Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Wymiana łańcuszka rozrządu w 2.0 ALT


mlody82

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

stała się tragedia.. rozpadł się łańcuszke rozrzadu łączący wałki rozrządu w moim 2.0 benzyna ALT. 2002 rok

powodem był uszkodzony ślizg napinacza.. no ale ok, kupiłem wszystko i czas na złożenie..

Ma ktoś może opis jak ustawić wałki przy zakładaniu łańcucha żeby było dobrze?

na jednym wałku są 4 cech.. trójkąt, kreska na kole, i takie kółko czy 0.. nie wiem

domniemam, ze któryż z tych cech trzeba ustawić naprzeciwko cechy na głowicy.. (chodzi o wałek na kanałach dolotowych)

na wałku gdzie są kanały wylotowe jest prościej bo tylko jednak cecha, którą się ustawia na przecisko cechy na głowicy..

dobrze myśle ? moze ma ktoś jakąś dobrą dokumentację, która mi pomoże ?

pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

młody a tak z ciekawości jaki miałes przebieg i w jakich okolicznosciach to sie stało i czy były jakieś niepokojące symptomy przed tym nieszczęsciem bo to dość istotne info dla wielu użytkowników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mail poszedl :)

nie chce mechanika, bo byłem już u 3 w mojej okolicy i każdy patrzył jak "Byk na małą pyrę" więc wolę sam spróbować niż żeby ktoś sie miał na mojej głowicy uczyć...

kolega musi na strasznych peryferiach mieszkać, skoro takich podstawowych rzeczy mechanicy twoi nie potrafią ... :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszkam na obrzeżach poznania.. i jestem zażenowany umiejętnościami okolicznych mechaników....

zwalniałem przed światłami i przy prędności 20 kmh usłyszałem tylko świst wału korbowego mielącego pasek rozrządu.. auto zgasło.. już nie próbowałem odpalić bo wiedizałem, że to może miec nie za fajny efekt. w domu okazało się ze w łańcuchu pękło ogniwo, zablokowało wałki rozrządu przez co pasek rozrządu tzn jego ząbki zostały zmielone na wale korbowym.. od jakiegoś specjalisty z wawy dowiedziałęm się ze pękające łancuchy to nie nowość i ze co 100 tys powinno sie je wymienić bo strzelają jak głupie.. szczególnie w mercedesach......

a ja myślałem że jak już jest łancuch to dozytownio......

moje auto ma przebiegu 128 tys :) licznik nie był kręcony bo sprawdzałem w systemie VW. chyba ze tak ktoś pokręcił..

przedtem 0 problemów z silnikiem i jego osprzętem .. pech i tyle

dodam jeszcze ze jakieś 5 tys km wczesniej został wymieniony rozrząd .. kompletny i oryginalny w serwisie audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy tak twierdzą ... koniec końców właśnie dlatego instaluje sie łańcuchy rozrządu ...

inaczej lepiej zwykły pasek co 60tys. ....

Jak ci się uda już coś wykonać to daj znać .. też mam ALT i mama nadzieje ze mnie nie przytrafi się taka niespodzianka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie! Jestem w ciemnej D..., wie ktoś jak ustawić wariator na wałku rozrządu. Głowica z planowania przyszła mi w częściach i nie wiem jak był ustawiony są tam znaki, ale nie wiem z czym mają się pokrywać. Z góry dziękuje. Silnik 2.0 ALT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowei mam podobną sytuację głowica wróciła ze szlifierni i źle ustawili wałki rozrządu -->brak kompresji na wszystkich cylindrach, ucieka przez niedomknięte zawory dolotowe. Pytanie na jaką cechę ma być ustawione koło zmiennych faz rozrządu względem wałka ssącego ?


Panowei mam podobną sytuację głowica wróciła ze szlifierni i źle ustawili wałki rozrządu -->brak kompresji na wszystkich cylindrach, ucieka przez niedomknięte zawory dolotowe. Pytanie na jaką cechę ma być ustawione koło zmiennych faz rozrządu względem wałka ssącego ?

Sam odpowiem, może się przyda dla potomnych. Wałek ssący względem znaku na głowicy ma być ustawiony na trójkącik.

Edytowane przez Kuba_Igor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2010 o 17:13, mlody82 napisał(a):

mieszkam na obrzeżach poznania.. i jestem zażenowany umiejętnościami okolicznych mechaników....

zwalniałem przed światłami i przy prędności 20 kmh usłyszałem tylko świst wału korbowego mielącego pasek rozrządu.. auto zgasło.. już nie próbowałem odpalić bo wiedizałem, że to może miec nie za fajny efekt. w domu okazało się ze w łańcuchu pękło ogniwo, zablokowało wałki rozrządu przez co pasek rozrządu tzn jego ząbki zostały zmielone na wale korbowym.. od jakiegoś specjalisty z wawy dowiedziałęm się ze pękające łancuchy to nie nowość i ze co 100 tys powinno sie je wymienić bo strzelają jak głupie.. szczególnie w mercedesach......

a ja myślałem że jak już jest łancuch to dozytownio......

moje auto ma przebiegu 128 tys :) licznik nie był kręcony bo sprawdzałem w systemie VW. chyba ze tak ktoś pokręcił..

przedtem 0 problemów z silnikiem i jego osprzętem .. pech i tyle

dodam jeszcze ze jakieś 5 tys km wczesniej został wymieniony rozrząd .. kompletny i oryginalny w serwisie audi.

Witam mam ten sam problem . Potrzebuje podpowiedzi czy przy takiej awarii ściągać głowice dać do sprawdzenia planowanie i te inne sprawy czy tylko wymienić łańcuch i napinacz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...