 Kat wywalony i jestem pod wrażeniem :gwizdanie: turbiny Katalizator był nieźle zasyfiony, część otworów wręcz zatkana... Teraz jest troszkę lepiej na dołu, niestety notlauf ciągle się pojawia, więc w sobotę wężyki a później czyszczenie turbo, niestety pewnie dopiero jak będę miał wolny weekend w szkole i znajomy pozwoli mi skorzystać z warsztatu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się